پوتین:

روابط روسیه و چین به بالاترین سطح خود رسیده/ افزایش همکاری‌های امنیتی پس از استقرار سامانه "تاد" آمریکا

کدخبر: 2092420

رئیس‌جمهور روسیه روابط میان پکن و مسکو را در بالاترین و بی‌سابقه‌ترین سطح خود توصیف کرد. وزارت خارجه روسیه گفته است مسکو همکاری‌های امنیتی خود با پکن را پس از استقرار سامانه موشکی "تاد"آمریکا در کره افزایش می‌دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد، روابط چین و روسیه به بالاترین سطح بی‌سابقه خود رسیده و به الگوی تعامل میان قدرت‌های بزرگ در دنیای مدرن تبدیل شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، پوتین در متن نطق خود خطاب به ششمین جلسه گفت‌وگوهای درون حزبی میان حزب سیاسی اتحاد روسیه و حزب کمونیست چین که توسط «بوریس گریزلوف» قرائت شد، تأکید کرد: در حال حاضر روابط میان دو کشور چین و روسیه به بالاترین سطح خود رسیده که این سطح روابط میان دو کشور کاملا بی سابقه بوده است».

گریزلوف پس از قرائت این متن در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت، شرکت‌کنندگان در این نشست درباره مسائل مرتبط با امور جاری احزاب متبوع خود گفت‌وگو کدرند.

بر اساس این گزارش، یک هیأت از مقامات ارشد کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به ریاست «سانگ تائو» در تاریخ 21 ماه مارس به شهر «کازان» در منطقه «ولگا» روسیه وارد شدند. طی دو روز گذشته این هیأت اعزامی چین چندین نشست با مقامات محلی و دولتی روسیه برگزار کرده است.

«میخائیل اولیانوف» رئیس دپارتمان کنترل تسلیحات و عدم اشاعه وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتینک» اعلام کرد، روسیه و چین در حال افزایش همکاری‌های امنیتی پس از استقرار سامانه موشکی آمریکا در کره جنوبی هستند.

اولیانوف که این اظهارات را پس از سخنرانی خود در موسسه خدمات خارجی در هند ارائه می‌کرد، همچنین گفت، هیچ کشوری نباید به قیمت به خطر انداختن امنیت دیگر کشورها امنیت خود را تقویت کند.

بنا بر این گزارش، واشنگتن و سئول در ماه جولای سال 2016 میلادی در خصوص استقرار سامانه موشکی «تاد» آمریکا در شبه‌جزیره کره به توافق رسیدند. اوایل ماه مارس، استقرار سامانه تاد آمریکا در واکنش به آزمایش‌های موشکی کره شمالی آغاز شد.

ارسال نظر: