بذرپاش در نشست اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب:

نیازمند "انقلاب ساختاری" در حل مشکلات کشور هستیم/ هر ساختاری که در خدمت مردم نباشد فاقد ارزش است

کدخبر: 2093144

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه نیازمند انقلاب ساختاری برای حل مشکلات کشور هستیم، گفت: اصلی‌ترین تهدید جمهوری اسلامی ناکارآمدی است و اگر نتوانیم به آن پاسخ دهیم با امروز و فردا کردن نمی‌توانیم بر مشکلات فائق شویم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: مهرداد بذرپاش عضو سابق هیأت رئیسه مجلس و عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب، عصر امروز در نشست اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه مشکل اصلی امروز جمهوری اسلامی نه حمله آمریکا، نه داعش و نه تهدیداتی این‌چنینی است، گفت: اصلی‌ترین تهدید جمهوری اسلامی که با آن مواجه است،‌ این است که مردم بعد از 38 سال احساس کنند که جمهوری اسلامی نمی‌تواند به نیازهای آنان پاسخ معتبر دهد.

وی افزود: اصلی‌ترین تهدیدی که جمهوری اسلامی را دچار می‌کند، تهدید ناکارآمدی است و اگر نتوانیم به آن پاسخ دهیم، دیگر با امروز و فردا کردن نمی‌توانیم بر مشکلات فائق شویم.

بذرپاش تصریح کرد: جریان اصولگرایی در سال 92 نتوانست پاسخ معتبری به نیازهای مردم دهد و به همین دلیل عده‌ای در همان سال توانستند این را در جامعه جا بیندازند که مشکل اقتصادی ما به دلیل اصراری است که در توان هسته‌ای کشور داریم.

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: هرچه دانشگاه‌هایمان اعم از دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد افزایش یافته، مشکلاتمان نیز بیشتر شده است و این یعنی دانشگاه‌هایمان در خدمت حل مشکلات کشورمان نیستند.

وی در همین راستا تأکیدکرد: اگر نگاه کشور به ساختارهای موجود عوض نشود، مشکلات کشور قابل حل شدن نیست.

بذرپاش ادامه داد: امروز باید پرسید که چرا از گمرکات ما بیش از 65 هزار میلیارد کالای قاچاق رد می‌شود و این امر بسیار تأسف‌بار است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه اگر بانک‌ها را اصلاح نکنیم، برای آینده انقلاب مشکل‌ساز خواهند شد، گفت: این عدم اصلاح، کار جمهوری اسلامی را خواهد ساخت و مشکلات عدیده‌ای را پیش روی کشور قرار خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه رکود بی‌سابقه در 50 سال اخیر طبق اعلام مسئولان بانک مرکزی به همین راحتی اتفاق نیفتاده است، خاطرنشان کرد: این رکود دلایل متعددی داشت، اما یکی از مهم‌ترین علل آن انتظار کاذب ناشی از برجام بود.

بذرپاش با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل رکود بی‌سابقه تعطیلی بخش مسکن است، گفت: هرچند مسکن مهر مشکلاتی داشت، ولی بر اساس قانون اساسی حکومت باید برای تأمین مسکن نیازمندان طرحی داشته باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به لزوم شفافیت در عملکرد دولتمردان تصریح کرد: عدم شفافیت نوعی رویکرد است که مردم را از دانستن محروم می‌کند و متأسفانه تاکنون ساختار اشتباه حاکم بر دستگاه‌های کشور اجازه این کار را داده است.

وی تأکید کرد: باید همه ساختارها در خدمت مردم باشند و هر ساختاری که در خدمت مردم نباشد، مشکل‌دار است.

بذرپاش با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل ما جابه‌جایی آدم‌ها نیست، افزود: اگر توانستیم در ساختارها تغییر ایجاد کنیم، آن‌وقت می‌توانیم بگوییم کاری در راستای حل مشکلات کشور انجام داده‌ایم.

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه اثبات کارآمدی جمهوری اسلامی امروز سخت‌تر از 20 سال قبل است، گفت: دلیل این مسئله نیز این است که گستردگی رسانه‌های ارتباط جمعی، حجم شبهات را افزایش داده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نیازمند انقلاب ساختاری هستیم، یادآور شد: باید انقلاب در ساختار اتفاق بیفتد و باید این را بدانیم با وضع موجود، سقف پروازمان همین وضعی است که اکنون به آن دچار هستیم.

بذرپاش در همین راستا تأکید کرد: با نظام مالیاتی، گمرکی و بانکی کنونی، رونق اقتصاد و تولید نشدنی است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس اظهار داشت: مهم‌تر از جوان‌سازی مدیریت کشور، جوان‌سازی ساختارهای حاکم بر کشور است.

وی در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از حاضران پیرامون لزوم جوان‌گرایی در دولت گفت: راهی غیر از استفاده از جوانان نخبه نداریم و بخش بزرگی از فرمایشات رهبر انقلاب در ابتدای سال نیز در این راستا بود که میزان اهمیت این مسئله را متذکر می‌شوند.

بذرپاش ادامه داد:‌ مشاوران جوان که در برهه‌ای فعال شد، عنوانی برای این موضوع بود تا چند فرد و ایده جدید روی کار آید که در محیط جدید توانایی رشد پیدا کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به این شبهه که در 28 سالگی مدیرعامل یک شرکت خودروسازی شده است نیز تصریح کرد: اول انقلاب 25 ساله‌ها وزیر بودند و حتی می‌توان گفت که وزیران کنونی که در ابتدای انقلاب و دوران جوانی‌شان نیز وزیر بودند در دوران جوانی بهتر از اکنون کار می‌کردند.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: نشاط در کنار تجربه و تسلط به دانش روز دنیا، نیاز امروز کشور است و امروز همه به آن اذعان دارند.

بذرپاش همچنین در پاسخ به سوالی پیرامونی لزوم حل معضل کشاورزی در کشور، گفت:‌ فضایی در کشور راه افتاده که همه می‌گویند کشاورزی به‌صرفه نیست، چون مصرف آب بالایی دارد و حتی کمیسیون کشاورزی مجلس نیز این را تکرار می‌کرد، در صورتی‌که این حرف به معنای از اولویت خارج شدن کشاورزی در برنامه‌ریزی‌های کشور است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تأکید کرد: ما مشکل آب در بسیاری از مناطق نداریم، بلکه مشکلاتی از قبیل بذر پایه و مشکلاتی از این دست وجود دارد که باید در صدد حل آن باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون لزوم وحدت نیروهای انقلابی خاطرنشان کرد: وحدت، امری لازم است و بدون باهم بودن، توفیق نخواهیم داشت و این امری بدیهی و قطعی است، ولی فقط با باهم بودن نمی‌توانیم پیروز شویم و باید پاسخی معتبر به نیازهای مردم بدهیم و باهم بودن و وحدت به‌تنهایی کافی نیست.

ارسال نظر: