در حال بروزرسانی// زلزله ۶ ریشتری در خراسان رضوی

۲۶۹ پس‌لرزه پس از زلزله اصلی در خراسان رضوی/ امدادرسانی به ۵۸ روستای تحت تاثیر زلزله سفیدسنگ/ یک فوتی و ۱۷ مصدوم تاکنون

کدخبر: 2093344

معاونت عملیات امداد و نجات از یک فوتی و ۱۷ مصدوم بر اثر زلزله ۶ ریشتری خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، زمین لرزه 6 ریشتری در عمق 10 کیلومتری زمین که در ساعت 10:39 دقیقه امروز چهارشنبه 16 فروردین در خراسان رضوی شهرستان فریمان و روستای سفید سنگ رخ داد، تاکنون 2 فوتی و 9 مصدوم داشته است.

امدادرسانی به ۵۸ روستای تحت تاثیر زلزله سفیدسنگ

مرتضی سلیمی در تشریح امدادرسانی به زلزله زدگان خراسان رضوی گفت: ۴ شهرستان سرخس، تربت جام، فریمان و مشهد، تحت تاثیر این زلزله بوده اند.

وی از امدادرسانی به ۵۸ روستای تحت تاثیر زلزله خبر داد و افزود: ۵۴۸۸ نفر در این روستاها از خدمات امدادی هلال احمر برخوردار شده اند.

سلیمی از اسکان اضطراری و برپایی ۱۱۹۸ چادر امدادی خبر داد و گفت: تعداد مصدومان این حادثه به ۴۰ نفر رسیده است و موارد فوتی همان یک مورد بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به حضور ۳۰۵ نفر نیروی عملیاتی در این حادثه، افزود: در عملیات امداد و نجات، از ۵۱ دستگاه خودرو و ۳ فروند بالگرد استفاده شده است.

سلیمی به انتقال ۸۵۰۰ کیلوگرم محموله امدادی اشاره کرد و گفت: اقلام امدادی شامل برنج، انواع کنسروجات، روغن، حبوبات، چای و ست شستشو بوده است.

269 مورد پس‌لرزه پس از زلزله اصلی در خراسان رضوی

به گزارش تسنیم، حجت شایانفر در مشهد مقدس اظهار داشت: تا ساعت ۸:۴۷ امروز صبح براساس آمارها، ۲۶۹ مورد پس لرزه در مناطق زلزله زده خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: ۷۸ مورد از این پس لرزه‌ها بالای ۳ ریشتر بوده و بزرگترین پس لرزه هم با قدرت ۵.۴ ریشتر در ساعت ۳۷ بامداد شب گذشته به ثبت رسیده که سبب شد مردم در خیابان‌ها حاضر شوند.

شایانفر افزود: از نظر تلفات هم خوشبختانه افزایشی نداشته‌ایم و براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی ۴۰ مصدوم داشته‌ایم که تنها یک نفر از آنها همچنان بستری است و بقیه مرخص شده‌اند.

وی گفت: شب گذشته ۹۱۰ تخته چادر توسط جمعیت هلال احمر توزیع شد و ۶۳۵ خانوار نیز اسکان اضطراری داشتند.

47 پس لرزه دیشب در خراسان رضوی رخ داد

سید کیوان حسینی در گفت و گو با ایرنا افزود: بزرگترین پس لرزه در این مدت به بزرگی 5.4 ریشتر در ساعت 12:37 دقیقه شب گذشته رخ داد.

وی گفت: آخرین پس لرزه نیز به بزرگی 3.4 ریشتر ساعت 8:01:84 صبح امروز در این منطقه به وقوع پیوست واحتمال پس لرزه های دیگر هم می رود.

وی بیان کرد: پس از وقوع زلزله 6 ریشتری در منطقه سفیدسنگ شهرستان فریمان از ساعت 10 و 39 دقیقه دیروز تا پبح روز جاری در مجموع افزون بر 150 پس لرزه در این منطقه رخ داده است.

حسینی افزود: پس لرزه ها پس از وقوع یک زلزله رخ می دهند که ممکن است تا یک ماه نیز ادامه داشته باشند.

پایان عملیات نجات آسیب‌دیدگان

رئیس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگوی تلفنی با استاندار خراسان رضوی، از آمادگی کامل جمعیت از استان‌های معین خراسان رضوی برای اعزام نیرو و ارسال اقلام امدادی و اسکان و غذایی در صورت اعلام نیاز استان به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

سید امیرمحسن ضیائی در گفت‌وگوی تلفنی با علیرضا رشیدیان، با بیان اینکه عملیات نجات در زلزله امروز استان خراسان رضوی به طور کامل پایان یافته و عملیات امداد نیز در مراحل پایانی است، خاطرنشان کرد: به طور معمول در امدادرسانی به زلزله‌زدگان ابتدا عملیات نجات انجام می‌شود و پس از آن عملیات امداد، اما برای نخستین‌بار در یک حادثه، عملیات امداد و نجات به طور همزمان و در اسرع وقت و با بالاترین شاخص‌های امدادرسانی انجام شده است.

وی افزود: اقلام زیستی و امدادی شامل چادر اسکان اضطراری، موکت، پتو، ست ظروف، کنسروجات، روغن، برنج و قند و بسته‌های کامل غذایی به مناطق زلزله‌زده ارسال و توزیع شده است و هلال احمر وظیفه خود می‌داند تا رفع کامل نیازها و دغدغه مردم در کنارشان حضور داشته باشد و این مهم تأکید شده است.

سرپرست اورژانس کشور تازه‌ترین آمار مصدومان زلزله امروز خراسان رضوی را اعلام کرد. بر این اساس، جمع کل مصدومین و فوتی‌های حادثه زلزله خراسان رضوی ۳۱ نفر است که یک نفر فوتی و ۳۰ نفر مصدوم هستند.

پیرحسین کولیوند افزود: هشت مصدوم این حادثه به بیمارستان سجادیه تربت جام، ۱۸ مصدوم به بیمارستان امام خمینی فریمان، یک مصدوم در حال انتقال، دو مصدوم به بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد و یک مصدوم به مرکز درمانی آبروان منتقل شده‌اند.

کولیوند تاکید کرد که بیمارستان‌ها جهت ارایه خدمات لازم به مصدومان از آمادگی لازم برخوردارند.

دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی فوری به حادثه‌دیدگان

در پی وقوع زلزله روز چهارشنبه، رئیس‌جمهور ضمن گفت‌وگو با استاندار خراسان رضوی در جریان گزارش دقیق حادثه و ابعاد و گستره خسارات آن قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در تماس تلفنی علیرضا رشیدیان - استاندار خراسان رضوی - و شنیدن گزارش عملکرد دستگاه‌های مختلف امدادی، دستور داد تا کلیه اقدامات لازم و فوری برای رسیدگی به حادثه‌دیدگان، مصدومان و خسارات وارده از سوی دستگاه‌های مسئول انجام شود.

رئیس‌جمهور همچنین دستور داد تا در این راستا و در صورت لزوم از امکانات استان‌های همجوار استفاده شود.

شب گذشته در پی وقوع زلزله مجاوران و زائران در مشهد به حرم مطهر رضوی پناه بردند

سلیمی: اسکان اضطراری بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ زلزله زده خراسان رضوی

مرتضی سلیمی با اعلام این خبر درباره ارائه گزارش شماره ١١ زمین لرزه ٦ ریشتری روز گذشته(چهارشنبه) در استان خراسان رضوی تا ساعت ٦ صبح امروز(١٧ فروردین)، افزود: این زمین لرزه ٦ ریشتری در عمق 10 کیلومتری زمین و در ساعت 10:39 در خراسان رضوی شهرستان فریمان و روستای سفید سنگ رخ داد و تا کنون 62 پس لرزه داشته است.

وی با بیان اینکه بر اثر وقوع این زلزله سه شهرستان تربت جام،فریمان و مشهد دچار آسیب در 67 روستا شد، افزود: تا این لحظه سه هزار و 852 تندر مناطق آسیب دیده با برپایی 988 دستگاه چادر توسط امدادگران به صورت اضطراری اسکان داده شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بر اثر وقوع زمین لرزه در استان خراسان رضوی 36 تن مصدوم شدند و به سه هزار و 852 تن از زلزله زدگان امدادرسانی شد.

وی به توزیع اقلام زیستی میان زلزله زدگان اشاره کرد و یاداور شد: سه هزار و 992 تخته پتو، 530 ست ظروف، 300 کلمن، یک هزار و 300 والور فانوس، 84 دستگاه هیتر برقی، هفت هزار و 228 قوطی کنسروجات و یک هزار و 200 کیلوگرم برنج میان زلزله زدگان توزیع شد.

مدارس نواحی هفت‌گانه مشهد فردا تعطیل شد‌

برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان تمام فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و فوق برنامه مدارس در فریمان، نواحی هفت‌گانه مشهد و تبادکان، احمدآباد، رضویه، سرخس‌، تربت جام، کلات و طرقبه و شاندیز ‌در روز پنجشنبه هفدهم فروردین ماه تعطیل است.

۶۷ روستای خراسان رضوی بین ۲۰ تا ۷۰ درصد آسیب دیدند

علیرضا رشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: باید خداوند را شکرگزار باشیم بابت این لطف و مرحمت و این بلایی که می‌توانست تلفات زیادی داشته باشد با میزان خسارت بسیار محدود پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: نکته دیگر تشکر و تقدیر از تمام ملت ایران و به ویژه رئیس جمهور و وزیر کشور و رئیس هلال احمر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که با تماس‌های خود همه گونه دستورات را برای کاهش آلام مردم زلزله زده ارائه کردند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در مشهد 12 روستا، در سرخس 5 روستا و در تربت جام 42 روستا و در فریمان 8 روستا از 20 تا 70 درصد آسیب دیده بودند و چادرهای لازم برای مردم تهیه و ارسال شد و در فریمان بیش از 204 و در رضویه 214 و در تربت جام 100 چادر توزیع شده است.

رشیدیان افزود: بسیاری از مردم به دلیل وحشت پس از زلزله حاضر به اقامت در منزل نیستند و ما هم توصیه نمی‌کنیم در منازل آسیب دیده اقامت کنند و اردوگاه‌هایی برپا شده است تا مردم اسکان داشته باشند.

وی گفت: در برخی اماکن اردوگاهی و سالن‌ها برای برخی افراد مثل کودکان و پیرزن‌ها و پیرمردها نیز تمهید شده است، برای یحث تامین غذا نیز از همان ظهر غذاهایی به صورت کنسرو ارسال شد و برای منطقه رضویه آستان قدس غذای گرم تهیه کرده است.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در حوزه مسئله زیربنایی، آب و برق و گاز مشکلی نداریم، در دو روستا مشکل قطع آب بود که برطرف شد و مشکل ارتباطی دوقلعه هم برطرف شد و تلفن وصل شده است.

اصلاح آمار تلفات زلزله ۶ ریشتری خراسان رضوی | فقط یک نفر فوت شده است

رئیس سازمان امداد و نجات در تازه‌ترین گزارش از تعداد مصدومان و کشته‌های زلزله امروز خراسان رضوی، تعداد فوتی‌ها را یک نفر اعلام کرد. این درحالی است که تا پیش از این آمار تلفات زلزله ۶ ریشتری سفیدسنگ فریمان، ۲ نفر عنوان شده بود.

این زمین‌لرزه تا کنون ١٧ نفر مصدوم و یک تن نیز فوتی داشته است.

برپا شدن چادرهای اسکان موقت از سوی هلال احمر

به گزارش ایسنا، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی ضمن اشاره به برپا شدن چادرهای اسکان موقت از سوی هلال احمر ادامه داد: بعد از ایجاد کمپ‌هایی که روستاییان در آنها مستقر شدند نیروهای وزارت نیرو برای بررسی وضعیت آب و برق به منطقه اعزام شدند. برق و مخابرات منطقه نیز در همان ساعات اولیه وصل شد.

رشیدیان با بیان اینکه نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت به منطقه نیرو اعزام کرده است اظهار کرد: با توجه به برودت هوا در سفیدسنگ، اردوگاهی با امکانات لازم برای اسکان زنان و کودکان فراهم شده ولی بیشتر روستاییان در نزدیک روستای خود مستقر شدند چون بسیاری از خانه‌ها هنوز قابل استفاده هستند اما ما به آنها توصیه کردیم که امشب و شب‌های آینده به خانه‌های خود نروند.

وی ادامه داد: بعد از زلزله 65 پس لرزه از 3 تا 4.9 ریشتر اتفاق افتاد به همین دلیل به مردم توصیه کردیم که در کمپ‌های چادری بمانند. بنیاد مسکن نیز برای برآورد خسارت به منطقه نیرو اعزام کرد تا کار بازسازی خانه‌های روستایی با طراحی و ساخت محکم و با استفاده از کمک‌های بلاعوض و وام ارزان انجام شود.

تخریب ۲۰ تا ۸۰ درصدی ۴ روستا

مرتضی اکبرپور، معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور درباره تعداد روستاهای تخریب شده در زلزله خراسان رضوی گفت: براساس آخرین آمار ۴ روستا بین ۲۰ تا ۸۰ درصد تخریب شده است.

بنابر اعلام وبدا، رییس اورژانس کشور گفت: دو کودک ۱۰ ماهه دو قلو در میان مصدومان هستند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر با توجه به سردی هوا در مناطق زلزله‌زده، مردم این مناطق بیشتر نیاز به اسکان دارند.

کولیوند افزود: با توجه به ساعت وقوع زلزله و فعالیت مردم در زمین‌های کشاورزی، احتمال می‌رود تعداد مصدومان حادثه بالا نباشد.

به منظور بررسی میزان خسارات و نحوه امدادرسانی دبیرکل هلال‌احمر و رئیس سازمان امدادونجات در مناطق زلزله زده خراسان رضوی حضور یافتند.

آسیبی به سدهای خراسان رضوی وارد نشد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از تخریب ۵۰ درصدی روستای کلاته حاج علی از توابع شهرستان فریمان خبر داد.

احمدی به تشریح آخرین جزئیات خسارت زمین لرزه در منطقه سفیدسنگ پرداخت و گفت: تخریب در روستای دوقلعه براشک قابل توجه است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: در روستای کلاته حاج علی هم ۲۰ تا ۵۰ درصد تخریب داشتیم به گونه ای که ۶۰ خانوار نیاز به اسکان دارند که توسط جمعیت هلال احمر مشهد در حال انجام است.

وی گفت: در روستای کلاته منار و خارزار و روستاهای در منطقه سرخس هم تخریب شده است تیم های عملیاتی برای اسکان موقت این روستاها مستقر هستند.

وی گفت: اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق امن حول منطقه حادثه دیده زلزله شش ریشتری خراسان رضوی برای آرامش بیشتر مردم ایجاد شده است.

روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی هم اظهارکرد: در تمامی مناطق استان اتاق بحران تشکیل شده و در حال بررسی بیشتر شرایط هستند.

روابط عمومی آب منطقه ای استان خراسان رضوی نیز اعلام کرد که گزارشی از آسیب رسیدن به سدهای استان تا کنون نداشته ایم.

روابط عمومی توزیع برق مشهد نیز اعلام کرد در تمامی نقاط شهر مشهد برق مطمئن و پایدار برقرار است و هیچگونه قطعی برق در مشهد اتفاق نیفتاده است.

تصاویری از خروج مردم از ساختمان ها در مشهد

اسامی مصدومان و یک فوتی زلزله خراسان رضوی اعلام شد

پیرحسین کولیوند سرپریت اورژانس کشور اسامی مصدومان و یک فوتی زلزله خراسان رضوی را به شرح زیر اعلام کرد؛

سعید عزیزی /بیمارستان سجادیه تربت جام

فاطمه دیباک/ سجادیه

لیلا میهن پناه/سجادیه

محمد سیاوش/ سجادیه

نازنین منصوری/سجادیه

آمنه فکری /سجادیه

خانم براتی/فریمان

ملیحه ناظم تقوی/در حال انتقال فریمان

علی شفا سلمانی/در حال انتقال فریمان

2 فوتی زلزله خراسان رضوی تا این لحظه

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

تا کنون 31 پس‌لرزه در مناطق تحت تاثیر زلزله در استان خراسان رضوی ثبت شده است.

متاسفانه تا این لحظه دو تن جان خود را از دست داده‌اند.

اجراهای تئاتر در مشهد لغو شد

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: نمایش های «بیستون می تازد» و «دو یک به نفع بارسلونا» به دلیل زلزله امروز مشهد در سالن اصلی تئاتر مشهد و تماشاخانه شمایل روی صحنه نمی روند.

تمام تمرینات و اجراهای تئاتر به دلیل خطر احتمالی زلزله مجدد تا اطلاع ثانوی تعلطیل است.

در پی وقوع زلزله ی 6 ریشتری در استان، دیدار استاندار خراسان رضوی با فرمانداران لغو و اتاق بحران تشکیل شد.

مدیر اورژانس کشور:

از تعداد مصدومان هنوز امار دقیقی در دست نداریم

اورژانس بیمارستان ها در حال آماده باش کامل هستند.

بر اساس گزارش بالگرد اورژانس روستای دوبرغله 100 درصد کامل تخریب شده است.

محل های کلات منار، کارغش و چاهک آب روان بیشترین اسیب را دیده اند.

نخستین گزارش از میزان خسارات را دقایقی دیگر اعلام می کنیم.

رشیدیان استاندار خراسان رضوی:

اکیپهای اعزامی به روستاها هنوز گزارش دقیقی از میزان خسارت زلزله ارائه نکرده اند.

تمام نیروها از ارتش، سپاه، بیمارستانها ، هلال احمر و ... اماده امدادرسانی به زلزله زدگان هستند.

شرایط مردم فریمان در حال حاضر عادی است و خسارت گسترده ای از این منطقه هنوز گزارش نشده است.

ارتباطات مشهد؛ بدون مشکل

روابط عمومی وزارت ارتباطات اعلام کرد: زلزله امروز هیچ مشکل فنی در برقراری ارتباطات مشهد به وجود نیاورده است.

ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری

رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق امن حول منطقه حادثه دیده زلزله 6 ریشتری خراسان رضوی جهت آرامش بیشتر مردم ایجاد می‌شود.

مراکز آموزشی تعطیل شدند

دانشگاهها و مدارس کلیه مقاطع در شهرستانهای فریمان، مشهد،سرخس،تربت جام و کلات تعطیل شد.

تاکنون 10 مورد پس لرزه رخ داده است

معاون عملیات امداد و نجات همچنین درباره پس لرزه‌های این زمین لرزه نیز عنوان کرد: تاکنون 10 مورد پس لرزه رخ داده است که بزرگترین آن 4.7 ریشتر بوده است.

فتحی از مردم در خواست کرد تا از حضور در منطقه آسیب دیده خودداری کنند و خبرها را از منابع رسمی دریافت و از تماس بی‌مورد با مناطق آسیب دیده خودداری کنند.

به دنبال وقوع زلزله در خراسان رضوی ، تیم های امدادی به حالت آماده باش درآمدند ، استاندار خراسان رضوی هم برای بررسی وضعیت مناطق زلزله زده به منطقه اعزام شده است.

هیچ گونه خسارتی به حرم مطهر رضوی وارد نشده است

آستان قدس رضوی اعلام کرد: در پی وقوع زلزله در مشهد مقدس، بحمدالله با اقدامات ایمنی انجام شده هیچ گونه خسارتی به حرم مطهر وارد نشده و خادمان بارگاه منور رضوی اقدامات و پیش بینی های لازم را در این زمینه تدوین نموده اند.

بالگردهای هلال احمر به مناطق زلزله زده اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ تیم ‌های ارزیاب و امداد و نجات هلال احمر جهت انجام بررسی‌های لازم به منطقه مذکور اعزام شده اند و ماموران 47 ایستگاه آتش نشانی کلانشهر مشهد و تیمهای امداد و نجات استانهای خراسان شمالی و جنوبی به حالت آماده باش درآمدند.

همچنین بالگردهای هلال احمر هم به مناطق زلزله زده اعزام شده است .

همه خودروهای عملیاتی به دستور معاونت عملیات سازمان هلال احمر از آشیانه خارج و در حالت آماده باش قرار دارند.

آماده باش هلال احمر استان سمنان برای امدادرسانی احتمالی به زلزله زدگان خراسان رضوی

علی آقا یحیایی معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : 50 نفر نیروی زبده آوار بردار و واکنش سریع و سگ های زنده یاب در استان سمنان به حالت آماده باش درآمدند تا درصورت نیاز بلافاصله به محل زمین لرزه اعزام شوند.

استان سمنان در شرایط بحرانی، معین استان خراسان رضوی است

ایرج رئیسیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان هم گفت: به رغم همسایگی استان های سمنان و خراسان رضوی ، زمین لرزه 6/1 ریشتری و پس لرزه های آن در استان سمنان حس نشده و گزارشی از خسارت های احتمالی نداشتیم.

گروههای زنده یاب به مناطق اعزام شدند

رشیدیان استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: براساس گزارشهای رسیده ، براثر ریزش یک ساختمان در شاهان گرماب یک نفر مصدوم شد که بلافاصله به مراکز درمانی اعزام شد.

وی گفت: پس از وقوع زلزله نیروهای امداد و نجات ، گروههای زنده یاب و یک فروند بالگرد و همچنین مسئولان استان به محل وقوع زلزله واقع در سفید سنگ استان خراسان رضوی اعزام شدند.

رشیدیان که عازم محل حادثه بود، افزود:‌ تاکنون گزارشهایی از خسارات جزیی به دستمان رسیده است و تا ارزیابی دقیق حادثه امکان ارائه خبرهای تکمیلی فراهم نیست.

تاکنون 3 مصدوم از حادثه زلزله مشهد به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند

رئیس اورژانس کشور: بر اساس بررسی های انجام شده تاکنون 3 مصدوم از حادثه زلزله مشهد به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

با تصاویری که از بالگرد های هوایی ارزیابی شده در مناطق آب روان و چالش تخریب ساختمان ها به خوبی مشاهده می شود.

رئیس اورژانس کشور افزود: هنوز آماری در خصوص کشته شدگان احتمالی این حادثه در اختیار نداریم.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز اعلام کرد: تمام پایگاه های اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گناباد و تربیت حیدریه به حالت آماده باش در آمدند و 10 دستگاه آمبولانس به محل زلزله اعزام شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد: شایعات مربوط به ریزش تونل و یا ایستگاه‌های قطار شهری به شدت تکذیب می‌کنم.

معاونت عملیات امداد و نجات: تاکنون گزارش یک فوتی و 4 مصدوم اعلام شده است.

اختلالی در حرکت قطار های به سمت مشهد ایجاد نشده است

مدیر کل روابط عمومی راه آهن: اختلالی در حرکت قطار های به سمت مشهد ایجاد نشده است .

حرکت قطارها از سراسر کشور به مقصد مشهد طبق برنامه انجام می‌شود.

مناطقی که زلزله احساس شد

زلزله در شهرستانهای نیشابور ، تربت جام ، تربت حیدریه، صالح آباد ، خواف ، سنگان و بخش زبرخان احساس شد .

معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر: ۴ روستای (چلاته منار،چلاته حاجی کار، خارزار و چارمزار) شهرستان سرخس ۴۰ تا ۱۰۰ درصد دچار تخریب شدند .

شدت لرزش در ساختمان های بلند بیشتر احساس شده است .

کاربران افغانستانی توئیتر نوشته اند زلزله در هرات هم احساس شده است.

شهرستان فریمان، روستای سفید سنگ و 8 آبادی دارای سکونت در نزدیکی محل وقوع زمین لرزه بوده اند که جمعیت کل افراد حاضر در کانون زلزله 253 نفر اعلام شده است.

جزئیات زمین لرزه، بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور:

طول جغرافیایی: 60.26

عرض جغرافیایی: 35.83

عمق زمین لرزه: 10 کیلومتر

نزدیک ترین شهرها:

24 کیلومتری سفید سنگ (خراسان رضوی)

388 کیلومتری قلندرآباد (خراسان رضوی)

40 کیلومتری فریمان (خراسان رضوی)

نزدیکترین مراکز استان: 81 کیلومتری مشهد

تداوم پس لرزه ها در خراسان رضوی / 16 پس لرزه

تاکنون 17 پس زمین لرزه در خراسان رضوی احساس ده است که بیشترین آن 4 و 9 دهم ریشتر است .پیش بینی می شود پس لرزه های دیگری هم به وقوع بپیوندد .

زلزله ای با بزرگی 6 ریشتر 10:39 دقیقه در عمق 10 کیلومتری زمین در روستای سفید سنگ شهرستان فریمان روی داد .

سایت زلزله نگاری آمریکا قدرت زلزله در مشهد را 6/1 اعلام کرد .

آخرین زلزله بزرگی که در مشهد به وقوع پیوسته بود 610 سال پیش رخ داد .

این خبر تکمیل می شود ...

ارسال نظر: