نشست ویژه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور برگزار شد :

سرلشکر باقری تاکید کرد: نوآوری در راهیان نور برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس

کدخبر: 2090957

در نشست ویژه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور ۱۶ عنوان کتاب اطلس راهیان نور و نرم‌افزار جامع دفاع مقدس و راهیان نور و همچنین شعار سال ۱۳۹۶ رونمایی شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در حاشیه این نشست، سردار سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح که در حضور خبرنگاران در استودیوی «رادیو بهاران» مستقر در ستاد مرکزی راهیان نور سخن می‌گفت، اظهار کرد: امیدواریم با بکارگیری نوآوری‌ها و ابداعات بتوانیم واقعیت‌های دفاع مقدس را به مردم به ویژه جوانان منتقل کنیم.

وی همچنین با اشاره به دیدار چند روز پیش خادمان راهیان نور با معظم رهبری خواستار توجه جدی به فرمایشات معظم له در مورد راهیان نور شد و گفت: در نشست امروز هم گزارشی از اقدامات انجام شده در طول سال 1395 ارائه شد و هر یک از سازمان‌ها و نهادهای مسوول در امر برگزاری اردوهای راهیان نور گزارش اقدامات و برنامه‌های خود را ارائه دادند. توجه خاص به علوم و معارف دفاع مقدس و تاثیرات ماندگار فرهنگی آن دوران در جوانان هم از جمله بحث‌های انجام شده در این نشست بود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه، اظهار کرد: یادمان‌های خاص در مناطق عملیاتی دفاع مقدس ساخته می‌شوند تا بتوانیم به صورت تخصصی نقش هر یک از عوامل درگیر در جبهه‌ها از جمله نیروهای متخصص، اطلاعات و شناسایی، تخریب و توپخانه را برای مردم تشریح و تبیین کنیم. این کار موجب می‌شود جوانان بتوانند با واقعیت‌های علمی - تخصصی، معنوی و اندیشه‌ای دوران دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنان‌اش، گفت: در تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های راهیان نور خرید مایحتاج زائران مناطق عملیاتی از مناطق مورد بازدید وجود دارد. از سوی دیگر همه تلاش‌ها باید به کار گرفته شود تا حداکثر نظافت و آرامش در مناطق عملیاتی مورد بازدید حکمفرما باشد.

در ادامه، سردار بهمن کارگر - رییس ستاد مرکزی راهیان نور - هم، گفت: همان‌طوری که در دفاع مقدس همدلی مردم و مسئولان باعث پیروزی در جنگ شد امروزه هم تمام نهادها و مردم و موسسات مردم‌ نهاد در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر اردوهای راهیان نور با این ستاد همکاری می‌کنند. دفاع مقدس مردمی بود بنابراین ترویج فرهنگ دفاع مقدس هم باید مردمی باشد و ما هم از مشارکت همه علاقه‌مندان استقبال می‌کنیم. در این میان دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمی و رسانه‌ها نقش ویژه‌ای دارند.

سردار فضلی - جانشین ستاد مرکزی راهیان نور - نیز در ادامه گفت: در اردوهای راهیان نور یک نگاه عمیق و اثرگذار وجود دارد و آن هم به جا آوردن حج بصیرتی است.

وی افزود: دفاع مقدس اوج عمل به احکام خداوند بود و ما با تکیه برهمان دوران در هفت استان زمینی و دریایی امکانات لازم را برای آشنایی مردم با بقایای دوران دفاع مقدس فراهم کرده‌ایم و سند ملی راهیان نور هم ما را در برگزاری هرچه مطلوب‌تر راهیان نور کمک خواهد کرد.

سردار فضلی یادآور شد: اردوهای راهیان نور نوعی زندگی به سبک اسلامی محسوب می‌شود که امیدواریم در آینده نزدیک نه تنها در ایران به عنوان الگو نهادینه شود بلکه باید آن را در بین علاقه‌مندان این اردوها که سالانه تعداد بیشتری از آنها از مناطق عملیاتی دیدن می‌کنند نهادینه کنیم.

ارسال نظر: