ارتباط عاطفی بازیکنان با کادر فنی با حفظ حرمت‌ها است

مربی تیم ملی کاراته: سمندر به دنبال تخریب هروی و روحانی است/ من و هروی ۲۰ میلیون از جیب خود هزینه کردیم

کدخبر: 2093743

سلطانی، مربی تیم ملی کاراته گفت: ادبیات مصاحبه اخیر سمندر بیشتر به دنبال تخریب هروی و روحانی است تا اینکه انتقاد و پیشنهادی برای کاراته کشور داشته باشد.

شهاب سلطانی در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص مصاحبه علیرضا سمندر، رئیس سابق فدراسیون کاراته علیه کادرفنی تیم ملی اظهار داشت: در حال حاضر شهرام هروی سمت سرمربیگری تیم ملی را عهده‌دار است و حسین روحانی یکی از قهرمانان شناخته شده کاراته ایران و دنیا است. با وجود خداحافظی روحانی از دوران قهرمانی همچنان تیم‌های خارجی سراغ او را در مسابقات می‌گیرند و پیگیر او هستند.

وی تصریح کرد: ما در صحبت‌های خود علاوه بر حفظ جایگاه حقیقی افراد باید جایگاه حقوقی آنها را نیز محفوظ بداریم. انتقاد سازنده با تخریب شخصیت افراد دو مقوله جدا است و ادبیات مصاحبه اخیر سمندر بیشتر به دنبال تخریب هروی و روحانی است تا اینکه انتقاد و پیشنهادی برای کاراته کشور داشته باشد.

مربی تیم ملی با تاکید بر شیوه درست انتخاب کادرفنی تیم ملی کاراته گفت: انتخاب شهرام هروی به سمت سرمربیگری تیم ملی در زمان سرپرستی طباطبایی در فدراسیون کاراته از طریق کانال کمیته فنی فدراسیون کاراته اتفاق افتاد. در یک فرآیند انتخابی ایشان از میان دباغیان که از هدایت تیم ملی انصراف داد و علیرضا سلیمانی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

وی تصریح کرد: در کمیته فنی مربیان طراز اول، پیشکسوتان، کارشناسان و اعضای فدراسیون حضور داشتند و هروی با اکثریت آرا به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. من در جایگاه عضو کیمته فنی این نکته را یادآوری می‌کنم که اعضای این کمیته بعد از مسابقات جهانی اتریش از رایی که داده بودند ابراز خوشحالی می‌کردند. اگر نتایج اتریش دور از انتظار بود رای کمیته فنی زیر سوال می‌رفت.

سلطانی در خصوص مقایسه هروی و روحانی با گزینه‌های دیگر از طرف رئیس سابق فدراسیون کاراته گفت: این عزیزان اتفاقا کارنامه خوبی دارند و در قهرمانی جهان آلمان عضو کادرفنی بودند و نتایج فوق‌العاده مسابقات جهانی اتریش با هدایت آنها حاصل شد. در زمان سمندر این دو نفر حکم مربیگری تیم ملی امید را برای حضور در مسابقات جهانی اندونزی دریافت کردند و تیم 5 نفره ایران موفق به کسب سه مدال برنز شد در حالی که در دوره قبل در اسپانیا همه تیم باخته بودند و یک مدال هم نگرفته بودند. این‌ها کارنامه این دو مربی است و باید به آن توجه شود.

وی در پاسخ به این سوال که انجام این مصاحبه در این مقطع زمانی را چه گونه ارزیابی می‌کند، گفت: من بدون توجه به مقطع زمانی و اینکه چه رویدادی را پشت سر گذاشتیم یا چه رویدادی را پیش رو داریم با انجام اینگونه مصاحبه در مورد افرادی که سمتی دارند یا مسئولیت را در گذشته عهده‌دار بودند مخالف هستم.

مربی تیم ملی کاراته در خصوص باج دادن مربیان به بازیکنان عنوان کرد: من در کادرفنی اتریش حضور داشتم و 6 ماه در کنار این نفرات و بازیکنان زندگی کردم و با توجه به سابقه 20 ساله مربیگری در تیم‌های ملی قطعا به دنبال مطرح کردن صحبت‌های جهت‌دار نیستم اما خدا وکیلی این ادعای سمندر را در اردوهای تیم ملی ندیدم. من نه تنها ندیدم هروی پیرو صحبت‌ها بچه‌ها و به دلخواه آنها رفتار کند بلکه در برخی مواقع من دخالت و ورود می‌کردم تا هروی تند با بازیکنان رفتار نکند.

سلطانی در خصوص رابطه دوستانه بازیکنان با هروی گفت: اینکه ارتباط تنگانگ بین بازیکنان و کادرفنی وجود داشته باشد با اینکه کادرفنی پیرو بازیکنان باشد دو مسئله متفاوت است و چیزی که من در اردوها دیدم شکل اول قضیه است. چیزی که من در اردوها دیم ارتباط عاطفی منطقی بازیکنان با حفظ حرمت‌ها با کادرفنی بود.

وی در خصوص ادعای سمندر که نتایج تیم ملی در اتریش را حاصل زحمات مربیان سازنده دانسته بود، گفت: در همه مصاحبه‌های هروی، روحانی و من بعد از پایان مسابقات جهانی از مربیان سازنده تشکر کردیم و کسی نمی‌تواند منکر نقش این مربیان شد اما کسی هم نمی‌تواند منکر این مسئله باشد که مدیریتی برای موفقیت روی این بازیکنان صورت نگرفته است. اگر مدیرتی نبود هرکسی را می‌توانسیتم همراه تیم ملی اعزام کنیم و نیازی به مربی نبود. به هر حال برای موفقیت باید بالای سر یک تیم یک کادرفنی با برنامه باشد تا بچه‌ها را مدیریت و به بالندگی هدایت کند.

مربی تیم ملی در ادامه خاطر نشان کرد: من مربی مستقیم حسین روحانی از نوجوانی بودم و واقعا انکار او به عنوان قهرمان و یک مربی طلم در حق او است. روحانی از زمان ترک دنیای قهرمانی تا حضور در کادرفنی یک تاخیر یک ساله را پشت سر گذاشت اما ما در کاراته دنیا شاهد حضور قهرمانانی بودیم که بلافاصله بعد از خداحافظی از دنیای قهرمانی به مربیگری روی آوردند. ارکان کاراته‌کا ترکیه‌ای بلافاصله بعد از ناکامی در مسابقات اتریش به عضویت کادرفنی تیم ملی ترکیه درآمد. یا لوکه کاماچو اسپانیایی حریف سابق روحانی و وین اوتو انگلیسی از دیگر نمونه‌های هستند که سریعا بعد از خداحافظی به عضویت کادرفنی خود در آمدند. یک سری از قهرمانان متفاوت و اسطوره هستند و با قهرمانی که یک نقره یا برنز جهان دارند قابل مقایسه نستند و باید از آنها استفاده شود.

سلطانی با ابراز ناراحتی از صحبت‌های اینچنینی خاطر نشان کرد: ما پاداش قهرمانی تیم ملی در اتریش توسط شهرام هروی را به خوبی به او دادیم. ما حقوقی در اردوها نگرفتیم و همچنان وضعیت پاداشمان نامشخص است و جدا از این مسائل من و هروی حدود 20 میلیون از جیب خود در اتریش برای تیم ملی خرج کردیم که همچنان آنها را نیز نگرفتیم. با وجود این کارها و قهرمانی تیم ملی در اتریش دیگر منصفانه نیست که بخواهیم اینگونه قضاوت شویم. پاداش و تشویقی که در کار نیست حداقل شخصیت مربیان تیم ملی را تخریب کنیم. درست نیست به هر دلیلی با غلطک از روی افراد عبور کنیم .

ارسال نظر: