حیدر العبادی در گفتگو با المیادین:

زود است از گرمی روابط بغداد با ریاض سخن بگوییم/ سعودی‌ها عملیات تروریستی در عراق انجام داده‌اند

کدخبر: 2093188

نخست وزیر عراق با اعلام اینکه سرکرده داعش مدتهاست از این کشور گریخته است گفت که سخن گفتن از گرم شدن روابط بغداد با ریاض هنوز زود است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "حیدر العبادی"، نخست‌وزیر عراق با استناد به اطلاعات به دست آمده درباره «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش اظهار داشت که وی مدتهاست از «موصل» گریخته است.

وی در مصاحبه با شبکه «المیادین» درباره عملیات جاری در موصل تاکید کرد: در واقع نیروهای عراقی در موصل پیروز شده‌اند و ما اکنون در آخرین بخش موصل برای آزادی هستیم و شمار تروریست‌های باقی‌مانده در این بخش، بسیار اندک است و ما اجازه نخواهیم داد که آنها در یک جا جمع شوند. آزادی مناطقی که نیروهای عراقی تاکنون در موصل آنها را از حضور داعش پاکسازی کرده‌اند، دشوارتر بوده است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره آنچه که این‌روزها درباره انحلال بسیج مردمی (الحشد الشعبی) گفته می‌شود، تاکید کرد: من به هیچ وجه سخنی از طرفهای خارجی درباره انحلال الحشد الشعبی نمی‌شنوم.

العبادی در ادامه تهدید کرد که هر دستی را که در داخل یا خارج به سوی الحشد الشعبی دراز شود، قطع خواهد کرد و گفت: نیروهای الحشد الشعبی حتی برای دفاعی که از عراق می‌کنند، حقوق خود را مطالبه نمی‌کنند.

نخست‌وزیر عراق درباره گرم شدن روابط بغداد - ریاض نیز گفت که هنوز زود است که از گرم شدن روابط با عربستان سعودی سخن گفته شود. این روابط در حال حاضر در مراحل اولیه است و باید در تمامی سطوح، عادی‌سازی شود.

وی تصریح کرد: شمار زیادی از سعودی‌ها عملیات تروریستی در عراق انجام داده‌اند و این حق هر شهروند عراقی است که گمان کند، عربستان از تروریسم حمایت می‌کند.

العبادی با مهم توصیف کردن سفر اخیر وزیر خارجه عربستان به عراق و اقدام برای بازگشایی سفارت عربستان را مهم توصیف کرد و گفت: این تفکر عربستان سعودی که عراق تحت فرمان ایران است، اشتباه است و صحیح نیست.

ارسال نظر: