ابطحی:

تخلف در پرونده تحصیلی حسین فریدون محرز است

کدخبر: 2091766

عضو کمیته سه نفره بررسی مدرک تحصیلی برادر رئیس‌جمهور با اشاره به نهایی شدن گزارش پرونده گفت:‌ از نظر ما تخلف در پرونده تحصیلی حسین فریدون محرز است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس ، درباره آخرین وضعیت پیگیری پرونده تحصیلی حسین فریدون دستیار ویژه و برادر حسن روحانی رئیس‌جمهور گفت: بعد از مکاتبات و مصاحبه‌هایی که با دست‌اندرکاران دانشگاه شهید بهشتی، وزارت علوم و سازمان سنجش داشتیم و رؤیت مدارک گزارشی درباره نحوه جذب حسین فریدون در رشته روابط بین‌الملل پردیس دانشگاه شهید بهشتی تنظیم شده است که تقدیم کمیسیون آموزش خواهد شد.

وی ادامه داد: گزارش با توجه به مدارک و مستندات تهیه شده است و در جمع‌بندی آن به تخلفات سازمان سنجش و دانشگاه شهید بهشتی در جریان پرونده تحصیلی حسین فریدون اشاره شده است.

ابطحی با تأکید بر اینکه روال جذب حسین فریدون، طبیعی و قانونی نبوده است، گفت: کمیسیون آموزش در این باره تصمیم خواهد گرفت و سپس موضوع به مجلس ارجاع خواهد شد.

عضو کمیته سه نفره بررسی مدرک تحصیلی برادر رئیس‌جمهور به ثبت‌نام غیرقانونی، فقدان مدارک لازم و عدم تأیید از سوی گروه مربوطه در دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد و اظهار داشت: از نظر ما تخلف در پرونده تحصیلی حسین فریدون محرز است و پرونده مشمول اعمال ماده 236 خواهد شد.

بر اساس ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون­ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت‌رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود و کمیسیون حداکثر ظرف 10 روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

در تبصره 1 این ماده تصریح شده است که چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال شده تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.

ارسال نظر: