بچه‌های مسجدی در "صالح آباد" به شبکه افق می‌روند

کدخبر: 2090655

مستند "صالح آباد" درباره محله‌ای به همین نام در تهران و فعالیت‌های مسجد محور در این نقطه از شهر است که امروز سه‌شنبه ۱۷ اسفند از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، «صالح آباد» عنوان مستندی است درباره محله ای با همین نام در منطقه 20 تهران، این منطقه دارای مشکلات زیادی است که اهالی از آن شاکی هستند؛ میزان سرقت و زورگیری در صالح آباد افزایش یافته در حالیکه ساکنان آن رسیدگی به این مسئله را شاهد نیستند؛ آنها حتی از اینکه هنوز مشخص نیست متولی امور اداری آنها کیست هم ناراضی هستند.

حالا گروهی از جوانان مسجدی تصمیم گرفته اند با اتکا به فعالیت های مذهبی و معارفی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد، برای کاهش آسیب های اجتماعی گامی بردارند؛ آنها توانسته اند طی این مدت با جذب کودکان و نوجوانان، فعالیت های خود را گسترش دهند و آثار و برکات آن را هم شاهد باشند.

کلاس های قرآنی، هنری، فرهنگی و ورزشی بخش های مختلف این فعالیت ها را تشکیل می دهند و به این ترتیب، کودکان و نوجوانان بسیاری در محیطی امن و آرام، مشارکت با یکدیگر و زندگی اجتماعی را می آموزند.

امین قره سوفلو و مسعود کارگر کارگردانی «صالح آباد» را بر عهده داشته اند، مستندی که سه شنبه 17 اسفند ساعت 17:30 از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم ساعت 23:00 همان شب و نیز 11:30 روز بعد روی آنتن می رود.

ارسال نظر: