رئیس جمعیت هلال احمر در گفتگوی ویژه خبری:

فعالیت ۱۳۳۳ پایگاه هلال احمر در نوروز امسال/ استفاده از ۱۵۰۰ پزشک و پرستار داوطلب در ۱۱۳ پایگاه امدادی

کدخبر: 2091568

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۱۳۳۳ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات داوطلبان و جوانان در جاده‌های سراسر کشور نوروز ۹۶ در خدمت هموطنان خواهند بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید امیر محسن ضیایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: 20 هزار نفر از جوانان جمعیت هلال احمر در تعطیلات نوروز در خدمت ایرانیان خواهند بود.

وی گفت: هزار و 500 پزشک و پرستار داوطلب نیز در 113 پایگاه داوطلبان در این ایام آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: 40 درصد به ظرفیت بالگردهای جمعیت اضافه شده و به این ترتیب تمام کشور زیر پوشش هوایی جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

ضیایی با اشاره به همکاری 100 هزار امداد گر و نجات گر با جمعیت هلال احمر در سراسر کشور گفت: 500 نفر از این تعداد امسال در قالب طرح ویژه نیروهای واکنش سریع 40 هزار ساعت آموزش های تخصصی دیده اند.

وی افزود: در ایام نوروز در هر استان 15 نفر از این نیروها مستقر می شوند و با برنامه ریزی های صورت گرفته تعداد نیروهای واکنش سریع جمعیت هلال احمر در سال آینده به 2 هزار و 700 نفر خواهد رسید.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه دو میلیون نفر از جمعیت کشور داوطلب ارائه خدمات در جمعیت هلال احمر هستند گفت: از این حیث جمهوری اسلامی ایران جزء چهار کشور برتر دنیا است و از نظر نسبت تعداد داوطلبان به جمعیت ، ایران نخستین کشور جهان است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر تنها 8 هزار پرسنل رسمی و قراردادی دارد و همه خدمات از طریق داوطلبان صورت میگیرد.

ضیایی با بیان اینکه از 10 مخاطره طبیعی 8 نوع آن در ایران وجود دارد، گفت: متاسفانه از نظر شاخص آمادگی خانواده ها از یکصد، ایران رقمی بهتر از 9/3 درصد کشف نکرده است و این رقم بسیار پایین است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: این رقم در کشورهای توسعه یافته 80 و میانگین آن در دنیا 30 تا 40 است.

وی گفت: بر این اساس جمعیت هلال احمر کشور طرحی را آماده کرده است تا در برنامه پنج ساله 25 میلیون خانوار ایرانی را آموزش دهد و شاخص آمادگی خانوار را از 9/3 به 30 برساند.

ضیایی افزود: در اجرای طرح خانواده آماده دربرابر مخاطرات امدادگران 12 بار به خانواده ها مراجعه می کنند و به آنها آموزش می دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در زلزله احتمالی در تهران بزرگ خسارات و تلفات بسیار بالا خواهد بود و در صورت افزایش آمادگی مردم می توانیم شاهد کاهش تلفات احتمالی باشیم.

وی افزود: امسال جمعیت هلال احمر 40 هزار ماموریت امداد و نجات داشت و این نشان از افزایش حوادث و سوانح دارد.

ضیایی گفت: ماموریت های امدادگران ما امسال در زمینه سیل و آب گرفتگی 16 درصد و در زمینه برف و کولاک 50 درصد افزایش یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: 50 درصد ماموریت امداد گران جمعیت هلال احمر حوادث ترافیکی و تلفات جاده ای است.

وی گفت: افزایش تعداد ماموریت ها مطلوب ما نیست و نقطه مطلوب از نظر ما کاهش این ماموریت ها با آموزش مناسب و پیشگیری از حوادث است.

ضیایی با بیان اینکه امسال 70 درصد از اعتبارات اختصاصی جمعیت هلال احمر جذب شد افزود: از 400 میلیارد تومان اعتبار مصوب جمعیت از محل منابع عمومی امسال تنها 100 میلیارد تومان جذب شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به پیچیدگی های جذب اعتبارات از منابع عمومی گفت: نباید منتظر بروز بحران باشیم تا بعد به آن اعتبار تخصیص دهیم.

وی افزود: اعتبارات اختصاصی و عمومی جمعیت هلال احمر در سال اینده 10 درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر: