در پی تشدید تنش‌ در روابط پیونگ یانگ و کوالالامپور

کره شمالی همه اتباع مالزی را گروگان گرفت

کدخبر: 2090598

در پی تشدید تنش‌های سیاسی در روابط پیونگ یانگ و کوالالامپور به واسطه قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی، کره شمالی مانع از خروج کلیه اتباع مالزیایی از این کشور شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: تصمیم کره شمالی برای ممنوعیت خروج اتباع مالزی از این کشور با واکنش متقابل کوالالامپور روبرو شده و مالزی اکنون قصد دارد 3 فرد مخفی شده در سفارت کره شمالی را به اتهام دست داشتن در قتل برادر ناتنی رهبر این کشور، تحت بازجویی قرار دهد.

پلیس مالزی 8 تبعه کره شمالی از جمله یک دیپلمات ارشد این کشور را به دست داشتن در قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی متهم کرده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز سه شنبه اعلام کرد: وزارت خارجه کره شمالی ممنوعیت موقتی را برای خروج اتباع مالزی از این کشور در نظر گرفته است تا امنیت دیپلمات ها و شهروندانش در مالزی را تامین کند.

این اقدام به معنای آن است که کره شمالی همه اتباع مالزی را گروگان گرفته است. یک منبع آگاه وزارت خارجه مالزی تاکید کرده است که 11 تبعه مالزیایی در کره شمالی هستند. این افراد شامل 3 دیپلمات، 6 عضو خانواده آنها و 2 نفر دیگر که در کره شمالی کار می کنند.

رئیس پلیس مالزی نیز تاکید کرده است که پلیس قصد دارد از 3 نفری که در سفارت کره شمالی مخفی شده اند، بازجویی کند.

ارسال نظر: