در آستانه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم

وزارت کشور بحرین حالت فوق‌العاده اعلام کرد

کدخبر: 2091558

برخی منابع از اعلام حالت فوق‌العاده از سوی وزارت کشور بحرین در آستانه محاکمه شیخ عیسی قاسم خبر دادند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از اللؤلؤة نوشت: در آستانه فرارسیدن روز محاکمه شیخ عیسی‌ قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین، وزارت کشور رژیم آل خلیفه، در تمام بخش‌ها و نهادهای زیرمجموعه خود، حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

برخی منابع گفنتد که وزارت کشور بحرین تمام مرخصی‌های پرسنل خود را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و ساعات کاری را به 12 ساعت در روز افزایش داده است.

رژیم آل خلیفه ادامه محاکمه شیخ عیسی قاسم را به روز سه‌شنبه موکول کرده است که این روز مصادف با ششمین سالروز حمله نظامیان سعودی و اماراتی به بحرین برای کمک به رژیم آل خلیفه در سرکوب انقلاب مردم این کشور است.

گروه‌های بحرینی ضمن اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در روز سه‌شنبه، از مردم خواستند که در این روز از خرید و سفر خودداری کرده و به خیابان‌ها و میادین بیایند.

حکومت بحرین 20 ژوئن (31 خرداد) حق شهروندیِ شیخ عیسی قاسم را سلب کرد. این اقدام حدود یک هفته پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری بحرین فعالیت اصلی‌ترین حزب مخالف این کشور یعنی جنبش الوفاق را تعلیق و دو گروه مخالف دیگر به‌نام‌های «مؤسسۀ عصر روشنگری اسلامی» و «انجمن اسلامی الرساله» را منحل کرد.

وزارت کشور بحرین در تاریخ 31 خرداد با ادعای اینکه این روحانی برجستۀ شیعی از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت فرقه‌ای» سوءاستفاده کرده است، از لغو تابعیت وی خبر داد.

شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می‌آید، پس از تأسیس کشور بحرین در سال 1971 از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن، عضو مجلس ملی بحرین بود.

بحرین از بهمن سال 1389 صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

ارسال نظر: