برای رسیدگی به روند امدادرسانی به خسارت دیدگان زلزله خراسان رضوی

وزیر بهداشت به نمایندگی از سوی روحانی عازم مشهد شد/ دستور روحانی برای استفاده از امکانات استان های همجوار

کدخبر: 2093555

به نمایندگی از سوی رئیس جمهور گروهی به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برای رسیدگی به روند امداد رسانی به خسارت دیدگان زلزله در استان خراسان رضوی عازم این استان شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، به نمایندگی از سوی رئیس جمهور گروهی به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برای رسیدگی به روند امداد رسانی به خسارت دیدگان زلزله در استان خراسان رضوی عازم این استان شدند.

حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس بنیاد مسکن و معاونان وزارتخانه های راه و شهرسازی و تعاون، کار و امور اجتماعی هم اکنون در خراسان رضوی هستند.

طبق گزارش ها، زلزله 6 ریشتری روز چهارشنبه در خراسان رضوی به 67 روستا در شهرستان های مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس بین 20 تا 70 درصد خسارت وارد کرد و 40 مصدوم و یک کشته برجای گذاشت.

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور بلافاصله در پی وقوع این زلزله ضمن گفتگو با علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در جریان گزارش دقیق حادثه و ابعاد و گستره خسارات آن قرار گرفت.

رییس جمهور در تماس تلفنی استاندار خراسان رضوی و شنیدن گزارش عملکرد دستگاههای مختلف امدادی، دستور داد تا کلیه اقدامات لازم و فوری برای رسیدگی به حادثه دیدگان، مصدومان و خسارات وارده از سوی دستگاههای مسوول انجام پذیرد.

روحانی همچنین دستور داد تا در این راستا و در صورت لزوم از امکانات استانهای همجوار استفاده شود.

به دنبال دستورات و تاکیدات رییس جمهور، استاندار خراسان رضوی اعلام کرد که با تصمیمات اتخاذ شده در وزارت راه و شهرسازی، با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانکها، تسهیلات لازم برای بازسازی یکهزار و 500 واحد روستایی خسارت دیده از زلزله 6 ریشتری در این استان تامین شد.

وی تصریح کرد: کار بازسازی خانه های آسیب دیده از زلزله بلافاصله آغاز می شود و تا قبل از آغاز زمستان به اتمام می رسد.

ارسال نظر: