آیت‌الله مکارم شیرازی:

ناتوی عربی پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا است

کدخبر: 2091387

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: دشمنان شیعه در حال متحد شدن با یکدیگر هستند و داستان ناتوی عربی را رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داده است، یعنی همان کاری که در سوریه، شمال عراق و یمن کردند، این کار را در جاهای دیگر هم انجام دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار نمایندگان اعتاب مقدسه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اجلاسیه اعتاب مقدسه اظهار کرد: اتحاد بین این اعتاب کاری ارزشمند است.

وی ادامه داد: در زمانی زندگی می‌کنیم که کارهای فردی اثری ندارد و کارهای جمعی اثرات زیادی دارند، اتحاد بین اعتاب مقدسه می‌تواند مبدا حرکت تازه‌ای به نفع عالم شیعه و پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: ما سرمایه بزرگی به نام عتبات عالیات و قبور ائمه معصومین(ع) داریم، دیگران این سرمایه را ندارند و به نحوی تلاش می‌کنند که مردم را از زیارت منصرف کنند، اما با این وجود تعداد زائرین روز به روز بیشتر می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به سرمایه‌های شیعیان اظهار کرد: از برکت اهل‌بیت(ع) سرمایه‌های زیادی برای ما قرار داده شده است، در زیارت اربعین بدون اینکه کسانی مبلغ باشند، میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به زیارت اربعین می‌روند و باید قدر این سرمایه‌ها را بدانیم.

وی ادامه داد: دشمنان شیعه در حال متحد شدن با یکدیگر هستند و داستان ناتوی عربی را رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داده است، یعنی همان کاری که در سوریه، شمال عراق و یمن کردند، این کار را در جاهای دیگر هم انجام دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در چنین شرایطی باید با یکدیگر متحد باشیم، اتحاد اعتاب مقدسه برنامه ای است که مردم را بیشتر به سوی وحدت دعوت می‌کند، اما مساله دیگر این است که در کنار زیارت‌ها، مسائل فرهنگی، سازندگی و تربیت اسلامی به صورت کافی وجود داشته باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به زائرین اعتاب مقدسه اظهار کرد: من به این زائرین می‌گویم برای اینکه ببینید زیارت شما قبول شده است، باید ببینید که عوض شدید یا خیر، اگر تغییری در شما رخ داد، زیارتتان قبول شده است، در زیارت جامعه می‌خوانیم که زیارت موجب طهارت نفس می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند از ما دو چیز را طلب می‌کند و به ما یک چیز وعده می‌دهد، نخست از ما طلب جهاد می‌کند، جهاد تنها به جهاد نظامی خلاصه نمی‌شود، بلکه شامل جهاد فرهنگی هم می‌شود، دوم خداوند از ما اخلاص می‌خواهد تا در نهایت ما را هدایت کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: خداوند پیامبر(ص) را برای تمام عالم فرستاد، هدایتی که خداوند وعده داده است، آن هدایت برای رسیدن انسان به مقصد است، شرط چنین هدایتی جهاد و اخلاص است، انسان اگر وعده داد، شاید از وعده خود به دلیل جهل یا عجز دست بکشد، اما خداوند بر همه چیز قادر است و هیچ گاه خداوند از وعده خود دست نمی‌کشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به دغدغه خود در خصوص اعتاب مقدسه اظهار کرد: بدانید که از خوشحالی شما خوشحالی و از ناراحتی شما ناراحت می‌شویم، فرقی بین ما و شما نیست، من در قنوت نمازهای خودم برای مردم به خصوص مردم عراق برای پیروزی دعا می‌کنم و امیدوارم که در عراق شما را ببینم.

ارسال نظر: