پوتین:

کشورهای مشترک‌المنافع می‌توانند هدف بالقوه حملات تروریستی باشند

کدخبر: 2093443

رئیس جمهور روسیه با اشاره به عدم بهبود وضعیت امنیتی در کشورهای شوروی سابق گفت: هر یک از کشورهای مشترک‌المنافع می‌توانند هدف بالقوه حملات ترویستی باشند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در دوشنبه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز گذشته در ملاقات با سران نهادهای امنیتی و سرویس‌های ویژه کشورهای مشترک المنافع گفت: هر یک از کشورهای مشترک المنافع می‌توانند هدف بالقوه حملات تروریستی قرار گیرند.

پوتین در ابتدای این دیدار گفت: تعامل دقیق، هموار و تبادل به موقع اطلاعاتی میان سرویس‌های ویژه در زمینه مقابله با چالش‌های مدرن به کشورهای مشترک المنافع کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: توافق‌نامه همکاری میان سرویس‌های ویژه نهادهای امنیتی کشورهای مشترک المنافع 25 سال قبل به امضا رسید و در این مدت موفقیت و کارآمدی خود را اثبات کرده است.

پوتین با اشاره به عدم بهبود وضعیت امنیتی در سال‌های اخیر گفت: حادثه تروریستی «سن‌پترزبروگ» بیانگر این واقعیت است.

رئیس جمهوری روسیه گفت: ما می‌دانیم و مطمئنیم که هر یک از کشورهای مشترک المنافع می‌توانند هدف بالقوه حملات تروریستی باشند.

پوتین در ادامه به مشکلات دیگری که کشورهای مشترک المنافع را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: جنایات سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر، فساد و فشار خارجی با هدف تأثیر بر روی اوضاع داخلی کشورها از چالش‌هایی می‎باشند که کشورهای مشترک المنافع را تهدید می‎کنند.

روسیه نه تنها خواستار هماهنگی فعالیت نهادهای ویژه این کشور با کشورهای مشترک المنافع است بلکه پوتین ضمن تماس تلفنی با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه با توجه به نیاز تقویت روابط بین سرویس‌های ویژه و فعال‌سازی تبادل اطلاعات جهت مقابله مؤثر با تهدیدات ناشی از تروریسم بین‌المللی با آنان به توافق رسید.

ارسال نظر: