قائم‌مقام وزیر صنعت:

صادرات محصولات غیر نفتی ایران ۳،۵ برابر رشد کرد!

کدخبر: 2092941

مجتبی خسروتاج ایران اظهار کرد: در راستای رونق صنعت گردشگری برنامه ریزی های مشترکی بین سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد شغل های خدماتی انجام شد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت گفت: صادرات محصولات غیر نفتی ایران سال گذشته از مرز 44 میلیارد دلار گذشت که این امر نشان از رشد 3،5 برابری نسبت به مدت مشابه قبل است.

مجتبی خسروتاج درحاشیه بازدید از اماکن تاریخی سبزوارافزود: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جدید افزایش تراز تجاری ایران با صادرات محصولات غیر نفتی با توجه به نیاز بازارهای منطقه ای و جهانی، قیمت و کیفیت رقابتی محصولات برای حضور در این بازارها است.

او ادامه داد: شناخت و توسعه بازارهای جدید به عنوان بازارهای هدف برای صادرات محصولات در دستور کار این وزارت خانه قرار گرفته است.

خسروتاج گفت: توسعه ترتیبات بانکی، پوشش اعتبار، برقراری شبکه حمل و نقل ارزان قیمت کالا، تردد آسان بازرگانان، استفاده از روش های نوین بازاریابی، حضور در کشورهای هدف و ارائه خدمات مورد نیاز به مشتریان از دیگر برنامه ها برای توسعه صادرات است.

وی افزود: کشور با اجرای برجام در شرایط بهتری نسبت به دوران تحریم قرار دارد و باید از این فرصت برای ایجاد بسترهای مناسب توسعه صادرات محصولات و کالاهای ایرانی استفاده کرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: در راستای رونق صنعت گردشگری برنامه ریزی های مشترکی بین سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد شغل های خدماتی و صنفی انجام شده است.

وی گفت: عرضه کالاهای محلی، صنایع دستی، ترویج خرید محصولات ایرانی در کنار مراکز اقامتی، رستوران ها و هتل ها از مهمترین ابعاد توسعه تجارت در صنعت گردشگری است که سبب ایجاد زنجیره ای از اشتغال می شود.

وی افزود: توسعه شبکه حمل و نقل و ترانزیت ارزان قیمت نیز از مهمترین موضوعاتی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای رونق صنعت گردشگری و توسعه تجارت در دستور کار قرار داده است.

ارسال نظر: