گزارش هیات مدیره یک شرکت بیمه‌ای در آستانه برگزاری مجمع سالانه؛

بیمه اتکایی ایرانیان: وضعیت بازار بعد از برجام بدتر شده است!/ شرکت‌های آمریکایی صنعت بیمه ایران را سرکار گذاشتند!

کدخبر: 2090509

شرکت بیمه اتکایی ایرانیان مکاتباتی با شرکت Best AM که یکی از شرکت‌های برتر ارائه دهنده رتبه اعتباری در جهان انجام داده که متاسفانه تاکنون به دلیل حضور سهامداران آمریکایی، شرکت مذکور نیز همچون دیگر شرکت‌های معتبر، امکان شروع فعالیت در بازار ایران را نیافته است.

گروه اقتصادی «نسیم آنلاین »: شرکت بیمه اتکایی ایرانیان اعلام داشته که با وجود برداشته شدن تحریم های بانکی و بیمه ای از اوایل سال 2016 ،کماکان امکان برقراری و توسعه مناسب همکاری های شرکت با بازارهای معتبر منطقه ای و بین المللی بسیار محدود بوده و به این دلیل، شرکت برنامه قبول بیمه‌های اتکایی خود از بازارهای مذکور را به زمان مناسب تری در آینده موکول کرده است.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین» در گزارش هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی ایرانیان که در آستانه برگزاری مجمع این شرکت منتشر شده، آمده است: با توجه به ابراز تمایل شرکت‌های بیمه و همچنین کارگزاران اتکایی بین المللی برای برقراری مجدد همکاری و افزایش بازدید مدیران شرکت های خارجی از بازار بیمه کشور، بیمه اتکایی ایرانیان در صدد است به مرور شرایط الزام برای همکاری های بین المللی شامل تبادل ریسک ، اخذ رتبه اعتباری و جذب سرمایه خارجی را فراهم سازد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه اتکایی ایرانیان برای سال مالی منتهی به 1395/09/30 روز چهارشنبه 25 اسفندماه سالجاری برگزار خواهد شد.

در گزارش هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی ایرانیان درخصوص اخذ رتبه اعتباری بین المللی تصریح شده که این شرکت در ابتدای دوره مورد گزارش، مذاکرات و مکاتباتی با شرکت Best AM که یکی از شرکت های برتر ارائه دهنده رتبه اعتباری درجهان بوده، انجام داده که متاسفانه تاکنون به دلیل حضور برخی سهامداران آمریکایی، شرکت مذکور نیز همچون دیگر شرکت های معتبر در این زمینه، امکان شروع فعالیت در بازار ایران را نیافته است.

در ادامه گزارش، شرکت بیمه اتکایی ایرانیان بیان داشته که بیمه های اتکایی آتش سوزی، نفت،انرژی و مهندسی به ترتیب بیشترین سهم را در تولید و افزایش پرتفوی این شرکت داشته اند.

بر پایه این گزارش، از دلایل عمده کاهش حق بیمه اتکایی قبولی شرکت بیمه اتکایی ایرانیان در برخی رشته های بیمه ای در سال مالی مورد گزارش در مقایسه با دوره مالی قبل، می توان به موارد زیر اشاره کرد: درخصوص رشته آتش سوزی، با وجود افزایش تعداد قبولی در سال مالی مورد گزارش در مقایسه با سال ماقبل و رشد 18.84 درصدی تعداد قبولی های اتکایی اختیاری، به دلیل تداوم روند کاهش نرخ حق بیمه بیمه نامه های مربوط به ریسک های عمدتاً بزرگ که ناشی از ادامه رقابت غیراصولی در بازار بیمه کشور بوده،میزان حق بیمه اتکایی قبولی شرکت 4 درصد افت کرده است.

این گزارش روایت می کند که پیرامون رشته باربری در کل بازار بیمه مستقیم در سال 1394 نسبت به سال ماقبل دارای رشد منفی به میزان 14.1 درصد بوده که این امر موجب شده تا میزان حق بیمه اتکایی قبولی شرکت بیمه اتکایی ایرانیان نیز در این رشته نسبت به سال قبل به میزان 14 درصد کاهش نشان دهد.

در رشته های"بدنه کشتی و باربری" و "هواپیما"، نیز قبول سهم از برخی ناوگان ها به دلیل زیان سال های قبل و یا نامناسب بودن نرخ و شرایط، ازسوی این شرکت تمدید نشده که این امر موجب کاهش حجم حق بیمه قبولی در رشته های مذکور شده است.

ارسال نظر: