حجت‌الاسلام‌ رئیسی:

همان روحیه‌ای که دیروز خرمشهر را آزاد کرد امروز باعث آزادی حلب شد

کدخبر: 2091009

تولیت آستان قدس رضوی گفت: همان روحیه که دیروز خرمشهر را آزاد کرد امروز باعث آزادی حلب شد و فردا ان‌شاءالله قدس شریف را آزاد خواهد کرد و این پیروزی را ما نزدیک می‌بینیم.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه 19 اسفندماه در معراج الشهدا اهواز در جمع خادمان کاروان‌های راهیان نور با گرامیداشت یاد خاطره رشادت‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز الگوهای واقعی نسل جوان ما شهدا، آزادگان و ایثارگرانی هستند که با غیرت دینی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و حماسه هشت سال دوران دفاع مقدس را در تاریخ جاودان کردند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گرامیداشت یاد شهدا و روایتگری مجاهدات‌های رزمندگان را مایه زنده نگاه داشتن روحیه مقاومت و ایستادگی در جامعه دانست و عنوان کرد: اگر امروز تاکید رهبر معظم انقلاب بر زنده نگاه داشتن نام شهداست و اینکه می‌فرمایند «زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» به آن دلیل است که با زنده نگاه داشتن یاد شهدا، راه شهدا زنده می‌ماند.

وی با بیان اینکه زنده نگاه داشتن یاد شهدا به معنای زنده نگاه داشتن اهداف، انگیزه‌ها و اندیشه‌های شهداست، ابراز کرد: روایتگری اخلاص، روحیه عبادت، بندگی، ولایت مداری، ایستادگی در راه هدف، بصیرت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی شهدا یکی از ملزومات برای اردوهای راهیان نور است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از برکات اردوهای راهیان نور را دمیدن روح امید در جوانان معرفی و بیان کرد: آشنایی نسل جوان با شرایط سخت دوران دفاع مقدس، شرایطی که تمام دنیا زور، جور و استکبار در برابر انقلاب اسلامی متحد و با تمام تجهیزات نظامی متحمل شکست شدند، خود می‌تواند دمنده روح امید و ما می‌توانیم در نسل جوان باشد.

وی با تاکید بر اینکه اردوهای راهیان نور نشان می‌دهد جوانان این مرز و بوم توانایی ایستادگی در برابر تهدیدات و ساخت کشورشان را دارند، افزود: در دوران دفاع مقدس، ایران تنها در برابر رژیم بعث عراق نمی‌جنگید، مردم این سرزمین در برابر بسیاری از کشورها و مستکبران جهان ایستاده بودند و با دستان خالی این خاکشان و نظام اسلامی‌شان را حفظ کردند.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: همان روحیه که دیروز خرمشهر را آزاد کرد امروز باعث آزادی حلب شد و فردا ان‌شاءالله قدس شریف را آزاد خواهد کرد و این پیروزی را ما نزدیک می‌بینیم.

گفتنی است؛ تولیت آستان قدس رضوی در ادامه از بخش‌های مختلف معراج الشهدای اهواز از جمله مرکز جهاد رسانه‎ای شهید رهبر و ستاد مرکزی راهیان نور کشور بازدید کرد.

ارسال نظر: