رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد:

۱۵۰۰ خانواده در زلزله خراسان بی خانمان شدند/ ۶۷ روستا لرزید

کدخبر: 2093687

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۱۵۰۰ خانواده در زلزله خراسان رضوی بی خانمان شدند که با اقدام هلال احمر در اردوگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مرتضی سلیمی گفت: تیم های امداد و نجات هلال احمر پس از وقوع زلزله در ساعت 10 و 40 دقیقه زلزله در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند و ساعت 15 چادر‌های اسکان اضطراری برپا شده بود.

وی با اعلام این که 1500 خانوار در این مناطق بی خانمان شدند، گفت: دو هزار و 25 چادر برپا شد و به هفت هزار و 100 تن از متاثران از زلزله در خراسان رضوی خدمت رسانی شد و هم اکنون آرامش روانی در این مناطق حکمفرما است.

وی با اشاره به امدادرسانی در 67 روستای تحت تاثیر زلزله، گفت: ٤ شهرستان سرخس، تربت جام، فریمان و مشهد در زلزله خراسان رضوی تحت تاثیر بودند.

وی با اعلام مصدوم شدن 40 تن در زلزله خراسان رضوی، افزود: در این زلزله یک بانوی هشتاد ساله درگذشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به خدمات امداد و نجات هوایی در مناطق زلزله‌زده، به بهره‌گیری از 3 فروند بالگرد در این عملیات اشاره و اظهار کرد: بر این اساس در 52 سورتی پرواز شامل 34:30 ، 10 هزار و 500 محموله عملیاتی و 120 نیروی عملیاتی به منطقه زلزله و 12 تن از متاثران زلزله نیز به مناطق امن منتقل شدند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برای امداد رسانی در این زلزله با کمبودهایی مواجه نبودید،‌ گفت: اقلام مورد احتیاج از استان‌های همجوار به مناطق زلزله زده منتقل شدند مثلا بالگردهایی از استان کرمان و مازندران برای امداد رسانی به منطقه آمدند.

زلزله‌ای به بزرگی شش ریشتر ساعت 10 و 40 دقیقه پیش از ظهر چهارشنبه بخش‌هایی از چند شهرستان خراسان‌رضوی را در مرکز و شرق این استان لرزاند.

ارسال نظر: