جانشین پلیس پیشگیری ناجا در جمع خبرنگاران:

لازم شود از ظرفیت نیروهای مسلح در تامین نظم انتخابات استفاده می‌کنیم

کدخبر: 2092911

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: مسئول تامین امنیت انتخابات نیروی انتظامی است ولی اگر نیاز باشد از ظرفیت نیرو‌های مسلح در تامین نظم و امنیت انتخابات استفاده خواهیم کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سردار مهدی معصوم‌بیگی امروز در جمع تعدادی از خبرنگاران در اردبیل با اشاره به اینکه تامین امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است اظهار کرد: در صورت احساس نیاز از ظرفیت نیروهای مسلح در تامین نظم و امنیت انتخابات استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: ستادی در این زمینه تشکیل شده است که مسئولیت پایش و پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی را بر عهده دارد و در این رابطه فضاهای مجازی در حال رصد و پایش هستند و ما امیدواریم مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

معصوم بیگی تصریح کرد: در سال‌های 94 و 95 همه فرماندهان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های کل کشور دوره‌های پیشگیری از وقوع جرم را برای افزایش بهره‌وری سپری کردند و این مساله باعث کاهش مشکلات در رسیدگی به جرایم شده است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا افزود: برنامه‌های امسال حول سه محور مهم ادامه خواهد یافت که تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، شرایط خدمت موثر و هدفمند در کلانتری‌ها و توانمندسازی کارکنان با تکیه بر آموزش از جمله این برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: توجه ویژه‌ای بر استفاده از فناوری در سال‌های آینده انجام خواهد گرفت و در این رابطه طرح مها (مرکز هشدارهای الکترونیکی) به صورت آزمایشی در چندین استان اجرا شده و قرار است تا 6 ماه آینده در تمامی استان‌های کشور اجرا شود.

معصوم‌بیگی ادامه داد: این طرح باعث کاهش مراجعات مردم به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خواهد شد و تمامی مراحل رسیدگی به پرونده‌ها و مسایل و مشکلات افراد به صورت الکترونیکی به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: حدود 700 موسسه خصوصی در کشور با حضور 70 هزار نفر در راستای مراقبت از تفرجگاه‌ها و در قالب پلیس افتخاری در حال فعالیت هستند و این یک ظرفیت مردمی است که برای ایجاد امنیت در سطح جامعه به نیروهای پلیس کمک می‌کنند.

ارسال نظر: