نماینده مردم خمینی‌شهر در واکنش به آمار رشد ۱۱.۶ درصدی دولت مطرح کرد:

آقایان خجالت هم چیز خوبی است

کدخبر: 2091932

ابطحی در گفتگو با «نسیم آنلاین»، اظهار داشت: کدام پایه پولی ما آنقدر تقویت شده که آقایان رشد ۱۱.۶ درصدی را مدعی هستند، در شرایطی که ما امسال حداقل ۳۰ هزار میلیارد کسری بودجه داریم چگونه ممکن است چنین رشدی داشته باشیم؟ خجالت هم چیز خوبی است.

سیدمحمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، در خصوص ادعای دولت درباره افزایش رشد اقتصادی اظهار داشت: آقایان می‌گویند بانک مرکزی اعلام کرده رشد اقتصاد 11.6 درصد داشته‌ایم؛ اولا آقای روحانی گفته بودند به این آمارها توجه نکنید و به جای آن از جیب مردم سوال کنید دوما با کدام عدد و رقمی رشد 11.6 درصدی اتفاق می‌افتد در حالی که کمی قبل از آن رشد را 7 درصد اعلام کرده‌ بودند؟

ابطحی در ادامه اظهار داشت: اگر ما به رشد 11.6 درصد رسیده‌ایم پس نباید دیگر بیکاری در کشور داشته باشیم؛ اگر واقعا به این رشد رسیده‌ایم بیایند پاسخ دهند چه مقدار بیکاری، گرانی و تورم کاهش پیدا کرده است؟ نمی‌توان آفتاب را زیر کاسه کرد.

وی اظهار داشت: اصلا به جای 11 درصد بگوئید 20 درصد رشد داشته‌ایم؛ مجامع اقتصادی، دانشگاهی و جامعه به این آمارها می‌خندد.

نماینده مردم خمینی‌شهر با اشاره به اینکه گوبلس وزیر تبلیغات هیتلر گفته بود دروغ را باید بزرگ گفت تا مردم زودتر باور کنند اظهار داشت: اینها فکر کرده‌اند هرچقدر عدد و رقم را بزرگتر بگویند مردم بیشتر قبول می‌کنند در حالی که اینگونه است و اطلاعات و آمار دست مردم است، مردم حالا که در بازار شب عید می‌خواهند خرید کنند می‌فهمند جریان چیست.

وی با طرح این سوال که دولت 11.6 درصد را با کدام صنعت پیدا کرده‌ است؟ اظهار داشت: فقط نفت فروختند اما آیا این فروش نفت در کل اقتصاد ایران تاثیر گذاشته؟ نه نگذاشته است.

ابطحی در ادامه با تاکید براینکه رئیس جمهور حتما باید اطلاعات ارقامی که می‌دهد را منتشر کند اظهار داشت: اگر رئیس جمهور به مشاوران بانک مرکزی تکیه می‌کند باید بداند که دارند وی را در چاه می‌برند؛ من معتقدم آنها دوست واقعی رئیس جمهور نیستند چون بهترین دوست کسی است که عیب فرد است را بگوید.

وی در پایان با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید از مشاورانش بخواهند منحنی اقتصادی رشدی که مدعی هستند را رسم کنند اظهار داشت: کدام پایه پولی ما آنقدر تقویت شده که آقایان چنین رشدی را مدعی هستند، در شرایطی که ما امسال حداقل 30 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم چگونه ممکن است رشد 11.6 درصد داشته باشیم؟ خجالت هم چیز خوبی است.

ارسال نظر: