نماینده مردم هویزه در نطق میان‌دستور:

آقای روحانی! با آمدن‌تان به خوزستان جز یأس چیزی عاید مردم نشد/ یک معذرت‌خواهی به این استان بدهکارید

کدخبر: 2091285

نماینده مردم هویزه در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: با آمدن‌تان به استان خوزستان به جز یأس و ناامیدی چیزی عاید مردم خوزستان نشد و یک عذرخواهی به مردم این استان بدهکار هستید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (22 اسفندماه 95) در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ایران اسلامی و سربلند امروز خرسند است که تمام عرصه‌ها را فتح کرده و نقشه‌های شوم دشمنانش را در یمن، سوریه و عراق نقش بر آب کرد و مدافعان حرم سینه‌هایشان را برای گلوله‌ها گشودند تا حریم حرم زخم برندارد.

وی افزود: پس از دفاع مقدس دولت‌های پیاپی آمدند و رفتند و در این آمد و شد هیچ دولتی نتوانست مرهمی بر زخم‌های خوزستان بنهد؛ خوزستانی که هر سال زیر حملات دشمن کمر خم نکرد و سینه سپر کرد و مردمانش با دست‌های خالی اما با سلاح ایمان به جنگ دشمن رفتند ولی متأسفانه امروز مورد بی‌مهری برخی مجریان کشوری قرار گرفته است.

نماینده مردم هویزه در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: خوزستانی که دیروز به جنگ سخت‌افزاری تمام عیار دشمنان بی‌رحم مجبور به دفاع بوده متأسفانه امروز وارد یک جنگ همه جانبه خشم طبیعت شده است، خشم طبیعتی ناشی از بی‌تدبیری و بی‌اعتنایی برخی مسئولان اجرایی کشور که طبیعتش را به هم زده‌اند و جلگه حاصلخیز و همیشه سبز خوزستان را به کانون ریزگردهای نفس‌گیر مبدل کرده‌اند.

وی همچنین خطاب به رئیس‌جمهور، خاطرنشان کرد: در سفر اخیر شما به خوزستان اشاره داشتید که هیچکس نمی‌تواند با طبیعت بجنگد ولی آیا واقعا خشکاندن تالاب‌ها و رودخانه‌ها جنگ با طبیعت نیست؟ آیا انتقال آب از سرشاخه‌های کارون و کرخه جنگ با طبیعت حساب نمی‌شود؟ آقای رئیس‌جمهور! در سفر اخیرتان به خوزستان اشاره داشتید که این ریزگردهای نفس‌گیر یک غضب الهی است چرا همه چیز را به خدا نسبت می‌دهید و از ظلم و بی‌تدبیری انسان بر انسان صحبت نمی‌کنید؟

ساعدی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور شما دیگر چرا؟ شما که شخصیت مذهبی دارید این چه نوع همدردی با مردم محروم خوزستان است. آیا می‌دانید با آمدن‌تان به خوزستان به جز یأس و ناامیدی چیزی عاید مردم خوزستان نشد و بدانید که شما یک معذرت‌خواهی به مردم خوزستان بدهکار هستید.

نماینده مردم هویزه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: آقای رئیس‌جمهور دلیل سکوت شما در مقابل مشکلات خوزستان چیست؟ چرا شفاف‌سازی نمی‌کنید؟ چرا کسی پاسخگوی مشکلات مردم خوزستان و مشکلات آنها نیست؟

«همکاران و نمایندگان! بدانید که جوانان تحصیلکرده با نرخ بیکاری 38 درصدی که سایه افکنده معضل اصلی ماست. از چه سخن بگویم که تبعیض و بی‌عدالتی در شرکت‌های نفتی بیداد می‌کند. از قلع و قمع طبیعت منطقه‌ام سخن بیاورم یا از جاده‌هایی که به قتلگاه تبدیل شدند و یا از خشکاندن تالاب هورالعظیم و رودخانه‌های کرخه و کارون که معیشت زندگی مردم را گرفته است سخن بگویم؟»

ساعدی در خاتمه تصریح کرد:‌ آیا می‌دانید هنوز کوچه پس کوچه‌های سوسنگرد و هویزه و بستان هنوز بوی باروت می‌دهد؟ و پیشانی شهرم زخم خورده ترکش‌های جنگ است. شهری که مردمانش دلاورترین مرزداران در طول تاریخ بوده‌اند آیا سزاوار است که مردمش در اوج محرومیت بدانند. آیا در وفاداری و صداقت مردم دشت آزادگان و هویزه شکی دارید؟ آیا دشت آزادگان و هویزه دِینش را به انقلاب ادا نکرده است؟ هیچ وقت اجازه نخواهیم داد که غبار محرومیت نفس‌گیر خوزستان باشد.

ارسال نظر: