سید محمود علوی عنوان کرد:

اشراف وزارت اطلاعات بر تخریبگران انتخاباتی در فضای مجازی/ در هیچ جای کشور مشکل حاد امنیتی نداشتیم

کدخبر: 2091289

وزیر اطلاعات تاکید کرد: بر تخریبگران انتخاباتی در فضای مجازی اشراف داریم و یقین داشته باشند که از نگاه سربازان گمنام امام زمان (عج) دور نخواهند بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید محمود علوی وزیر اطلاعات گفت: ما بر عملکرد تخریب گران انتخاباتی قطعا اشراف اطلاعاتی داریم و اقدامات بهنگام و بازدارنده در قبال کارهای تخریبی و منفی آنان صورت خواهد گرفت.

وی با قدردانی از رئیس قوه قضاییه بابت دستور برخورد مرجع قضایی با تخریب های انتخاباتی ابراز امیدواری کرد دستگاه قضا با جدیت این مسئله را پیگیری کند.

علوی گفت: آنچه سبب التهاب در جامعه می شود و انتخابات را به سمت عوارض منفی سوق می دهد تخریب هاست.

وی افزود: ما در انتخابات 94 از حدود یک سال قبل به همکارانمان اعلام کردیم که هر کسی مرتکب تخریب شود همان بار اول او را احضار و دعوت کنند و به شکل محترمانه به او تذکر دهند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: در این تذکرات به افراد می گفتیم از خود یا کاندیدای مورد حمایتشان هر قدر می خواهند تعریف کنند و جنبه های مثبت را بگویند اما حق ندارند در قبال کسی مباحث منفی و تخریبی مطرح کنند.

علوی گفت: همکارانم با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی بر جامعه این کار را انجام دادند و با فضایی مواجه بودیم که شور و اشتیاق مردم برای مشارکت بسیار بالا بود اما التهاب مضر در انتخابات وجود نداشت.

وی افزود: تخریبی که سبب التهاب در جامعه شود مضر است اما تبلیغ مثبت سبب اشتیاق شرکت کنندگان به مشارکت می شود و دیدیم که در سال 94 به طور استثنا انتخاباتی برگزار شد که در هیچ جای کشور مشکل حاد امنیتی و اجتماعی و برخوردهای نگران کننده نداشتیم.

علوی افزود: اگر افراد اعم از نامزدها و هوادارانشان جنبه های مثبت خود را بگویند و دیگران را نفی و تخریب نکنند به یقین مانند انتخابات 94 شاهد مشارکت بالا و با اشتیاق و بدون التهاب و آثار تخریبی بر انسجام ملی خواهیم بود.

وزیر اطلاعات ابراز امیدواری کرد: با تعامل دستگاه های ذی ربط بر سلامت و امنیت انتخابات ، رقابتی مثبت و انتخاباتی اثرگذار و با مشارکت بالا داشته باشیم که برای نظام ، منحصرا و به تمام معنی سرمایه و دستاورد باشد و هزینه ای از نظر سیاسی، اجتماعی و امنیتی نداشته باشد.

وی گفت: ما از مدت ها قبل ستاد انتخابات را در وزارت اطلاعات راه اندازی کرده ایم و نیروهایمان فعالانه مشغول به کارند.

وزیر اطلاعات گفت: ما در زمینه رقابت های انتخاباتی در نخستین اقدامات تخریبی با تذکر بهنگام سعی خواهیم کرد رقابت ها در فضای اجتماعی مثبت و سالم انجام شود و تخریب صورت نگیرد.

علوی افزود: البته تخریب ممکن است در روزنامه، سایت و شبکه های اجتماعی مانند صفحات توئیتری یا اینستاگرامی انجام شود که وزارت اطلاعات بر همه این بخش ها اشراف دارد.

وی تاکید کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در تمام صحنه ها حضور و اشراف اطلاعاتی دارند و از اینکه افرادی بخواهند با اقدامات تخریبی فضای انتخابات را ملتهب کنند جلوگیری خواهند کرد.

وزیر اطلاعات همچنین درباره اظهارات اخیرش درباره رسالت این وزارتخانه و انعکاس آن در شبکه های اجتماعی گفت: البته جملات مرا تا حدی تغییر دادند من گفته بودم که رسالت نهاد اطلاعاتی خفه کردن صدای گلوله هاست نه خفه کردن صدا در گلوها.

علوی افزود: طبیعی است که یکی از شعارهای محوری انقلاب اسلامی ایران از پیش از پیروزی ، استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی بود بنابراین تا زمانی که آزادی بیان ، رنگ توطئه نداشته باشد یکی از مسلمات انقلاب اسلامی ماست.

وی هشدار داد: هر کسی بخواهد این آزادی را از مردم سلب کند قدمی در مخالفت با آرمان های انقلاب برداشته است و وزارت اطلاعات در چارچوب اهداف و آرمان های انقلاب عمل می کند و پاسدار آزادی خواهد بود.

ارسال نظر: