وریا غفوری باید به مصدومیت برای تیم ملی افتخار کند!

منصوریان: محرومیت رحمتی برخلاف تبصره‌های فدراسیون فوتبال است/ روزهای خوبی پیش روی استقلال است

کدخبر: 2092884

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: تیم‌های بزرگی مانند استقلال شانسی برای مساوی یا باخت ندارند. استقلال و چند تیم بزرگ لیگ برتر عادت به بردن دارند که این موضوع برای آنها طبیعی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل فولاد خوزستان، گفت: بعد از یک وقفه 18 روزه لیگ برگزار می‌شود و ما در این مدت چند روزی تعطیل بودیم و در ادامه تمرینات خوبی داشتیم.

وی افزود: خوشبختانه در تمرینات بازیکن مصدوم نداشتیم اما یکی از ملی‌پوشان‌مان که وریا غفوری باشد مصدوم به تمرینات برگشت. البته نسبت به این اتفاق اصلا موضع نمی‌گیریم. وریا لیاقت این را دارد که در مسیر رشد تیم ملی‌ کشورش مصدوم شده است. ما نگاه منفی به این موضوع نداریم و به خود وریا هم گفتم که باید به این مصدومیت افتخار کند. منافع ملی در هر صورت به همه چیز ارجحیت دارد. به تیم ملی هم بابت پیروزی‌ مقابل قطر و چین تبریک می‌گویم هرچند در دیدار مقابل چین و در لحظات پایانی آنها کمی جلو کشیده بودند و برای تیم ما خطرساز می‌شدند اما خداراشکر بازیکنان تیم ملی یک گل به ثمر رساندند و کار را تمام کردند. به همه مردم ایران تبریک می‌گویم و از آنهایی که با رفتن به ورزشگاه برای تیم ملی سنگ تمام گذاشتند تشکر ویژه‌ای دارم.

سرمربی استقلال در مورد محرومیت سیدمهدی رحمتی گفت: من با رحمتی صحبت کردم و وکیل او هم مستنداتی دارد که نشان می‌دهد محرومیت او برخلاف ماده‌ها و تبصره‌های فدراسیون فوتبال است. کمیته انضباطی نیز برخلاف ماده‌ها و تبصره‌ها برای رحمتی رأی صادر کرده اما سوال ما اینجاست که چرا باید چنین محرومیت شدیدی برای رحمتی وضع شود. آنها رأی را به طوری صادر کردند که 4 جلسه باشد و ما حتی نتوانیم به کمیته استیناف هم بابت این رأی اعتراض کنیم و برنامه خودشان را به این شکل چیدند که کاری از دست ما برنیاید. من کار قضایی بلد نیستم اما در مورد شدت محرومیت رحمتی توضیح می‌خواهم. برای اینکه چنین وضعیتی و چنین محرومیتی برای یک بازیکن وضع شود آن بازیکن یا باید ضرب و شتم در طول بازی انجام داده باشد یا به داور حمله کرده باشد که هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداده است. حتی خود آقای فغانی نیز حمله به داور یا ضرب و شتم را گزارش نکرده اما متأسفانه اتفاقات عجیبی رخ داد.

منصوریان در مورد غیبت سیدمهدی رحمتی در دیدار فردا و اینکه آیا جایگزینی برای این بازیکن دارد یا خیر گفت: ما سه دروازه بان سرحال داریم؛ مهدی رحمتی که حدود 90 بازی ملی در کارنامه‌اش دارد، حسینی که سه چهار سال در تیم ملی امید بازی کرده و ارشیا بابازاده که محصول آکادمی استقلال است و از آکادمی به تیم بزرگسالان راه یافته است. در حال حاضر فقط می‌خواهیم بدانیم که چرا این محرومیت سنگین برای رحمتی وضع شده است هرچند می‌دانیم این موضوع کمکی به تیم ما نمی‌کند. کدام قانون یا ماده یا تبصره این اجازه را می‌دهد که کمیته انضباطی یک بازیکن را محروم کند. من به خود مهدی رحمتی هم گفتم که اگر این رأی اشتباه باشد او می‌تواند از طریق حقوقی ماجرا را دنبال کند.

وی با بیان اینکه از بازی فردا فقط سه امتیاز را می‌خواهیم، گفت: تیم‌های بزرگی مانند استقلال شانسی برای مساوی یا باخت ندارند. استقلال و چند تیم بزرگ لیگ برتر عادت به بردن دارند که این موضوع برای آنها طبیعی است. هواداران تیم‌های بزرگ زمانی که به استادیوم می‌آیند فقط از تیم محبوبشان برد می‌خواهند مگر اینکه اتفاق خاصی برای تیم محبوبشان رخ دهد. در دیدار فردا برای سه امتیاز به میدان می‌رویم و این را هم می‌دانیم مسیر قهرمانی برای ما سخت است اما دور از دسترس نیست. ما تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که امیدوار و مستحکم پیش برویم تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

منصوریان تصریح کرد: در 5-6 هفته گذشته رقابت‌های لیگ برتر به طوری پیش رفته که مسیر قهرمان، نایب قهرمان و سایر تیم‌ها تا حد زیادی مشخص شده است. ما دو هدف داریم اول هدف نزدیک که رد شدن از تراکتورسازی است و دوم هدف دورمان که ببینیم چه اتفاقی برای پرسپولیس رخ می‌دهد و آنها چه نتایجی می‌گیرند.

سرمربی استقلال در مورد ارزیابی‌اش از عملکرد این تیم در سال 95 گفت: در ابتدای سال باشگاه در حوزه فنی دچار تغییرات زیادی شد، 9 نفر به کادر فنی ما اضافه شدند حتی عبداللهی و بهتاش فریبا هم بعد از شروع فصل به جمع ما اضافه شدند. در حوزه بازیکن نیز ما 11 جابجایی داشتیم و در این شرایط برای اینکه از لحاظ روحی، روانی و اخلاقی بازیکنان و کادر فنی بتوانند از یکدیگر شناخت پیدا کنند زمان می‌برد. این زمان برای ما زمان کوتاهی بود اما یک مسیر سینوس‌وار را طی کردیم و جلو رفتیم. این مسیر سینوس‌وار گاهی اوقات برای ما رو به پایین بود اما الان خداراشکر رو به بالا شده است. ما در فوتبالی کار می‌کنیم که مردمش طاقت زیادی ندارند. از هواداران تیم استقلال و همچنین اصحاب رسانه که در زمان نتیجه نگرفتنمان از ما حمایت کردند تشکر می‌کنم و خدا را شاکرم که لطفش شامل حال ما شد. این حمایت‌ها در مسیر رو به بالا کمک زیادی به ما کرد و ما را رو به جلو هل داد. اعتماد به نفسی که هواداران در داخل و بیرون ورزشگاه و همچنین در کوچه و خیابان از ما انجام می‌دادند کمک زیادی به تیم ما کرد.

منصوریان ادامه داد: در ابتدای فصل روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم اما فوتبال با روزهای سخت عجین شده است. در نیمه اول سال 95 روزهای سختی داشتیم اما به واسطه حمایت و زحمت هوادارانمان که دست بوس تک تک آنها را می‌بوسم توانستیم از این روزهای سخت عبور کنیم. به واسطه زحمت و حمایت هواداران توانستیم از آن عبور کنیم. هواداران صبر زیادی به خرج دادند و از تیم محبوبشان حمایت کردند و حالا هم نتیجه زحمات خودشان را می‌بینند. در نیمه دوم سال و پس از پشت سر گذاشتن دربی و دیدار مقابل السد افق‌های روشنی برای هواداران بوجود آمد. استقلال تغییر نسل داده و با وجود بازیکنانی جوان و با انگیزه توانست خودش را در جدول رده بندی لیگ برتر نیز بالا بکشد. اینکه می‌گویم نیمه دوم سال برای ما خوب بود دلیلش این است که در نیمه دوم سال 95 لبخند به روی لب هوادارانمان آمد. امیدوارم درسال 96 روزهایی مانند نیمه اول سال 95 را دیگر تجربه نکنیم.

سرمربی استقلال در مورد غایبان تیمش برای دیدار مقابل فولاد خوزستان گفت: بهنام برزای فردا محروم است و نمی‌تواند ما را یاری کند. تنها مصدوممان وریا غفوری است که نمی‌توان نام مصدوم روی او گذاشت. غفوری 25 درصد مصدومیت دارد و باید موظب او باشیم چون او علاوه بر استقلال به تیم ملی نیز کمک می‌کند. خداراشکر فردا اکثر بازیکنانمان را در اختیار داریم و هرایر مگویان هم که برای حضور در تیم ملی ارمنستان به کشورش سفر کرده بود برگشته و الان در اردوی تیم حضور دارد.

منصوریان با اشاره به تقابل بختیار رحمانی با تیم استقلال خاطرنشان کرد: برای او آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم بختیار هر کجا که هست سلامت باشد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه چه آرزوی برای سال 96 دارید، تأکید کرد: هم برای خودم و هم برای تیم استقلال روزهای خوبی را آرزو می‌کنم. به بازیکنانم هم گفتم که اگر باهوش باشید درسال 96 اتفاقاتی برای شما رخ می‌دهد که در 20 سال گذشته برای باشگاه رخ نداده بود. تنها مشکل ما در حال حاضر چالش‌های حاشیه‌ای است که به تیم لطمه می‌زند اما باید یک هدف داشته باشیم و براساس آن جلو برویم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر: