انتقاد یک اقتصاددان از نمره پایین دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

وزرای روحانی اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند!/ رکود طاقت فرسا نشان دهنده عدم اجرای اقتصاد مقاومتی است

کدخبر: 2092835

عملکرد دولت یازدهم در اجرای اقتصاد مقاومتی بسیار ضعیف بوده، به همین دلیل من نمره قبولی به دولت در این حوزه نمی‌دهم. قطعا نمره‌ای که بنده به دولت می‌دهم زیر ۱۰ عددی و عددی بین ۵ تا ۹ است.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »- محسن شاطرزاده، اقتصاددان درباره عمکلرد دولت یازدهم در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به «نسیم آنلاین» گفت: عملکرد دولت یازدهم در اجرای اقتصاد مقاومتی بسیار ضعیف بوده، به همین دلیل من نمره قبولی به دولت در این حوزه نمی‌دهم. قطعا نمره‌ای که بنده به دولت می‌دهم زیر ۱۰ عددی و عددی بین ۵ تا ۹ است. وی توضیح داد: دلیلم هم این است که هیچکدام از معیارهای اقتصاد مقاومتی نه تنها در این دولت رعایت نشده است، بلکه گاهی تعمدا عکس آن هم اجرا شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه باید اذعان کنم در دولت جناب روحانی، بسیاری از وزرا اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند، وگرنه آقای نعمت زاده قائم مقام ستاد اقتصاد مقاومتی نمی‌شد! شاطرزاده افزود: در اقتصاد مقاومتی نگاهی درون زا و برون گرا باید به تولید ملی داشت، در صورتی که برخی از وزاری آقای روحانی، مانند نعمت زاده و دیگر وزرای مسئول و دست‌اندر کار اقتصاد مقاومتی، اصلا اعتقادی به این امر ندارند. رکود طاقت فرسا در بخش‌های مختلف اقتصادی مبین عدم اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تکیه به توان داخلی برای رشد تولید ملی بوده است.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی باید انعطاف پذیر باشد در صورتی که سیاست‌های اعمالی دولت و خصوصا وابستگی به سرمایه گذاری خارجی عملا شکنندگی اقتصاد را بیشتر کرده و حربه تحریم‌ها از طرف دشمن بهتر می‌تواند کارساز باشد. در حوزه دانش بنیان که تکیه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برآن است چون ارزش افزوده ناشی از دانش و تکنولوژی به مراتب بیشتر از تولید سنتی است ولی متاسفانه دولت در این زمینه هم اهتمامی نداشته است.

وی افزود: نباید فراموش کرد که تحقق اقتصاد مقاومتی فقط با مدیریتی جهادی امکان پذیر است و در مدیریت اقتصادی کشور حتی یک نفر مدیر جهادی یافت نمی‌شود!

ارسال نظر: