وزیر بهداشت در حاشیه دیدار نوروزی با مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران:

نباید برخی افراد به اسم تولید داخلی، سوءاستفاده کنند/ اضافه شدن ۱۲۰ قلم داروی جدید به داروهای کشور

کدخبر: 2093123

وزیر بهداشت گفت: باید نظارت ویژه‌ای بر کالاها و خدمات حوزه سلامت داشته باشیم تا برخی افراد به اسم تولید داخلی، سوءاستفاده نکنند و با سلامت مردم در بخش دارو، تجهیزات پزشکی و تشخیصی بازی نشود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید حسن هاشمی صبح امروز در حاشیه دیدار نوروزی با مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: در حوزه سلامت فرصت‌های مغفول مانده زیادی به ویژه برای مشارکت بخش خصوصی در شکوفایی شعار امسال وجود دارد و نباید انتظار داشته باشیم که دولت، به تنهایی اشتغال ایجاد کند و مشکلات این حوزه را برطرف کند و به عنوان نمونه بخواهیم با بزرگ کردن بدنه وزارتخانه 460 هزار پرسنل موجود وزارت بهداشت را به دو برابر افزایش دهیم که البته اقدام منطقی و عقلایی نیست.

وزیر بهداشت تصریح کرد: فرصت های سرمایه گذاری بسیار زیادی در حوزه های طب سنتی و مدرن وجود دارد که امیدواریم همه برای ارتقای آنها به وزارت بهداشت کمک کنند.

هاشمی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی، یاد آور شد: متاسفانه ما را متهم می کنند که از بخش خصوصی حمایت می کنیم اما برای تحقق شعار امسال باید زمینه های مشارکت بیشتر بخش خصوصی و غیردولتی در حوزه سلامت را فراهم کنیم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: حتما باید نظارت ویژه ای بر کالاها و خدمات حوزه سلامت داشته باشیم تا برخی افراد، به اسم تولید داخلی، سوءاستفاده نکنند و با سلامت مردم در بخش دارو ، تجهیزات پزشکی و تشخیصی بازی نکنند بنابراین حتما بخش های نظارتی در سازمان غذا و دارو و بخش تجهیزات پزشکی، مراقبت های لازم را انجام خواهند داد.

هاشمی ادامه داد: ما وظیفه داریم از تولید داخلی حمایت کنیم ولی باید توجه کنیم که حتما به سلامتی مردم کمک شود و آسیبی به آن وارد نشود همچنان که در طول سه سال و نیم گذشته، در برابر فشارها، مقاومت زیادی کرده ایم.

وزیر بهداشت ضمن ابراز خرسندی از اضافه شدن 120 قلم داروی جدید به داروهای کشور در طول مدت سه سال و نیم گذشته، اظهار داشت: 10 درصد از رقم ریالی واردات دارو در دولت یازدهم کاهش پیدا کرد و در حال حاضر حدود 70 درصد از نظر مواد اولیه دارو در کشور به خودکفایی رسیده ایم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر همین مسیر با سرعت بیشتری ادامه یابد و در عین حال موانع اقتصادی و بانکی موجود برداشته شود، در حوزه‌های تولید، اشتغال و مبارزه با فساد، شاهد کارنامه درخشانی در سال جاری خواهیم بود.

ارسال نظر: