شنیده‌های خبرنگار «نسیم آنلاین» حاکیست؛

درخواست وام نیم میلیاردی تامین اجتماعی از یک بانک خارجی!

کدخبر: 2091611

شنیده ها حاکیست سازمان تامین اجتماعی با هدف جبران کسری بودجه خود برای پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان در تلاش است تا از یک بانک خارجی دستکم نیم میلیارد دلار وام دریافت کند.

شنیده‌های خبرنگار «نسیم آنلاین» حاکیست که سازمان تامین اجتماعی با هدف جبران کسری بودجه خود برای پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان در تلاش است تا از یک بانک خارجی دستکم نیم میلیارد دلار وام دریافت کند.

گفته می‌شود که در صورت نهایی شدن دریافت وام مذکور، این تسهیلات با نرخ بهره 22 درصد برای تامین اجتماعی محاسبه خواهد شد.

ظاهرا بانک خارجی مورد اشاره در قبال پرداخت این مقدار تسهیلات، از سازمان تامین اجتماعی یک تضمین جدی مطالبه کرده که سازمان تامین اجتماعی هم در پاسخ وعده داده سهام تعدادی از شرکت‌های شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) را برای این امر درنظر دارد.

هنوز صحت یا سقم این خبر، از ناحیه سازمان تامین اجتماعی تایید یا رد نشده اما واقعیت این است که سازمان تامین اجتماعی در شرایط بد مالی به سر می برد.

هم اکنون ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در جامعه آماری تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی، ۹ میلیون بیمه شده اجباری، ۱ میلیون بیمه شده اختیاری و مابقی بیمه شده خاص هستند.

ظاهرا" میزان مطالبات معوق سازمان تامین اجتماعی از دولت فقط ‌‌۱۱۰ هزار میلیارد تومان است که به تازگی، ۴۶هزار میلیارد ریال از بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی تهاتر و مالکیت ١٨ بنگاه اقتصادی به سازمان تامین اجتماعی بابت مطالبات این سازمان از دولت منتقل شده است.

ارسال نظر: