وزیر آموزش‌ و پرورش خبر داد:

بازگشت ۸۰۰ میلیارد تومان به صندوق فرهنگیان/ هیئت مدیره جدید بانک سرمایه تایید شدند

کدخبر: 2091155

وزیر آموزش و پرورش از بازگشت ۸۰۰ میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان و تایید هیئت مدیره جدید بانک سرمایه توسط بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی در حاشیه دومین نشست هشتمین دوره مجلس دانش‌آموزی با بیان این که مجلس دانش‌آموزی تمرین فعالیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای حضور دانش‌آموزان در جامعه است، گفت: این مجلس بازوی مشورتی قوی برای مدیران آموزش و پرورش است چراکه مخاطبین تصمیم‌گیری ما دانش‌آموزان هستند و نمایندگان آنها به عنوان بازوی مشورتی مدیران در مجلس دانش‌آموزی حضور دارند.

وی درباره رتبه‌بندی معلمان در سال آینده گفت: کارگروهی را برای تدوین نظام جدید حقوق معلمان تعیین کرده‌ایم که در آن بحث رتبه‌بندی را هم خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت مطالبات، عنوان کرد: پاداش بازنشستگی فرهنگیان تا سال 94 پرداخت شده است، اما بخشی دیگر از مطالبات از جمله پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 95 و حق‌التدریس‌ها از ابتدای مهر تا پایان امسال باقی مانده است. دانش‌آشتیانی تاکید کرد: تا پایان امسال تلاش می‌کنیم بخشی از مطالبات معلمان را پرداخت کنیم و با سازمان مدیریت در حال پیگیری هستیم تا بخشی از مطالبات را تا پایان سال بپردازیم و بهش دیگری برای سال آینده می‌ماند. البته توانستیم با همراهی دولت حقوق اسفندماه معلمان را زودتر بپردازیم.

وی درباره بازگشت 3000 میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بنده نیز این مبلغ را شنیده‌ام اما هنوز گزارش آن به ما نرسیده و تا جایی که می‌دانیم 800 میلیارد تومان تا دو هفته گذشته به صندوق برگشته است.

کمیته‌ای که در این باره تعیین کرده‌ایم در حال بررسی وضعیت صندوق است و شرکت‌ها و هیئت مدیره‌هایی که فعال نبودند را تغییر داده و افراد متخصص بکار گرفته‌ایم به عنوان مثال هیئت مدیره جدید بانک سرمایه از سوی بانک مرکزی تایید شده‌اند و بزودی بکار گرفته می‌شوند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر: