علی ربیعی:

آیا رشد اقتصادی که در این سال‌ها محقق شده با دهل‌زنی دولت اتفاق افتاده است؟

کدخبر: 2093621

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه عده‌ای دولت را کم‌کار می‌خوانند، گفت: آیا رشد اقتصادی که در این سال‌ها محقق شده با دهل‌زنی دولت اتفاق افتاده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی ربیعی امشب در جلسه امضای تفاهم‌نامه تکاپو در استان یزد با اشاره به اینکه رشد صنعت در 10 سال اخیر هرگز مثبت نبوده است، اظهار داشت: این در حالی است که اکنون به رشد و پیشرفت در این حوزه دست یافته‌ایم با این حال عده‌ای دولت را دولت سکوت و کم‌کاری می‌خوانند.

وی بیان کرد: عده‌ای نیز منکر رشد اقتصادی هستند و یا اینکه دولت را کم کار می‌خوانند، پس آیا ما دهل زده‌ایم و رشد اقتصادی اتفاق افتاده است؟

ربیعی با غیرمنصفانه خواندن نقدها عنوان کرد: عده‌ای نیز می‌گویند رشد اقتصادی کیفی نبوده و در تلاشند فضای ناامیدی و یأس در کشور ایجاد کنند در حالی که با وجود همه این تلاش‌ها، مشارکت مردم سه درصد افزایش یافته و مشارکت مردم در فضای یأس و ناامیدی اتفاق نمی‌افتد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دولت را دولت ساکت و کم کار می‌خوانند در حالی که با مقایسه آمارها می‌توان به این نتیجه رسید که دولت مظلوم واقع شده است.

وی به مقایسه برخی آمارها در حوزه فعالیتی خود پرداخت و بیان کرد: ما به قدرت خرید مردم توجه کرده‌ایم در حالی که امروز انگ‌هایی مثل اشرافیت به دولت می‌زنند در حالی که در همین دولت یازدهم، 25 درصد در سال اول، 17 درصد در سال دوم و 14 درصد در سال سوم به حداقل‌های حقوق کارگران اضافه شد.

ربیعی ادامه داد: ما در زمینه بازنشستگی افزایش چند برابری حقوق را داشته‌ایم، بازنشستگان در دولت قبل 30 درصد کاهش قدرت خرید داشتند اما اکنون 30 درصد افزایش قدرت خرید دارند گرچه باز هم عقبیم اما رشد اتفاق افتاده قابل توجه است.

وی یادآور شد: در تأمین اجتماعی 20 هزار میلیارد تومان در سال 92 مستمری می‌دادیم که این رقم در سال گذشته 42 هزار میلیارد تومان بوده است و این نشان از رشد میزان پرداخت‌ها دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اگر دولت تدبیر و امید نبود، نرخ تورم از قبل بسیار بالاتر می‌رفت و این آمارها واقعی است و شاخص‌های ما همان شاخص‌های قبل است اما مشخص نیست امروز چرا شاخص‌ها را قبول ندارند.

وی ادامه داد: اگر به همان شکل ریزش نیرو سال به سال اتفاق می‌افتاد، اکنون در وضعیت بسیار بدی بودیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: هشت سال نیروها را به دانشگاه‌های بزرگ بردند و فارغ‌التحصیلان هشت سال با تأخیر وارد بازار کار شدند و امروز ما باید برای آنها شغل ایجاد کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ریزش نیرو با دوره ما مصادف شد و در حالی که بنای ما تثبیت شغل بود، ناچار شدیم شغل ایجاد کنیم زیرا سال‌ها شغل ایجاد نشد و یک بیکاری تجمعی را از سال‌های قبل به دوش کشیدیم.

ربیعی یادآور شد: دولت شعار پیش به سوی 800 هزار شغل را برای سال 96 در نظر گرفته و در همه حوزه‌های کشاورزی و صنعتی شغل ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حالی که در گذشته نفت و گاز ما توسط دیگران استفاده می‌شد و در شرایطی قرار گرفته بودیم که نزدیک شرایط نفت در برابر غذا شده بودیم، امروز ما را نقد می‌کنند که هواپیما خریدید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان یزد بیان کرد: با حضور رئیس جمهور 2 هزار و 300 میلیارد تومان پروژه در یزد افتتاح خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهند دولت را نقد کنند حداقل با انصاف صحبت کنند و بدانیم که در کشور ما سال‌ها باید عقلانیت و خرد جمعی باشد تا به نتیجه برسیم.

ربیعی در مورد فقر و جهت‌گیری‌هایی که در فضاهای مختلف در آستانه انتخابات در زمینه فقر مردم می‌شود، افزود: جهت‌گیری ما در مورد فقر عقلانی بوده و سیاست صدقه را کنار گذاشته‌ایم و سیاست یارانه کارانه را دنبال می‌کنیم.

وی اظهار داشت: در دو سه سال آینده یک برنامه توانمندساز برای قشر کم درآمد و فقرا خواهیم داشت که این برنامه‌ها عقلانی دنبال می‌شود و مباحثی که در مورد فقرا و نگاه دولت به آنها مطرح می‌شود، منصفانه نیست.

ربیعی خاطرنشان کرد: من هم وزیر کارآفرینان هستم، هم وزیر کارگران هم وزیر فقرا و هم وزیر بیکاران اما در سکوت کار کردم و فکر می‌کردم که باید اینگونه باشد اما کار در سکوت سبب شد در سه ماهه اخیر هجمه‌هایی صورت گیرد که منصفانه نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مسائل و مشکلات صنایع که توسط بخش خصوصی مطرح شد نیز بیان کرد: امسال در بخش مالیات و تامین اجتماعی تلاش کردیم همکاری بیشتری با صنایع داشته باشیم و بخش نامه‌هایی نیز صادر شده است.

وی افزود: آمادگی دارم در خدمت صنایع استان یزد باشم تا بتوانیم مشکلات استان را در حوزه صنعت مورد بررسی قرار دهیم.

ارسال نظر: