رای انضباطی رحمتی مغرضانه بود

منصوریان: دو متر از خط عبور کردم و داور بازی اخراجم کرد/ امیدوارم داوران شارژ نشده باشند

کدخبر: 2093000

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: دو متر از خط عبور کردم و داور چهارم به داور بازی گفت که اخراجم کند. من فقط کمی از خط فاصله گرفتم، به خانه خدا که سنگ نینداختم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علیرضا منصوریان پس از پیروزی تیمش مقابل فولاد گفت: به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم و این برد را به هواداران هدیه می‌کنم که در روزهای سخت پشت سر ما ایستادند. نیمه اول کمی سخت بود و ما سه موقعیت گلزنی را خراب کردیم. فکر می‌کنم علت این مسئله این بود که ما از روش دوم استفاده کردیم و همچنین چند روز به بازیکنان استراحت دادیم. با این وجود از عملکرد بازیکنانم به لحاظ تاکتیکی خوشحال هستم. فولاد یک تیم خوب و با بازیکنان سرعتی است و باید با حوصله این تیم را شکست می‌دادیم.

سرمربی استقلال درباره اخراجش در این دیدار گفت: دو متر از خط عبور کردم و داور چهارم به داور بازی گفت که اخراجم کند. من فقط کمی از خط فاصله گرفتم، به خانه خدا که سنگ نینداختم. واقعیت این است که خط را ندیدم و به داور هم گفتم که در هیجان بازی بودم که این اتفاق افتاد.

منصوریان ادامه داد: داور چهارم به من گفت که چندی قبل در یکی از بازی‌های‌مان از محدوده مخصوص مربی فاصله گرفته بودم و رضا غیاثی یکی از کارشناسان داوری او را زیر سوال برده است. من این موضوع را شوخی گرفتم اما در بار دوم که از محدوده خود خارج شدم گفت که داور مرا اخراج کند. اگر این قدر حساسیت در قوانین وجود دارد باید برخی مربیان را مادام‌العمر محروم کنند. من دیده‌ام برخی مربیان به داور چهارم توهین می‌کنند اما آنها خودشان را به نشنیدن می‌زنند.

وی گفت: امیدوارم داوران شارژ نشده باشند یا اینکه نگفته باشند که اگر منصوریان حرکتی کرد او را اخراج کنند. اگر این قدر حساسیت وجود دارد ما هم احترام می‌گذاریم. من در خیلی از بازی‌ها شنیده‌ام که مستقیما به داور چهارم توهین می‌کنند اما او تنها نگاه می‌کند.

منصوریان در خصوص درگیری یعقوب کریمی و امید نورافکن با بیان اینکه من توهینی ندیدم تصریح کرد: صبح فردا فیلم بازی را می‌بینم و اگر به شأن هوادار بی‌احترامی شده باشد، برخورد می‌کنیم. ما باید هم بازیکنان متخلف را تنبیه و هم به آنها کمک کنیم. نورافکن دو روز پیش هم بی‌انضباطی داشت. امروز با دو سه بازیکن بزرگ‌مان از جمله امید ابراهیمی و خسرو حیدری با نورافکن صحبت کردیم. او مانند پسر من هست و از پسرم دو سال بزرگتر است.

سرمربی استقلال در خصوص بخشیده نشدن محرومیت مهدی رحمتی تصریح کرد: امروز بعد از ظهر تحقیق کردم و یکی دو نفر به من گفتند که یکی از اعضای کمیته استیناف مصاحبه‌ای مبنی بر اینکه کمیته انضباطی رأی‌ها را دو نفری صادر می‌کند. مگر می‌شود رأیی را دو نفری صادر کرد؟ فکر می‌کنم برای رحمتی این رأی بی‌رحمی نه اما مغرضانه است. می‌خواهند به نوعی بگویند رحمتی را می‌زنیم، سید جلال حسینی را هم می‌زنیم تا بگوییم کاری اساسی کرده‌ایم. دربی استقلال و پرسپولیس یکی از بی‌دردسرترین و بی‌حاشیه دربی‌ها بود. هر اتفاقی در جریان مسابقه افتاد داور مسابقه تصمیم گرفت تنبیه یا بازیکن را اخراج کند. رحمتی از بازی اخراج شد اما سید جلال حسینی کارت زرد گرفت. نباید اینگونه باشد که سعی کنیم که سوت را از داور مسابقه بگیریم و به ناحق به کسی بی‌احترامی شود. فکر می‌کنم حکم سید جلال را لای چرخ گذاشتند.

منصوریان درباره مصاحبه نکردن بازیکنان این تیم در میکسدزون گفت: فکر می‌کنم این بحث ربطی به اسم اسپانسرها نداشته باشد. شخص ثالثی وجود دارد که باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی تحت قرارداد با او هستند. آنها نمی‌گویند مصاحبه نکنید بلکه با تلویزیون بابت حق پخش و این مسائل دچار اختلاف هستند و می‌گویند در حضور دوربین نباید مصاحبه‌ای انجام شود. من خودم هم با این بحث مشکل دارم و معتقدم اسپانسرها نباید برای استقلال و پرسپولیس تعیین و تکلیف کنند. بلکه باید در نشستی این قضیه را حل کنند.

وی افزود: یک بازیکن چطور معروف می‌شود چون از همین مسیر (مسیر میکسدزون ورزشگاه) عبور می‌کند. شما (خبرنگاران) باعث تفاوت استقلال و پرسپولیس با تیم‌های فولاد و سپاهان می‌شوید. یک بازیکن زمانی که رسانه‌ها عکسش را منتشر می‌کنند ناگهان تبدیل به بازیکن بین المللی می‌شود. من خودم هم با این بحث مشکل دارم.

سرمربی استقلال در این مورد که زمانی که رأی محرومیت تماشاگران صنعت نفت بخشیده می‌شود و چرا محرومیت رحمتی نباید مورد بخشش قرار گیرد، خاطرنشان کرد: می‌خواهم بگویم به قرآن قسم دوران محرومیت مردم به پایان رسیده است. در هر بازی رئال و بارسا اسپانسرها بیش از 500 میلیون پول جابجا می‌کنند. مگر می‌گذارند بازی بدون تماشاگر برگزار شود. بهتر است در این خصوص تنبیهات دیگری مانند تنبیهات مالی در نظر بگیرند. بهتر است به جای اینکه تلاش کنیم سطح فرهنگی را اصلاح کنیم مشکلات را ریشه‌یابی کنیم. آدم حالش بهم می‌خورد این ورزشگاه‌های بدون تماشاگر را می‌بیند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر: