آخوندی در حاشیه همایش روسای پلیس:

شناسایی ۸ هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور/ گسترش ابزار هوشمند اعمال قانون در دستور کار

کدخبر: 2090651

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۸ هزار نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده است، گفت: در ۳ هزار نقطه از این نقاط رفع خطر شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عباس آخوندی در حاشیه دوازدهمین همایش سراسری روسای پلیس و مدیران راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار کرد: خوشبختانه همکاری خوبی در تمام سطوح از بخش فرماندهی تا بخش عملیات و وزارت راه و شهرسازی وجود دارد، یعنی هماهنگی در همه اجزاء میان ناجا و وزارت راه و شهرسازی برقراراست.

وی با بیان اینکه اصلی ترین مسئله ما در روند رانندگی؛ اعمال قانون و اجرای نظم است، افزود: در سطح کشور 19 میلیون خودرو وجود دارد که در این میان 25 میلیون نفر نیز گواهینامه فعال دارند و اعمال قانون در چنین سطح گسترده ای اصلی ترین مأموریت ما در وزارت راه و نیروی انتظامی است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در چنین سطح گسترده ای اعمال قانون کنیم به "نظام هوشمند" و "مدیریت راه‌ها" به صورت هوشمند نیاز داریم که از دو سال گذشته در این راستا برنامه‌ریزی شده تا تمام راههای شریانی به دوربین‌های نظارت تصویری مجهز شود.

وی خاطر نشان کرد: برای 340 هزار کیلومتر راه شریانی 1880 دوربین در نظر گرفته شده است که خوشبختانه تاکنون 600 دستگاه از این دوربین ها فعال و نصب شده و امید است تا پایان سال آینده کلیه دوربین ها نصب و فعال سازی شود.

وی یادآور شد: این دوربین‌های نظارتی به یک مرکز پردازش اطلاعات متصل هستند و در لحظه و به صورت آنلاین تمام اطلاعات بین راهداری و پلیس مبادله می‌شود و تلاش‌مان این است در سال آتی ابزار اعمال قانون را گسترش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: واقعیت این است که میلیون ها نفر در جاده های کشور تردد می کنند و در این میان افراد معدودی نیز تخلف کرده و خطرآفرین هستند در حالی که حتی یک مورد تخلف هم بسیار زیاد است و روزانه از یک میلیون و 600 هزار تردد 4 هزار تخلف ثبت می شود.

وی تأکید کرد: با قاطعیت می گویم پلیس با هر گونه تخلف برخورد قانونی می کند چراکه هدف اعمال قانون و توسعه نظم و امنیت است و پلیس کوچکترین تسامحی در برابر تخلفات ندارد.

آخوندی خاطر نشان کرد: 750 راهدارخانه فعال و 12 هزار راهدار همزمان با ایام نوروز در تمام جاده ها برای ارائه خدمات مطلوب به مردم فعالیت دارند.

وی در پاسخ به این سوال که اعلام وضعیت راهها بر عهده چه کسی است؟ گفت: هماهنگی کاملی در تمام حوزه ها و سطوح بین راهداری و پلیس وجود دارد و با هماهنگی وضعیت راهها و جاده ها اعلام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت مسکن مهر عنوان کرد: ما نسبت به مردم و قراردادها متعهد هستیم و تا اجرای قراردادها پیش می‌رویم. اکثر پروژه های مهر یا در حال تکمیل است یا به زودی تکمیل می شود و اگر انتقادی از جانب بنده در این خصوص است این است که چرا برای خدمات دهی به مردم پیش بینی درستی صورت نگرفته است.

وزیر راه و شهرسازی درباره تعداد نقاط حادثه‌خیز در کشور گفت: تاکنون 8 هزار نقطه حادثه خیز شناسایی و 3 هزار نقطه آن رفع خطر شده است و در الباقی نیز هشدارهای لازم و تابلوها نصب شده است.

این مقام مسئول در توضیح رفتار خلبانی در محبوس کردن مسافران در مشهد گفت: موضوع در حال بررسی است اما به هرحال رفتار خلبان، راننده اتوبوس و ... باید براساس مقررات قانونی باشد.

ارسال نظر: