وزیر ارتباطات:

اقتصاد کشور بیمار است/ مردم لایق زندگی شرافتمندانه و راحت هستند

کدخبر: 2093618

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید با نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور که با نفت بیمار شده است را مداوا کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمود واعظی امشب در جلسه برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار استان یزد اظهار داشت: برخی نقد دارند که دولت درباره عملکرد خود اطلاع‌رسانی نمی‌کند در حالی که دولت یک خانواده است و استانداران و فرمانداران ما عملکرد خودشان و دولت را به مردم اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

وی افزود: معقتدیم اگر در پنج هفته باقیمانده صادقانه آنچه توسط دولت انجام شده، اطلاع‌رسانی شود، مردم خواهند پذیرفت.

واعظی در مورد اقتصاد مقاومتی نیز بیان کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش برای کشور است و این دولت و آن دولت نمی‌شناسد و باید با نسخه اقتصاد مقاومتی اقتصاد کشور که با نفت بیمار شده را مداوا کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ما آینده بسیار خوبی را از نظر اقتصادی برای مردم پیش‌بینی می‌کنیم، در سال 93 و 94 آواربرداری کردیم و دیدیم که چقدر جفا شده در حق کسانی که تحریم‌ها را برداشتند.

واعظی ادامه داد: سال 95 سالی بود که نشان داد سیاست‌های اجرا شده دولت درست بوده و برنامه‌هایی که داده‌ایم برای رفاه بیشتر مردم و اشتغال آنها اجرایی می‌شود.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: مردم ما لایق یک زندگی شرافتمندانه و راحت هستند و به طور قطع در این زمینه پیش خواهیم رفت.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در سفری که اول سال به استان یزد داشتم، به این جمع‌بندی رسیدیم که نگاهمان به استان یزد این باشد که علاوه بر تأمین همه نیازمندی‌های مردم، با توجه به استعدادهای درخشانی که در این استان به ویژه دانشگاه‌ها وجود دارد، آی‌سی‌تی را به عنوان خلق ثروت و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان در نظر بگیریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه زیرساخت‌های استان آمادگی نداشت، خاطرنشان کرد: دولت 273 میلیارد تومان برای دسترسی استان به آی‌سی‌تی هزینه کرده و امروز بستر فراهم شده و پهنای باند استان هشت برابر شده و تا پایان این دولت نیز همه شهرهای استان هم به نسل سوم و هم نسل چهارم مجهز می‌شوند.

وی ادامه داد: هزار کیلومتر برای فیبر نوری یزد زیرساخت ایجاد کردیم و تا پایان کار دولت یازدهم، 95 درصد روستاهای بالای 15 خانوار به اینترنت مجهز می‌شوند که این خود سرآغاز آمادگی برای کسب و کارهای الکترونیکی و دانش‌بنیان در همه نقاط استان و کشور است.

واعظی در مورد طرح تکاپو نیز بیان کرد: این طرح مورد حمایت جدی رئیس جمهور است زیرا کار بزرگی است و در قالب آن 70 فعالیت تنظیم شده و 26 سند را 26 شرکت امضا می‌کنند و سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت گرفته، عظیم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ما 142 میلیارد تومان دیگر نیز در 6 ماه آینده سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و 26 شرکت نیز 220 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کنند و 6 هزار و 500 شغل ایجاد شود.

وی در ادامه تأکید کرد: فعالیت ما به این 26 سند خلاصه نمی‌شود و این بابی برای آغاز کار در حوزه آی‌سی‌تی است.

واعظی افزود: حمایت‌های فنی و تسهیلاتی نیز انجام می‌دهیم و اگر قوانینی در این حوزه نیاز است اطمینان داریم مجلس در این زمینه وارد خواهد شد و امیدواریم در آینده استان یزد مرکز آی‌سی‌تی باشد که برای همه فارغ‌التحصیلان استان شغل ایجاد کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد درخواست تابش در زمینه رفع مشکلات استان یزد نیز بیان کرد: تلاش می‌کنیم شورایی زیر نظر استانداری در استان و یک شورا هم در تهران بین دو وزارتخانه ارتباطات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مسؤولیت دو معاون وزیر ایجاد شود تا آنچه توافق شده طبق برنامه زمان‌بندی انجام شود و راه برای افرادی هم که می‌خواهند جدید وارد شوند، هموار شود.

وی در پایان در مورد درخواست دیگر تابش در مورد رفع مشکل آب استان یزد نیز اظهار داشت: در مورد آب شرب یزد هر کاری که در دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی لازم باشد را انجام خواهیم داد.

ارسال نظر: