عباسی خبر داد؛

کشف سرنخ‌های جدید از مفاسد صندوق ذخیره فرهنگیان/ زمان قرائت گزارش

کدخبر: 2091963

سخنگوی هیئت تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان، از کشف سرنخ‌های جدید از مفاسد رخ داده در صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: گزارش تحقیق و تفحص اردیبهشت ۹۶ در صحن مجلس قرائت می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ اسدالله عباسی در گفتگو با مهر ، از پیدا شدن سرنخ ها و مصادیق جدیدی از تخلفات رخ داده در صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و اظهار داشت: در نتیجه این سرنخ ها که پیش از این با برخی تردیدها مواجه بود، قطعی شد که برخی اشخاص بدون ودیعه یا وثیقه مناسب وام های کلانی گرفته اند و از بازپرداخت آنها خودداری کرده اند که حالا به صورت مطالبات معوق درآمده است و در این کار تعمد هم وجود داشته است.

وی افزود: همچنین اطلاعاتی از تخلفات صورت گرفته در جابجایی املاک و اموال صندوق بدست آمده که در حال مستندسازی آنها هستیم.

سخنگوی هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین از دستگیری اشخاص جدیدی در ارتباط با تخلفات مورد اشاره خبر داد و گفت: با کمک دیوان محاسبات و قوه قضائیه در حال تلاش هستیم تا گزارش تحقیق و تفحص را در مهلت معین به صحن مجلس ارائه دهیم.

عباسی خاطرنشان کرد: پس از قرائت گزارش و تصویب آن در صحن مجلس، این گزارش به قوه قضائیه ارائه می‌شود تا با متخلفین برخورد شود.

وی همچنین درباره حجم مالی تخلفات صورت گرفته در این صندوق که تاکنون مشخص شده است، اظهار داشت: از ۵۰ میلیارد تا بالای یک هزار میلیارد تومان به طور جداگانه در بخش های مختلف صندوق، تخلف مشاهده شده است؛ البته همه تخلفات صورت گرفته مربوط به سهم سپرده فرهنگیان در صندوق ذخیره نبوده و برخی دیگر نیز مربوط به سپرده گذاران بانک سرمایه بوده است.

سخنگوی هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین پیش بینی کرد که احتمالا گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان تا اردیبهشت ماه ۹۶ در صحن مجلس قرائت شود.

ارسال نظر: