در اعتراض به فرمان ضدمهاجرتی ترامپ

سودان کاردار آمریکا را احضار کرد

کدخبر: 2091013

وزارت خارجه سودان در اعتراض به فرمان ضد مهاجرتی ترامپ، سفیر آمریکا را احضار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: وزارت امور خارجه سودان روز پنجشنبه کاردار آمریکا را در خرطوم احضار کرد تا به ممنوعیت سفر اتباع سودان به آمریکا در چارچوب فرمان ضد مهاجرت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور اعتراض کند.

رئیس‌جمهور امریکا با امضای فرمان ضدمهاجرتی جدید اتباع شش کشور مسلمان، از جمله ایران، را به مدت 90 روز از ورود به خاک ایالات متحده منع کرد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ صبح دوشنبه گذشته این فرمان را امضا کرد.

به موجب این فرمان جدید برای اتباع کشورهای ایران، سوریه، یمن، سومالی، سودان و لیبی موقتاً ویزا صادر نخواهد شد و پناهجویان نیز تا 120 روز نمی‌توانند وارد امریکا شوند. در این فرمان جدید نام عراق از فهرست کشورهایی که اتباعش نمی‌‍توانند به امریکا بروند، حذف شد.

این طرح اصلاح‌شده که از 16 مارس (26 اسفند) اجرایی خواهد شد، افرادی که اقامت دائم امریکا را دارند، شامل نمی‌شود.

مقام‌های امریکایی اعلام کردند بر اساس این فرمان جدید تمامی دارندگان ویزاهای معتبر از شش کشور ذکر شده می‌توانند وارد امریکا شوند.

تلاش اولیه دولت دونالد ترامپ برای جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور عمدتاً مسلمان‌نشین با حکم دادگاه فدرال امریکا بی‌نتیجه ماند.

ترامپ هفتم بهمن با امضای نخستین فرمان ضدمهاجرتی خود، ورود اتباع ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان را به خاک ایالات‌متحده به مدت 90 روز ممنوع کرد. به‌موجب این فرمان اجرایی، پذیرش پناه‌جویان تا 120 روز انجام نمی‌شود و پناه‌جویان سوری نیز «به‌صورت نامحدود» از ورود به امریکا منع شده‌اند.

این اقدام ترامپ واکنش‌های شدیدی در پی داشت و مردم در سراسر جهان علیه این تصمیم نژادپرستانه تظاهرات برپا کردند.

ارسال نظر: