سازمان‌ ملل: مالزی و کره‌شمالی آرامش خود را حفظ کنند

کدخبر: 2090741

سازمان ملل از پیونگ یانگ و کوالالامپور خواست آرامش خود را حفظ کرده و خویشتنداری کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: سازمان ملل از دو کشور مالزی و کره شمالی خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و همچنین خواستار آن شده است که دو طرف از طریق « روش های دیپلماتیک تثبیت شده » اختلافات خود را حل و فصل کنند.

این در حالی است که تصمیم کره شمالی برای ممنوعیت خروج اتباع مالزی از این کشور با واکنش متقابل کوالالامپور روبرو شده و مالزی اکنون قصد دارد 3 فرد مخفی شده در سفارت کره شمالی را به اتهام دست داشتن در قتل برادر ناتنی رهبر این کشور، تحت بازجویی قرار دهد.

پلیس مالزی 8 تبعه کره شمالی از جمله یک دیپلمات ارشد این کشور را به دست داشتن در قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی متهم کرده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز سه شنبه اعلام کرد: وزارت خارجه کره شمالی ممنوعیت موقتی را برای خروج اتباع مالزی از این کشور در نظر گرفته است تا امنیت دیپلمات ها و شهروندانش در مالزی را تامین کند.

این اقدام به معنای آن است که کره شمالی همه اتباع مالزی را گروگان گرفته است. یک منبع آگاه وزارت خارجه مالزی تاکید کرده است که 11 تبعه مالزیایی در کره شمالی هستند. این افراد شامل 3 دیپلمات، 6 عضو خانواده آنها و 2 نفر دیگر که در کره شمالی کار می کنند.

رئیس پلیس مالزی نیز تاکید کرده است که پلیس قصد دارد از 3 نفری که در سفارت کره شمالی مخفی شده اند، بازجویی کند.

همچنین نجیب رزاق نخست وزیر مالزی از کره شمالی خواست تا فورا همه شهروندان مالزیایی را در کره شمالی آزاد کند.

وی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: این اقدام شنیع، یعنی گروگان گرفتن شهروندان ما، بی توجهی کامل به قوانین بین المللی و هنجارهای دیپلماتیک است.

نخست وزیر مالزی در پی این اقدام کره شمالی خواستار تشکیل نشست فوری شورای امنیت ملی این کشور شده است.

وی به پلیس مالزی دستور داده است تا از خروج همه اتباع کره شمالی از این کشور جلوگیری کند، تا زمانی که نسبت به امنیت و سلامتی همه شهروندان مالزیایی در کره شمالی اطمینان حاصل شود.

خبر دیگر اینکه پلیس مالزی سفارت کره شمالی در کوالالامپور را مهر و موم کرده است تا مانع از خروج افرادی شود که در این سفارتخانه مخفی شده اند.

ارسال نظر: