وزارت دفاع روسیه خبر داد:

مسکو ۱۵۰ نیرو برای پاکسازی "تدمر" از مین به سوریه اعزام کرد

کدخبر: 2091846

وزارت دفاع روسیه خبر داد ۱۵۰ نیرو و تجهیزات برای پاکسازی تدمر (پالمیرا) از مین و بسته‌های انفجاری، به سوریه اعزام کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بیش از 150 نیروی روسی و 17 قطعه تجهیزات برای عملیات شناسایی مین به سوریه فرستاده شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز پنج‌شنبه (امروز) اعلام کرد بیش از 150 نیروی متخصص این کشور به همراه تجهیزات برای عملیات پاکسازی مین به شهر تاریخی تدمر (پالمیرا) در حمص در مرکز سوریه فرستاده شده‌اند.

وزارت دفاع سوریه همچنین اعلام کرد این تجهیزات و پرسنل روسی همه توسط نیروی هوایی این کشور فورا به سوریه اعزام شده‌اند و فرآیند پاکسازی مین ابتدا بر جاده‌ها و بعد از آن بر روی زیرساخت‌های اجتماعی و سپس بر میراث فرهنگی متمرکز خواهند بود.

نیروهای ارتش سوریه توانستند در روز دوم ماه مارس، کنترل بر تدمر را با کمترین تلفات از دست تروریست‌های داعش به دست خود بگیرند.

پیشتر نیز در فروردین سال جاری (1395) شهر تدمر از دست داعش آزاد شده بود و یک تیم نظامی روسی تا یک ماه بعد از آن، این شهر را از مین و بسته‌های انفجاری با همکاری ارتش سوریه، پاکسازی کرده بود.

ارسال نظر: