سردار غیب‌پرور در مراسم کاشت ۴ هزار هکتار نهال در خوزستان:

بسیج مردم خوزستان را تنها نمی‌گذارد/ آماده کاشت نهال در ۳۰ هزار هکتار از بیابان‌های خوزستان هستیم

کدخبر: 2091677

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر دولت آماده باشد برای سال ۹۶ آماده کاشت نهال در ۳۰هزار هکتار از بیابان‌های خوزستان هستیم که باید تمهیدات آن از سوی دولت محترم تامین و پشتیبانی شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مراسم افتتاحیه پروژه کاشت 4 هزار هکتار نهال در بحرانی ترین کانون ریزگردهای خوزستان با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، وزیر جهاد کشاورزی، استاندار، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولین استان خوزستان، برخی از معاونین بسیج و فرماندهان سپاه های استانی و جمع کثیری از بسیجیان در بیابان های اطراف اهواز برگزار شد.

غیب پرور در سخنرانی خود ضمن بیان خدمات مردم خوزستان به نظام اسلامی تاکید کرد: خدمت به مردم خوزستان مایه افتخار و توفیق بسیج است. وی با اشاره به مناطق بیابانی خوزستان گفت: 340 هزار هکتار از 1270هزار هکتار منطقه بیابانی خوزستان بحرانی است که طبیعتا یاری مردم این استان نیازمند عزم ملی می باشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین عزم ملی را نیازمند اقدام بسیجی و روحیه جهادی دانست و تصریح کرد: همه ایران به خوزستان قهرمان مدیون است و بسیج هیچگاه مردم خوزستان را تنها نخواهد گذاشت که مردمانش نجیب، شریف و مهمان نواز هستند.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای استان خوزستان تاکید کرد: اقدام امروز بسیج در مدد به دولت و نصرت و یاری مردم کاری کوچک بوده و آغازی است برای اقدام هایی بزرگتر.

وی به تفاهم نامه با جهاد کشاورزی تاکید کرد: مقرر است در سال جاری 450 هزار هکتار آبخیزداری و 50 هزار هکتار بیابان زدایی به همت بسیجیان در کشور صورت پذیرد. سردار غیب پرور انتخاب زمین و تعیین مکان را در نهال کاری خوزستان وظیفه استانداری دانسته و افزود: نهال کاری توسط بسیجیان نیازمندی های دارد مانند تهیه نهال و نوع نهال که بایستی درختان مستمر باشد که ایستی مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما به هیچوجه نمی خواهیم خلاف دعب مردم کاری انجام دهیم که بسیج خودش از مردم و در میان مردم است.

وی همچنین خطاب به اهالی روستاها بیان کرد: یقینا روستاییان عزیز باید در فکر همشهریان خود در شهر اهواز باشند که این ریز گردها موجب اذیت شدن آنان و مختل شدن زندگی شان شده است.

غیب پرور، رضایت اهالی را در مناطق نهال کاری شده یک اصل و ضرورت دانست و افزود: بعد از نهال کاری مهمترین موضوع آبرسانی می باشد که الحمدلله سپاه های استانی سراسر کشور برای انتقال تانکرهای آب و تجهیزات کشاورزی مثل تراکتور برای نگهداری و حفظ نهال ها حضور پیدا کرده و اعلام آمادگی کردند.

وی 4 هزار هکتار نهال کاری را مرحله نخست مجاهدت بسیجیان اعلام کرده و تصریح کرد: اگر دولت آماده باشد برای سال 96 آماده نهال کاری در 30هزار هکتار از بیابان های خوزستان هستیم که یقینا باید تمهیدات آن از سوی دولت محترم تامین و پشتیبانی شود.

وی خطاب به مردم خوزستان تاکید کرد: ما شرمنده مردم زحمت کش این استان هستیم که در طول انقلاب مجاهدت های ارزشمندی انجام دادند که باید با تمام قوا یاریشان کنیم. وی در بخش پایانی سخنرانی خود به برخی از نکات تخصصی اشاره نمود و افزود: هر قدرکاشت نهال مهم است نگهداری نیز بخش مهمی است که هر دو مرحله بایستی مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در همین خصوص ادامه داد: قطعا مبارزه با ریزگردها فقط کاشت نهال نبوده و ریختن سنگ ریزه و اقدامات متعدد دیگری که با محیط زیست سازگاری دارد بایستی پیاده سازی و اجرا گردد.

سردار غیب پرور خاطر نشان کرد: دستان تمام بسیجیان عزیز را می بوسم و عرض میکنم این نهال کاری جهاد در راه خداست و اگر روزی میدان مجاهدت در خاک ریزهای دفاعی بود امروز صحنه مجاهدت را با نیت الهی در این بیابان ها پهن میکنیم که یقینا خداوند نیز برکت می دهد.

پس از این مراسم رییس سازمان بسیج مستضعفین، وزیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولان همراه با بسیجیان اقدام به کاشت نهال کردند.

ارسال نظر: