آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

بسیاری از مشکلات اقتصادی ربطی به آمریکا ندارد مسئولان هر چه زودتر برای بیکاری فکری کنند

کدخبر: 2091943

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتظار می‌رود در موضوع اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری به مقوله اقدام و عمل شود، گفت: بیکاری و بسیاری از مشکلات اقتصادی ربطی به آمریکا ندارد از این رو مسئولان باید برای بیکاری خانمان سوز هر چه زودتر فکری کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در آستانه سالروز میلاد خجسته حضرت صدیقه کبری (س) خطبه اول نماز جمعه تهران را به بیان روایاتی از دخت پیامبر گرامی اسلام اختصاص داد.

وی در این خطبه با اشاره به احادیث و روایاتی از حضرت زهرا (س) گفت: در آیات قرآن مجید در هر کجا که فضایلی درباره پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) آمده، حضرت صدیقه کبری (س) هم حضور دارد.

وی افزود: حضرت مهدی (عج) می فرمایند؛ نسخه حکومت عدل براساس نسخه زندگی حضرت زهرا(س) اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به احادیثی از دخت پیامبر گرامی اسلام به ویژه در حوزه فرهنگ، کمک به مستضعفان، تکریم فرزند و توجه به نماز، خطاب به پدران و مادران، نخبگان، علماء و ائمه جماعات گفت: لذت نماز را به فرزندانتان بچشانید.

برجام؛ ثابت کننده بی اعتمادی به آمریکا

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: برجام به عنوان یک تجربه ، بی اعتمادی به آمریکا را ثابت کرد.

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران با بیان اینکه اعتماد به آمریکا برای یک دفعه بس است و آن را دیگر تجربه نکنیم، افزود: آمریکا ثابت کرد دشمن ماست، قرار بود پس از شش ماه همه تحریم ها برداشته شود اما نه تنها برداشته نشد بلکه تحریم های دیگری به بهانه هایی مانند امنیتی و حقوق بشر اضافه شد.

وی گفت: آمریکا می گوید بیایید درباره مسائل منطقه مذاکره کنیم اما به کسی که به وعده هایش پایبند نیست چطور می شود اعتماد و با او گفتگو کرد.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین افزود: انتظار می رود در موضوع اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری به مقوله اقدام و عمل شود بیکاری و بسیاری از مشکلات اقتصادی ربطی به آمریکا ندارد از این رو مسئولان باید برای بیکاری خانمان سوز هر چه زودتر فکری کنند.

وی گفت: اثر سمینارها و جلسات در رفع مشکلات مردم چیست مبادا فقط حرف باشد و هیچ عملکردی نداشته باشد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در بیان ضرورت ارتباط دولتمردان و مردم با یکدیگر افزود: یکی از عوامل وحدت دولت و ملت، محبت فیمابین است از این رو ارتباط مردم با دولتمردان باید سهل و آسان باشد، مبادا مانعی بر سر این ارتباط باشد و مردم نتوانند مشکلات و درد دل های خود را بگویند البته زندگی اشرافی صاحبان قدرت آنها را از مردم دور می کند و این فاجعه است در این باره باید ساده زیستی را از رهبری معظم انقلاب یاد بگیریم.

وی گفت: در دنیایی عجیب زندگی می کنیم و آن اینکه دزدان بین المللی که اموال مردم را غارت می کنند، دم از امانت می زنند و به جهان هشدار می دهند مواظب باشید غارت نشوید.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکا می خواهد همه چیز را بگیرد و هیچ چیز ندهد.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه انگلیس با کارنامه سیاه حقوق بشری، خود را ارتقاء دهنده حقوق بشر در جهان می داند، گفت: باید برای این بشر، مظلوم ناله زد و بدادش رسید.

خطیب موقت نمازجمعه تهران افزود: وزیر خارجه عربستان ایران را حامی اصلی تروریست در جهان می داند در حالی که کشورش در یمن حمام خون به راه انداخته و کودک کشی کار این رژیم است.

وی گفت: ما اگر عملی انجام می دهیم حمایت از مظلوم است اما عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان می گوید چگونه می توانیم با ایران که هدفش نابودی عربستان است ارتباط داشته باشیم غافل از اینکه این خود شما مسئولان عربستانی هستید که با ظلم و ستمتان کشورتان را نابود می کنید، نصیحت می کنم دست از ظلم بردارید وگرنه بدست مظالم خود نابود خواهید شد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه البته این رویه متناقض حقوق بشری منحصر به عربستان نیست، افزود: مجامع بین المللی نیز با سکوت خود در برابر جنایات نسل کشی در میانمار و جنایات عربستان در یمن اعتبار خود را از دست داده اند.

وی گفت: ایران که در دوران دیکتاتوری پهلوی ذلیل آمریکا و قدرت های سلطه گر بود امروز به برکت عمل به چهار عنصر اقتدار شامل ایمان و معرفت دینی، قدرت علمی، اقتصاد مقاوم و حفظ عزت ملی به قدرت منطقه تبدیل شده است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با انتقاد از رفتارهای حادثه ساز شب چهارشنبه آخر سال افزود: تا کی باید شاهد این صحنه های دلخراش باشیم دنیایی که ما را ملتی رشید می داند درباره ما چه قضاوتی می کند از طرفی همه توطئه های دشمنان را خنثی کردیم و بینی استکبار را به خاک مالیدیم اما دنیا ناگهان صحنه شب چهارشنبه آخر سال را می بیند که با دیدن این اعمال جاهلانه در رشد ما شک می کند از این رو انتظار دارم مسئولان و نخبگان برای ریشه کنی این حرکت جاهلانه، چاره اندیشی کنند.

وی با تاکید بر تقویت فرهنگ دینی در جامعه گفت: استفاده غلط از فضای مجازی موجب شد اعضای خانواده از یکدیگر جدا شوند و خانواده ها متلاشی و زندگی زناشویی متزلزل و آمار طلاق افزایش یابد و از همه مهمتر فرهنگ دینی آسیب ببیند.

آیت الله موحدی کرمانی با طرح این پرسش که چرا در فرهنگ دینی رشدی دیده نمی شود افزود: باید فضای مجازی را از محتوای دینی و بصیرت سیاسی و دینی پر کرد و به خانواده ها درباره استفاده های غلط از این فضا هشدار داد.

وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: در روز انتخابات که روز امانت الهی است سرنوشت چهار ساله کشور رقم می خورد از این رو باید قبل از تحویل امانت سعی کنیم اصلح و معیارهای آن را بشناسیم و براساس آن رأی دهیم ضمن اینکه باید دیگران را هم آگاه کنیم.

ارسال نظر: