سرمایه گذاری ۲۰میلیارد دلاری پارس جنوبی به بهره برداری می رسد

کدخبر: 2092808

بیژن زنگنه اضافه کرد: فازهای ۱۲ ، ۱۵ و ۱۶ ، ۱۷و ۱۸ ، ۲۰ و ۲۱ و ۱۹ پارس جنوبی از اولویت های وزارت نفت برای راه اندازی بود که همه این فازها هم اکنون به بهره برداری رسیده است.

وزیر نفت گفت: در آینده نزدیک 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری صنعت نفت کشور در پارس جنوبی در استان بوشهر به بهره برداری می رسد.

بیژن نامدار زنگنه در حاشیه بازدید از طرح های پارس جنوبی افزود: این طرح ها شامل فازهای جدید، مجتمع های پتروشیمی و همچنین برداشت از لایه نفتی پارس جنوبی است.

وی یادآور شد: امسال یک تحول بزرگ و رویداد تاریخی در صنعت نفت کشور رقم خواهد خورد.

زنگنه اضافه کرد: فازهای 12 ، 15 و 16 ، 17و 18 ، 20 و 21 و 19 پارس جنوبی از اولویت های وزارت نفت برای راه اندازی بود که همه این فازها هم اکنون به بهره برداری رسیده است.

وزیر نفت با بیان اینکه در دولت یازدهم 11 فاز پارس جنوبی به بهره برداری رسید گفت: با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی ما توانستیم از سرمای زمستان سال گذشته به رغم اینکه واردات گاز نسبت به سال 94 کاهش یافته بود با موفقیت عبور کنیم.

زنگنه گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در مشهد مقدس از عملکرد وزارت نفت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابراز رضایت داشتند و خوشبختانه همه وظایف و طرح هایی که در این زمینه بر عهده وزرات نفت بود از جمله تولید، گازرسانی و ساخت داخل ما توانستیم در تمام این حوزه ها سربلند باشیم.

در این بازدید سکینه الماسی نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی و مرضیه شاهدایی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی وزیر نفت را همراهی می کنند. زنگنه در این سفر از فازهای 17و 18، 20 و 21 بازدید و گزارشی از آخرین روند تکمیل این پرژوه ها را دریافت کرد.

ارسال نظر: