فرمانده نیروی انتظامی تشریح کرد:

مبارزه با قاچاق، اولویت نیروی انتظامی در سال جدید

کدخبر: 2093254

سردار اشتری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش مبارزه و مقابله با قاچاق، مبارزه با این پدیده شوم را اولویت ناجا در سال جدید اعلام کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار حسین اشتری در اولین جلسه اخوت با فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی ضمن تبریک سال 1396 و نیز ماه رجب اظهار داشت: سال 95 با همه سختی‌های خاص خودش بحمدالله به خوبی سپری شد و با حول و قوه الهی نیروی انتظامی از همه مأموریت های خود در این سال سربلند بیرون آمد که قابل تقدیر است.

وی به مأموریت های ناجا در سال گذشته نظیر اقدامات نوروزی، طرح تابستانه، ماه محرم، مراسم اربعین و ... اشاره کرد و گفت: در کنگره بزرگ اربعین بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر از سه مرز کشور به عتبات عالیات اعزام شدند؛ این عملیات بسیار بزرگ برای نظام و نیروی انتظامی یک افتخار به شمار می آید که زائران به کشور خود بازگشتند.

فرمانده ناجا به تهدیدات گروهک های تکفیری و سلفی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: به غیر از تهدیدات کشورهای استکباری گروهک های مزبور نیز ما را مورد تهدید قرار می دادند که خوشبختانه به یاری خداوند متعال ، لطف امام زمان (عج)، هدایت داهیانه مقام معظم رهبری و همت دستگاه ها این تهدیدات خنثی شد؛ در این راستا نیروی انتظامی بیشترین تلاش خود را در عرصه نظم و امنیت بر عهده داشت.

سردار اشتری با اشاره به چهارشنبه آخر سال گفت: در سال 95 نسبت به سال های گذشته حوادث کمتری را در چهارشنبه آخر سال شاهد بودیم که این نتیجه آمادگی دستگاه های مختلف و اقدامات پیشدستانه و حضور موثر ناجا در این روز بوده است.

این مقام عالی انتظامی کشور به حادثه "پلاسکو" اشاره کرد و گفت: این حادثه به خوبی مدیریت شد به گونه ای که هیچ مشکلی به وجود نیامد.

وی به دیدار فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه و هفته ناجا در سال گذشته اشاره کرد و گفت : این دیدارها بی نظیر و لطف ویژه معظم له به نیروی انتظامی بوده تا با ایشان دیدار داشته باشیم.

سردار اشتری به دیدار با مقام معظم رهبری در اسفند ماه سال 95 اشاره کرد و گفت: در این دیدار معظم له ضمن ارائه توصیه هایی برافزایش مبارزه و مقابله با قاچاق و نیز همکاری دستگاه ها با نیروی انتظامی تأکید کردند؛ در این رابطه گزارش هایی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در امر مبارزه با قاچاق به ایشان ارائه کردیم که معظم له بر افزایش کنترل مبادی ورودی کالای قاچاق تأکید کردند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مقابله با کالای قاچاق گفت: مبارزه با این پدیده شوم در سال گذشته و امسال جزء اولویت های اصلی نیروی انتظامی می باشد که در این راستا با برنامه ریزی و تمرکز بر مبادی اصلی ورود کالای قاچاق، اقدام خواهد شد.

فرمانده ناجا با اشاره به نام گذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری با نام "اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال " گفت: نیروی انتظامی می تواند در تحقق و عملیاتی شدن شعار سال نقش موثری داشته باشد.

سردار اشتری تصریح کرد: هر اقدامی که در راستای امنیت تولید و اشتغال باشد را انجام خواهیم داد.

وی افزود: در بحث مبارزه با قاچاق بایستی دولت و مردم نیز پای کار آمده و به دستگاه های مسئول در امر مبارزه با این پدیده شوم کمک کنند.

این مقام عالی انتظامی کشور، مبارزه با سرقت را موضوع مطرح شده از سوی فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد و گفت: در این دیدار، اقدامات انجام شده از سوی نیروی انتظامی را به محضر مقام معظم رهبری ارائه دادیم.

رضایت رهبری بزرگترین توفیق نیروی انتظامی

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: در پایان این دیدار، مقام معظم رهبری از زحمات نیروی انتظامی ابراز رضایت کردند و بر انجام هرچه بهتر ماموریت های این نیرو تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه در این دیدار به معظم له عرض کردم "همه همکارانم در سراسر کشور آماده اجرای فرامین شما هستند" که ایشان از من خواستند "سلام شان را به همه همکاران برسانم"، افزود: رضایت فرمانده معظم کل قوا را به کلیه کارکنان نیروی انتظامی تبریک می گویم؛ بالاترین پاداش و عیدی ما رضایت ایشان بود که در پایان سال 95 نصیبمان شد و باید قدر آن را بدانیم.

سردار اشتری به تشکیل قرارگاه نوروزی امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: این قرارگاه به همراه هفت قرارگاه فرعی دیگر در پلیس های تخصصی و نیز قرارگاه های نوروزی در استان ها تشکیل شد که فعالیت آنها از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه داشته که اقدامات خوبی در تعطیلات نوروزی از سوی این قرارگاه ها انجام شده است.

وی افزود: انصافا در این ایام، کلیه همکارانم تلاش و زحمات بسیاری را در راستای ایجاد نظم و امنیت و تسهیل سفرهای نوروزی هموطنان انجام دادند، این به معنای آن نیست که در کار ما خلاء وجود ندارد قطعا بهتر از این نیز می توانیم مأموریت های خود را انجام دهیم.

فرمانده ناجا، وضعیت امنیتی مرزهای کشور در سال 95 را مطلوب عنوان کرد و گفت:امسال هیچ مشکلی در مرزها رخ نداد؛ هر گونه تحرکات دشمن با حضور، آمادگی و هوشیاری مرزبانان رصد و خنثی شد.

سردار اشتری به حضور چشمگیر پلیس راهور و پلیس راه در جاده های کشور در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در این ایام، تلفات سوانح جاده ای 12 درصد کاهش داشته که این آمار خوبی است که البته باید این کاهش آماری استمرار داشته باشد

وی خطاب به کارکنان ناجا گفت: اقدامات شما در راستای ایجاد امنیت ، مبارزه با مجرمان و نیز کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در نزد خداوند اجری عظیم دارد.

این مقام عالی انتظامی کشور به مسئول‌سازی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در بحث نقاط حادثه خیز و وقوع تصادف عوامل متعددی تأثیر گذار است که کاهش تصادفات نیازمند آن است تا دستگاه های مسئول نیز پای کار بیایند.

وی به حضور 26 هزار گشت خودرویی، موتوری و پیاده و نیز استقرار چند هزار ایستگاه موقت و سیار پلیس در سراسر کشور در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در مجموع اقدامات صورت گرفته از سوی پلیس های تخصصی و قرارگاه های نوروزی مطلوب بوده که می توان به تقدیر و ابراز رضایت وزیر کشور و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از عملکرد ناجا اشاره کرد که این برکت و سرمایه ای است که می تواند به حرکت ما در رسیدن به اهدافمان شتاب دهد.

سلامت و امنیت انتخابات از مسئولیت های خطیر ناجا

سردار اشتری، مهم ترین مأموریت ناجا در سال 96 را "انتخابات" عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی در این مأموریت با آمادگی کامل حضور خواهد داشت و مسئولیت نظم و امنیت قبل، حین و بعد از انتخابات و نیز صندوق های رأی را بر عهده دارد.

فرمانده ناجا به تأکیدات موکد مقام معظم رهبری در امر امنیت و سلامت انتخابات اشاره کرد و گفت: امنیت و سلامت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است.

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری دستگاه های متولی است

وی، آسیب های اجتماعی را یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: از یک سال و نیم قبل، هر 6 ماه یکبار جلساتی در این خصوص با حضور معظم له برگزار شده. که اردیبهشت ماه امسال نیز جلسه بعدی آن با حضور ایشان تشکیل و دستگاه های مسئول، گزارشات خود را در بحث آسیب های اجتماعی ارائه می دهند.

سردار اشتری ادامه داد: یکی از دستگاه‌هایی که در بحث آسیب‌های اجتماعی وظایف خود را به خوبی انجام داده، نیروی انتظامی است اما حل معضلات اجتماعی نیازمند تعاملات بین بخشی و مسئولیت‌پذیری همه دستگاه‌های متولی است.

فرمانده ناجا، کاهش آسیب‌های اجتماعی را اولویت دیگر نیروی انتظامی در سال 96 اعلام کرد و گفت: دستورات راهبردی در بحث حل آسیب‌های اجتماعی تدوین و ابلاغ شده تا بتوانیم وظایف و مأموریت‌های خود را در این راستا به خوبی جامه عمل بپوشانیم.

طرح تحول کلانتری ها به جد دنبال می شود

این مقام عالی انتظامی کشور، اجرای طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها را اولویت دیگر ناجا در سال جاری عنوان کرد و گفت: شورای عالی تحول کلانتری و پاسگاه‌ها به دبیری پلیس پیشگیری راه‌اندازی شده؛ این موضوع یکی از مطالبات رهبری بوده که باید اقدامات جدی دراین راستا انجام شود.

وی از کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به عنوان پیشانی و ویترین نیروی انتظامی نام برد و گفت: باید مأموران ما اقتدار توأم با رأفت و مهربانی را سرلوحه کار خود قرار دهند؛ اقدامات خوبی در این راستا انجام شده امیدواریم بتوانیم در سال جدید به مرحله ای برسیم که به تسری در کارها و رضایت مندی مردم منجر شود.

به گفته سردار اشتری، براساس نظرسنجی های صورت گرفته در سال 95 از میان 23 دستگاه کشور، نیروی انتظامی به عنوان چهارمین دستگاهی که مردم به آن اعتماد دارند شناخته شده، این برای ناجا افتخاری است که باید آن را ارتقاء دهیم.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: ابراز رضایت مردم از عملکرد مأموران برای ما یک افتخار است و انصافا این اظهار لطف و محبت مردم را بسیار شاهد هستم.

وی به بیانات رهبری مبنی برارتقاء فضای اسلامی، دینی و انقلابی در ناجا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این فضا در نیروی انتظامی حاکم است، کارکنان این نیرو از بهترین ها گزینش شده به گونه ای که با روحیه جهادی تا مرز شهادت مأموریت های خود را انجام می دهند که باید این روحیه را ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به قرارگاه صیانتی از کاهش 8 درصدی تخلفات کارکنان ناجا در سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با تخلفات کارکنان خاطی با قاطعیت برخورد می کنیم .

سردار اشتری، معیشت کارکنان را یکی از دغدغه های خود، هیئت رئیسه و فرماندهان ناجا عنوان کرد و گفت: در این راستا گام های موثری برای ارتقاء وضع معیشت کارکنان انجام شده است.

فرمانده ناجا به ترمیم حقوق کارکنان در چهار مرحله اشاره کرد و گفت: پرداخت مطالبات کارکنان نیز در دستور کار است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این راستا اقداماتی انجام شده است.

این مقام عالی انتظامی به دیدار خود با پنج نفر از مراجع عظام قم در نوروز اشاره کرد و گفت: مراجع عظام دیدگاه‌های خوبی نسبت به نیروی انتظامی و عملکرد آن داشته اند.

سردار اشتری با اشاره به مأموریت‌های متنوع و گسترده ناجا، گفت: یکی از نیازهای اولیه پوشیدن لباس خدمت در نیروی انتظامی؛ عشق به اهل بیت (ع)، داشتن روحیه جهادی، سلامت اخلاقی و کاری و ولایت مداری است.

فرمانده ناجا در خاتمه گفت: کارکنان نیروی انتظامی صادقانه ، متعهدانه با روحیه جهادی و اخلاص در راستای خدمت به هموطنان خود و نیز ایجاد و تأمین امنیت قدم بر می دارند.

ارسال نظر: