اعتصاب مأموران کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه بسیاری از پروازها را لغو کرد

کدخبر: 2090536

اعتصاب مأموران کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه امروز در نخستین روز خود منجر به لغو یا تأخیر بسیاری از پروازها در سراسر این کشور شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: اعتصاب مأموران کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه که از امروز دوشنبه 6 مارس آغاز شده و قرار است تا جمعه 10 مارس به طول بینجامد، امروز در نخستین روز اعتصاب منجر به تأخیر یا لغو بسیار از پروازها در سراسر فرانسه شد.

به گزارش وبسایت خبری «ایزی وایژ» به نقل از یک منبع فرودگاهی فرانسه، امروز در نخستین روز اعتصاب مأموران کنترل پرواز، حدود 30 پرواز از مجموع حدود یکهزار پرواز در فرودگاه شارل دوگل فرانسه لغو شد و در فرودگاه اورلی پاریس نیز 25 درصد پروازها از مبدأ یا به مقصد جنوب و غرب فرانسه تحت تأثیر قرار گرفتند و پروازهای شرکت بریتیش ایزلاینز به اورلی نیز لغو شد.

علاوه بر این دو فرودگاه شرکت هواپیمایی ایزی‌جت نیز 38 پرواز خود را لغو کرد و شرکت هواپیمایی ریان‌ایر نیز 44 پرواز خود را لغو کرد.

مدیریت کل حمل‌ونقل هوایی در فرانسه پیشتر از اعتصاب مأموران کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه طی هفته جاری و لغو یک سوم پروازها در این کشور خبر داده بود.

براساس بیانیه این اداره، در جریان این اعتصاب چند روزه 25 درصد پروازها از مبدا یا به مقصد جنوب فرانسه و 33 درصد پروازها از مبدأ یا به مقصد غرب این کشور تحت تأثیر قرار خواهند گرفت؛ در نتیجه پروازها از مبدأ و به مقصد فرودگاه‌های روآسی، اورلی، بووه و فرودگاه‌های جنوب و غرب این کشور بیشتر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

براساس بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته از سوی انجمن خطوط هوایی اروپا، در میان کشورهای اروپایی، فرانسه بیشترین تعداد اعتصاب مأموران بخش کنترل پرواز را در پرونده خود دارد به گونه‌ای که طی سال‌های 2010 تا 2015 میلادی مأموران کنترل پرواز 95 روز را در اعتصاب به سر برده‌اند.

این در حالیست که طبق همین گزارش، اعتصاب‌های مکرر صورت گرفته در بخش کنترل پرواز اروپا طی این سال‌ها حدود دو میلیون مسافر را تحت تأثیر خود قرار داده و منجر به لغو 30 هزار پرواز و بروز بیش از 6 میلیون دقیقه تأخیر در پروازها شده است.

ارسال نظر: