بیانیه حماس در "روز زمین":

"مقاومت" تنها مسیر ما برای آزادسازی فلسطین است/ راه مقاومت تا نابودی رژیم اشغالگر قدس ادامه می‌یابد

کدخبر: 2092846

جنبش حماس در بیانیه خود به مناسبت روز زمین بر ادامه راه مقاومت تا نابودی رژیم اشغالگر قدس تأکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس‌ نوشت: جنبش حماس در بیانیه‌ای به مناسبت روز زمین (30 مارس) تأکید کرد هیچ مسیری برای آزادسازی سرزمین فلسطین و مردم آن جز مسیر مقاومت وجود ندارد و رژیم اشغالگر هیچ آینده‌ای نخواهد داشت.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، حماس در اشاره به ترور «مازن فقهاء» از فرماندهان ارشد گردان‌های «القسام» شاخه نظامی این جنبش گفت: کسی که «خار ترور» بکارد ، «خشم انتقام» درو می‌کند و رژیم اشغالگر دیر یا زود خواهد فهمید که ملت ما ملتی آزاد است و جنایتکار را بدون محاکمه رها نمی‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: روز زمین، نقطه اجماع تمام گروه‌ها و طیف‌های فلسطینی است و ثبات در منطقه در گروه ثبات فلسطین است. اگر جلوی تحریکات و جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت و مقدسات فلسطینی گرفته نشود، منطقه منفجر خواهد شد و وبالی بر صلح بین‌المللی در جهان خواهد بود.

حماس در ادامه از رهبران و ملت‌های کشورهای عربی خواست «فلسطین» را مسأله اصلی خود قرار دهند و افزود: مسأله فلسطین، مسأله مسجدالاقصی و قدس است که در بسیاری از زمان‌ها و پس از دهه‌ها تفرقه، ملت اسلامی را متحد کرد.

فلسطینی‌ها در 30 مارس 1976 در اعتراض به سیاست مصادره اراضی عربی در مناطق «الجلیل» واقع در شمال فلسطین دست به تظاهرات زدند اما این تظاهرات به شدت از سوی صهیونیست‌ها سرکوب شد ، 6 فلسطینی به شهادت رسیدند و صدها تن دیگر زخمی شدند.

ارسال نظر: