سفیر جدید ایران در تفلیس استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور گرجستان کرد + عکس

کدخبر: 2090743

رئیس جمهور گرجستان در دیدار سفیر جدید ایران در تفلیس، آمادگی خود را برای سفر به تهران اعلام کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید جواد قوام‌شهیدی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با حضور در کاخ ریاست جمهوری، با «گیورگی مارگولاشویلی» رئیس جمهور گرجستان دیدار و استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

قوام‌شهیدی سفیر جدید کشورمان در این دیدار بر لزوم توسعه همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف تاکید کرد.

وی با اشاره به علاقمندی شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در گرجستان خواستار تسریع در برقراری روابط بانکی بین دو کشور شد.

سفیر ایران ضمن ابلاغ سلام حسن روحانی ریاست جمهوری کشورمان به همتای خود، از رئیس جمهور گرجستان برای سفر رسمی به تهران دعوت بعمل آورد.

وی همچنین ظرفیت همکاری‌های دو کشور را فراتر از آنچه آمارهای موجود نشان می‌دهد دانست و تاکید کرد: نگاه حمایتی حاکمیت گرجستان می‌تواند بسیار در ارتقاء مناسبات دو کشور سرنوشت ساز باشد.

گیورگی مارگولاشویلی در این دیدار با استقبال از ماموریت سفیر جدید ایران در گرجستان بر اهمیت اشتراکات فرهنگی و تاریخی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

رئیس جمهور گرجستان همچنین ضمن استقبال آمادگی خود را برای سفر به ایران اعلام و با توجه به قرابت سیاست‌های منطقه‌ای ایران و گرجستان بر همراهی و تائید سیاست‌های منطقه‌ای ایران و اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه تاکید کرد.

ارسال نظر: