رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد:

آغاز رسمی طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند/ فعالیت ۲۴ پست هوایی به همراه ۳ هزار و ۳۵۳ دستگاه خودرو و تجهیزات امدادی

کدخبر: 2091318

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام آماده‌باش ۵ هزار و ۴۲۲ نفر- روز امدادگر و نجاتگر در یک‌هزار و ۳۳۵ پایگاه و پست امداد و نجات در ایام نوروز، گفت: طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر با ۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته از ۲۵ اسفند رسما آغاز می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مرتضی سلیمی در نشست خبری آغاز طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر، اظهار کرد: 533 پایگاه ثابت، 778 پست موقت، سیار و شعب، 24 پست هوایی به همراه 3 و 353 دستگاه خودرو و تجهیزات لجستیک در خدمت هموطنان هستند.

وی با اشاره به بهره‌گیری از نیروهای نجاتگر (تیم توانا)داوطلب خواهر با شرایط و ضوابط اعلامی در پایگاه های امداد و نجات نزدیک مرکز استان، افزود: برنامه‌ریزی به‌منظور مدیریت یکپارچه طرح و ارزیابی آن با همکاری ستاد و سازمان‌های جمعیت، طراحی و اجرای سامانه مدیریت عملیات (IMS) برای مدیریت بهینه طرح، برگزری دوره بازآموزی و بازتوانی بیش از 10 هزار نیروی عملیاتی، پیش‌بینی استقرار پزشک در پایگاه‌های بین‌شهری و مراکز EOC استان‌ها، تهیه جانمایی پایگاه‌های امداد و نجات روی نقشه، اجرای برنامه‌های پژوهشی و طرح‌های مطالعاتی همزمان با اجرای طرح، به‌کارگیری سامانه آنلاین در ارزیابی طرح ملی امداد و نجات نوروزی و به‌کارگیری تجربه پیشکسوتان و بازنشستگان در ارزیابی طرح از جمله تازه‌های طرح نوروزی 96 است.

رئیس سازمان امداد و نجات از رشد ۸ درصدی مأموریت‌های امداد و نجات در زمستان ۹۵ نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: از ۱۵ آذر تا ۱۵ اسفند، مجموع مأموریت‌های امداد و نجات در زمستان ۹۵، ۸۷۹۴ مورد بوده است.

وی از انجام ۳۹۱۸ مأموریت ترافیکی خبر داد و افزود: این میزان مأموریت ترافیکی ۴۴ درصد از کل مأموریت‌های امداد و نجات در زمستان ۹۵ را شامل می‌شود.

به گفته سلیمی، ۱۶۷۸ مورد از مأموریت‌های امداد و نجات که ۱۹ درصد مأموریت‌ها را شامل می‌شود، مربوط به مأموریت‌های جوی و اقلیمی بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اعلام اینکه در این مدت زمان طرح زمستانی، ۴۳۹ هزار و ۵۹۶ نفر آسیب‌دیده داشته‌ایم، تصریح کرد: از ۱۵ آذر الی ۱۵ اسفند ۹۵ به ۳۷۶ هزار و ۴۲۰ نفر امدادرسانی شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۵۸۶۵ نفر را نجات داده‌ایم و ۴۰۹۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

سلیمی همچنین از اسکان اضطراری ۷۷۸۸ نفر و اسکان موقت ۱۱۸۹ نفر در مأموریت‌های زمستانی امداد و نجات خبر داد و گفت: در طرح زمستانی ۷۴۲ سورتی پرواز در قالب ۶۱۹ ساعت انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه از رشد ۲۵۲ درصدی مأموریت‌های سیل و آب‌گرفتگی در طرح زمستانی سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ خبر داد و گفت: در این مأموریت‌ها به ۲۱۵ هزار و ۳۷۰ نفر امدادرسانی شده است.

وی همچنین از رشد ۵۴ درصدی مأموریت‌های برف و کولاک در زمستان ۹۵ نسبت به زمستان ۹۴‌ خبر داد و تصریح کرد: در این مدت ۱۳۴۳ مورد مأموریت برف و کولاک انجام شده است.

ارسال نظر: