گزارش «نسیم آنلاین»:

ماست و دوغ گران شد!/ سکوت منفعلانه نهادهای نظارتی در برابر گرانی‌های یواشکی

کدخبر: 2093253

قیمت ماست ۵ هزار تومانی به ۵۲۰۰ تومان، دوغ ۳۳۰۰ به ۳۵۰۰ تومان و ماست ۹۰۰ گرمی از ۹۵۰۰ به ۹۹۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین »، پس از گرانی 200 تومانی شیر توسط یکی از برندهای مطرح صنعت لبنیات، این بار نوبت به دیگر فرآورده های این شرکت رسیده است، به طوری که هنوز 15 روز از آغاز سال جدید نگذشته این برند قیمت ماست و دوغ خود را نیز افزایش داده است.

پس از انتشار اخبار گرانی شیر و پاسخگویی دبیر انجمن صنعت لبنیات مبنی بر این که قرار نیست تا پایان بهار، قیمت هیچ یک از محصولات لبنی افزایش یابد، طبق گفته برخی از مغازه‌ داران این برند قیمت شیر را به قیمت قبلی بازگردانده اما در حال حاضر قیمت ماست 900 گرمی و دوغ این کارخانه با افزایش 200 تا 300 تومانی در سطح شهر توزیع می شود.

یکی از فروشندگان سوپر مارکت در خیابان کریم خان در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین » بیان داشت: محصولات یکی از شرکت ها در روزهای ابتدایی ایام نوروز کمتر توزیع می شد زیرا تصمیم داشتند که قیمت جدید بر روی محصولات خود درج کنند و بعد اعلام کردند که از این به بعد قیمت شیر 200 تومان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: از امروز قیمت شیر به قیمت قبلی بازگشته اما قیمت ماست و دوغ تغییر کرده به طوری که قیمت ماست 5 هزار تومانی به 5200 تومان، دوغ 3300 به 3500 تومان و ماست 900 گرمی از 9500 به 9900 تومان رسیده است. هنوز نهادهای نظارتی واکنشی درباره گرانی یکدفعه دوغ و ماست اتخاذ نکرده اند!

این افزایش قیمت در حالی بر روی برخی از محصولات لبنی این برند اعمال شده که روز گذشته باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با « نسیم آنلاین » بیان کرده که هر گونه افزایش قیمت باید با تأیید سازمان حمایت صورت بگیرد که تاکنون نیز تصمیمی از سوی انجمن برای افزایش قیمت گرفته نشده است.

ارسال نظر: