صالحی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت خبر داد:

نشست اصحاب فرهنگ و هنر با دولتمردان تا پایان فروردین/ رئیس‌جمهور نمایشگاه کتاب را افتتاح می‌کند

کدخبر: 2093399

صالحی امیری گفت: طبق روال قبل، نمایشگاه بین المللی کتاب در شهر آفتاب برگزار می شود این نمایشگاه با حضور رئیس جمهوری و به صورت گسترده و قوی تر از سال های گذشته برگزار می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت با همه توان و ظرفیت برنامه ریزی جامع انجام داده است که در راستای شعار امسال؛ گام های جدی بردارد.

وی ادامه داد: در وزارت فرهنگ در حوزه شورای معاونین و شورای فرهنگ عمومی برای عملیاتی سازی شعار سال، در حوزه فرهنگی و گفتمان سازی فرهنگی و اقتصاد مقاومتی قدم هایی را برداشته ایم. در حوزه های سینما، کتاب، هنر و حوزه های مختلف دیگر هم برنامه ریزی را آغاز کردیم تا بتوانیم امسال در جهت تحقق این شعار، قدم های موثری برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: حرکت جدیدی را آغاز کردیم که دومین نشست آن را تحت عنوان گفت و گوی فرهنگی میان اصحاب فرهنگ و هنر با دولتمردان تا پایان فروردین برگزار می کنیم. در هر نشست، دولتمردان گزارش هایی را به اصحاب فرهنگ و هنر در خصوص تحولات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظام سلامت خواهند داد که تا پایان فروردین نشست دوم را برگزار خواهیم کرد.

صالحی امیری گفت: دولت، عزم خود را جزم کرده تا برای حرکت بزرگ ملی در جهت افزایش اشتغال و تولید ملی گام بردارد. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری 30 نهاد برای گفتمان سازی و بسترسازی فرهنگی شعار سال تلاش می کنیم.

وی درباره اکران فیلم های نوروزی نیز اظهار کرد: امسال 20 میلیارد تومان سینماهای کشور در ایام نوروز فروش داشتند که بعد از انقلاب اسلامی بی سابقه است. در مجموع سال گذشته بیش از 150 میلیارد تومان فروش داشتیم. تحولاتی که در حوزه سینما در حال شکل گیری است هم در حوزه فیلم و هم در حوزه نمایش قابل توجه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در اردیبهشت ماه، جشنواره بین المللی فیلم فجر را با شرکت 57 کشور خواهیم داشت که گزارش های مرتبط با این جشنواره در روزهای آینده اعلام خواهد شد. این اتفاق بزرگی در تهران و منطقه خواهد بود.

صالحی امیری درباره برگزاری نمایشگاه کتاب نیز گفت: طبق روال قبل، نمایشگاه بین المللی کتاب در شهر آفتاب برگزار می شود و همه برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده و در زمان لازم در اردیبهشت ماه برگزار می شود. این نمایشگاه با حضور رئیس جمهوری و به صورت گسترده و قوی تر از سال های گذشته برگزار می شود.

ارسال نظر: