به خاطر یک مدیر که کاسه‌ داغ‌تر از آش شد، جریمه شدیم

تاج: تماشاگران رفتارشان را کنترل کنند تا محروم نشویم/ احتمال جریمه سنگین فدراسیون بخاطر ترقه و لیزر

کدخبر: 2093814

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما در بازی با قطر مدیری را داشته‌ایم که چون بعد از گل نتوانسته خوشحالی‌اش را کنترل کند و به زمین رفته، جریمه شده‌ایم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهدی تاج در نشست خبری امروز خود که در محل فدراسیون فوتبال برگزار شد، اظهار داشت: تشکر و قدردانی می کنم از حضور اصحاب رسانه. تبریک عرض می کنم سال نو را و امیدوارم سال پرخیر و برکتی باشد همچنین برای فوتبال.

وی ادامه داد: تمایل داشتیم در سال جاری ملاقاتی داشته باشیم با اصحاب رسانه و هر زمان ضرورتی باشد این کار را خواهیم کرد. شرایط فوتبال برای آنهایی که منصف هستند خوب است و فوتبال حال خوبی دارد.

تاج ادامه داد: برای برگزاری یک مسابقه فوتبال حرکات مختلف باید دست به دست هم بدهند و خوشبختانه از لحاظ آنها که منصف هستند حال خوبی دارد. در حال آماده سازی برای جام جهانی جوانان هستیم و شرایط‌مان خوب است. همین که بعد از 16 سال به جام جهانی رفتیم مطلوب ماست. هم اینکه به مرحله بعد برویم از اهداف‌مان در همه جام جهانی‌ها محسوب می‌شود. تیم ملی جوانان اردوی خوبی داشته و در حال آماده سازی جام جهانی است. از سوی دیگر فوتبال ساحلی باید از عناوین خود در جام جهانی باماها دفاع کند و نوجوانان هم خود را برای جام جهانی آماده می‌کنند که از این تیم ارزیابی مثبتی داریم. همین که این تیم در بین بهترین‌های دنیا انتخاب شده مثبت است اما به دنبال این هستیم که تیم ملی نوجوانان هم به مرحله بعد بروند.

وی گفت:‌ فوتسال‌مان را هم برای جام جهانی آماده می‌کنیم و در این رشته هم وضعیت مطلوب است. آکادمی درست کردیم تا از عنوان سومی جهان به قهرمانی آسیا دفاع کنیم ولی امر نگران‌کننده مسابقاتی است که در فوتبال کشور برگزار می‌شود. ما ارکان لازم را فراهم می‌کنیم و اینکه با 45 میلیارد تومان جلوتر از کشورهای متمول آسیایی هستیم که یک امتیازی است که با همکاری باشگاه‌ها به دست آمده است. هر چند که انتقاد درست و به جای اصحاب رسانه در آن تاثیر گذار بوده است.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد:‌اما الان یک امر نگران کننده وجود دارد که رسانه می‌تواند در جهت رفع آن کمک کند. کسانی که به ورزشگاه‌ها می‌آیند باید بدانند حضورشان می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند که بعضا عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد. بر همین اساس درباره بازی ایران و چین نامه‌آی را دریافت کردیم که داور و ناظر بازی گزارش بدی را از این بازی ارائه دادند و فیفا در یک نامه 4 صفحه‌ای از ما در این مورد پاسخ خواسته است. البته در این دیدار تماشاگران پرچم‌های فیفا را پایین آوردند اما مهمترین و بارزترین بحث درباره پرتاب نارنجک است که ما چند مورد آن را دیدیم اما در گزارش فیفا تعداد بیشتری گزارش شده است که در این خصوص فدراسیون جهانی فوتبال اظهار نگرانی کرده اگر این موارد ادامه پیدا کند شرایط مان سخت‌تر می‌شود و باید به آن رسیدگی کند. باید در این باره فرهنگ‌سازی شود اما سؤالم این است که چه کسی اگر رفیق فوتبال باشد می‌تواند نارنجک پرت کند؟

تاج ادامه داد:‌ما بهترین شرایط فوتبالی را در قبل و بعد از انقلاب در حال حاضر داریم چرا که تا به حال به چنین شکل به جام جهانی نزدیک نشد‌ه‌ایم حتی افرادی که بیشتر نقد و وارونه‌نویسی می‌کردند و منتقد تیم ملی بودند هم امروز معتقدند که ما تیم ملی خوبی داریم اما در همین شرایط من احساس می‌کنم دست‌هایی در کار است و یا افرادی که صلاح تیم ملی را نمی‌خواهند قصد این را دارند که مردم از دیدن مسابقات ملی محروم شوند. ما با پلیس امنیت همکاری خوبی داریم و باید این مسائل هر چه زودتر از بین برود و به عقیده من خیلی بد است که کنار داور نارنجک زده شود.این به هیچ وجه نه خیرخواهانه است و نه بحث تهییج تماشاگران در کار است.این‌ها همه برای بازی با چین است.

وی در خصوص جریمه‌های در نظر گرفته شده فیفا برای رفتارهای ناشایست در زمین و سکوهای ورزشگاه‌ها نیز افزود: در اعلامیه جدید فیفا خشونت علیه افراد حاضر در مسابقه محکومیت را برای بازیکن در پی دارد. از طرفی آئین‌نامه انضباطی فیفا در خصوص استفاده از مواد آتش‌زا و قابل انفجار جریمه سنگینی را در نظر گرفته است. این جریمه بالغ بر 150 هزار تا 200 هزار دلار است و به نظر من در این صورت هیچ صرفه‌ای برای ما وجود ندارد چرا که ما می‌توانیم به جای پرداخت این جریمه‌ها بازی‌های تدارکاتی برگزار کنیم. البته فیفا برای همین بحث پرتاب نارنجک در مرحله اول یک جریمه در نظر گرفته که این جریمه در صورت تکرار در مراحل دوم و سوم و الی آخر چند برابر می‌شود. واقعا من نگران شده‌ام. رسانه‌ها می‌توانند در این مسائل ورود کنند و به فوتبال کشور در این امر کمک کنند.حتی می‌توان از سوی خود تماشاگرها با افراد خاطی برخورد شود. البته طوری که هیچ فردی آسیب نبیند و فقط فرد مورد نظر نکوهش شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: حتی اگر در بازی با چین آن دو فردی که نارنجک پرتاب کردند دستگیر نمی‌شدند احتمال داشت داور بازی حتی این دیدار را نیمه‌کاره قطع کند و در آن صورت بود که این موضوع خیلی جبران ناپذیر می‌شد.

تاج در خصوص دیگر اقداماتی که باعث جریمه از سوی فیفا می‌شود اظهار داشت: برای هر بار لیزر انداختن 5 هزار دلار جریمه در نظر گرفته شده است. ما با پلیس، کمیته اخلاق و کمیته انضباطی صحبت کرده‌ایم تا از همین روزها در دیدارهای مقدماتی جام جهانی و لیگ برتر فوتبال سختگیری‌های شدیدی کند چرا که این اقدامات به نفع فوتبال ما نیست و به نظر من آنهایی که مخالف موفقیت تیم ملی هستند این کارها را انجام می‌دهند. البته باید بگویم که اگر موضوع لیزر انداختن چند بار در یک بازی تکرار شود نمی‌دانیم از کجا و چگونه باید جریمه‌اش را پرداخت کنیم تا یک آدم بی‌انضباط راضی باشد.

وی ادامه داد: اگر بطری آب یا قوطی آلومینیومی از سوی هواداران پرتاب شود برای هر کدام آنها 5 هزار دلار جریمه در نظر گرفته شده است. حالا حساب کنید اگر برای یک گل 20 عدد بطری به زمین انداخته شود چه هزینه هنگفتی را باید پرداخت کنیم. البته کمیته انضباطی فیفا برای بطری خالی مبلغ 3 هزار دلار، برای پرتاب سنگ 5 هزار دلار در نظر گرفته است و ترکیب موارد فوق هم 5 هزار دلار جریمه دارد. نمایش شعارهای مذهبی، سیاسی، خاص و نژادپرستانه و ورود افراد متفرقه به زمین هر کدام 5 هزار دلار جریمه دارد.

تاج در ادامه نشست خبری گفت: یک بحث‌هایی با صدا و سیما داریم که استفاده از پهپاد جریمه خاص خود را دارد و رفتار ناشایست دیگر هم با توجه به شدت جرم، جریمه خواهد شد. تصورم این است که شرایط سخت است. چون جریمه نقدی ممکن است برای کشورهای همسایه خیلی مهم باشد اما برای ما سنگین است. در مورد بازی با چین هم نمی‌دانم فیفا چطور برخورد می‌کند. چون طبق بخشنامه‌ای که ابلاغ شده جریمه کنند باید بخشی از هزینه آماده سازی تیم ملی را برای این جرائم بدهیم اما امیدواری‌مان این است که این بازی قبل از ابلاغ بخشنامه بوده است.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: باید فرهنگ‌سازی شود که افرادی که برای دیدن مسابقه می‌آیند و حتی مربیان و مدیران نیز خود را کنترل کنند. الان یک تیزر درست کرده‌ایم و آن را به صدا و سیما خواهیم داد تا طبق تفاهم پخش کند. ما در بازی با قطر مدیری را داشته‌ایم که چون بعد از گل نتوانسته خوشحالی‌اش را کنترل کند و به زمین رفته، جریمه شده‌ایم. این موارد هم جرائم سنگینی دارد و اینکه یک مدیر به خاطر خوشحالی کاسه داغ‌تر از آش شود، فوتبال آسیب می‌بیند.

تاج درباره اینکه رایگان کردن مسابقات تا چه اندازه روی این موارد تاثیر دارد، گفت: شاید یکی از دلایل آن این مورد باشد اما این تصمیم را هم گرفتیم که به بهترین شکل از بازی تیم ملی بهره‌برداری شود. چون یکی از امتیازات ما نسبت به کشورهای منطقه همین تماشاگر است. به طور مثال دیروز به طاهری مدیرعامل پرسپولیس گفتم که برای بازی این تیم مقابل الریان باید شرایط طوری باشد که اولویت پر کردن ورزشگاه قرار بگیرد اما این مشکلات درست نشود. رایگان کردن یک بحث است اما باید محدودیت‌های دیگر را هم در نظر بگیریم.

وی در مورد اینکه چرا در مسابقات داخلی با این رفتارها مماشات می‌شود، گفت: کاملا درست است. در لیگ هم باید این محدودیت‌ها را ایجاد کرد البته اگر گزارش ناظر به موقع برسد کمیته انضباطی حکم را به موقع اجرا می‌کند ولی اگر گزارش به تحقیق نیاز داشته باشد و گزارش‌ها متفاوت باشد آن زمان حکم هم به تعویق خواهد افتاد. درست است باید در لیگ هم این مسائل را جدی گرفت. چون همین تماشاگران داخلی هستند که برای تیم ملی هم می‌آیند اما اگر فرهنگ‌سازی شود و بدانند جرائمی در کار است دیگر اینکارها را نمی‌کنند. البته این جرائم برای کمیته انضباطی هم صادق است و آئین‌نامه این کمیته در حال تغییر.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال علاوه بر آئین‌نامه آیا رئیس کمیته انضباطی هم تغییر می‌کند، گفت: حسن‌زاده دیروز و امروز مصاحبه کرده اما یکسری قلب‌ها مریض است. دیروز یکی دو تا سایت هم مطالبی نوشته بودند که ریشه‌اش یکی است. در فدراسیون فوتبال 8 ماه پیش براتی به جای نصیرزاده آمد و نصیرزاده نیز از کمیته تدوین مقررات استفعا کرد که آن را پذیرفتیم اما حسن‌زاده به کارش ادامه می‌دهد و نه استعفا کرده و نه کسی گفته استعفا کند و دیروز یک سایت نوشته بود که تاج اعلام کرده ظرف یکی دو روز آینده استفعا کند که چنین چیزی نیست.

تاج در ادامه نشست خبری در مورد اینکه طباطبایی مدیر مجموعه آزادی گفته بود ما تذکرات را مکتوب به فدراسیون اطلاع داده بودیم و نباید دیمی تماشاگران را دعوت کرد،‌گفت: در این مورد شورای تامین نظر می‌دهد اما از طرف ورزشگاه آزادی برای ما چیزی ننوشتند که استحکام کم است و فرو می‌ریزد. هر چند یکی نوشته بود ورزشگاه آزادی در حال فروپاشی است اما با این دروغ‌ها آبروی خود سایت‌ها می‌رود و مردم دیگر آن را نمی‌خوانند. هر خبر درستی را هم خودمان از طریق سایت‌مان اعلام می‌کنیم اما هیچ کسی برای فدراسیون ننوشته که بلوک‌ها خراب است و احتمال فروپاشی وجود دارد و به ما اعلام نشده که اگر ظرفیت پر شود مشکلی پیش می‌آید. اگر هم اعلام شود باید با مهندسی باشد. به طور مثال مدبر قبل از بازی دربی کاملا استحکام ورزشگاه را چک کرده و آن را تائید کرد. اما نامه‌ای ننوشته شده که مشکلاتی وجود دارد.

وی درباره اینکه چطور مواد محترقه وارد ورزشگاه می‌شود گفت: هنوز به چنین چیزی نرسیده‌ایم اما جلسه‌ای با یگان ویژه داشته‌ایم که البته باید از همکاری خوب آنها با فوتبال تشکر کرد. اما قابل بررسی است که چطور این مواد به ورزشگاه می‌آید. ضمن اینکه اگر متخصصین را دستگیر کنند باید جریمه سنگین در نظر گرفته و دستگاه قضایی به این موضوع ورود کند چون این اقدامات ضرر به کشور می‌زند.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: اگر کمک‌داور در آن صحنه از جایش بلند نمی‌شد ممکن بود بازی را 3 بر صفر کنند و روی بازی بعد هم تاثیر می‌گذاشت و این یعنی در بهترین شرایط از رفتن به جام جهانی محروم می‌شدیم اما کمک داور بلند شد و پلیس هم یکی دو مظنون را دستگیر کرد اما فکر کنم کسانی که ساندویچ و تخمه به ورزشگاه می‌برند چون چک نمی‌شوند این مواد از طریق آنها به ورزشگاه وارد می‌شود چون مردم عادی چک می‌شوند. باید مراقبت‌ها را زیاد و سختگیری‌ها را اعلام کنیم. از سوی دیگر بوفه‌ها را هم بررسی می‌کنیم چون یکی از جاهایی است که ممکن است این اتفاقات در آنجا بیفتد.

تاج درباره اینکه آیا به خاطر این رفتار در بازی با ازبکستان محروم می‌شویم، گفت: نمی‌دانم جواب چیست اما جوابیه را مشاور بین‌الملل تهیه کرده و گزارش خوبی می‌دهد. ما مظنونین را گرفته و منتظر پاسخ فیفا هستیم. امیدوارم این اتفاق نیفتد چون به هوادارانمان نیاز داریم. جرائم نقدی هم کمتر از محرومیت نیست و باید این پول را تامین کنیم.

وی ادامه داد: ما 18 تیم ملی داریم و اگر بخواهیم در همه عرصه‌های بین‌المللی خوب ظاهر شویم نمی‌توانیم به پرداخت برخی از این جریمه‌ها برسیم و به طور حتم در آینده اگر جریمه‌های سنگین شویم در کار خلال ایجاد می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص لیزر انداختن برخی از نیروهای امنیتی در ورزشگاه نیز توضیح داد: اگر چنین رفتاری هم از سوی ماموران حاضر در ورزشگاه انجام شود ما باز هم جریمه می‌شویم و این جریمه شامل کشور ما خواهد بود و اگر تکرار شود به طور حتم محکومیت هم در نظر گرفته خواهد شد.خیلی‌ها در حال حاضر می‌گویند که ما در رنکینگ جهانی 28 شده‌ایم و تیم‌های نوجوانان و جوانان ما به جام جهانی رفته‌اند دلیلش آن است که با ما مهربانی کرده‌اند. من می‌خواهم بدانم چه کسی به ما محبت داشت که این حرف‌ها به میان آمده است؟

تاج در خصوص جشن قهرمانی لیگ شانزدهم فوتبال هم اذعان داشت: اگر پرسپولیس بازی با ماشین‌سازی تبریز را برنده شود و مشخص شود که چه تیمی قهرمان لیگ برتر است، ما تصمیم گرفته‌ایم که در صورت مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس بازی پایانی این تیم را که منجر به برگزاری جشن قهرمانی می‌شود در ورزشگاه آزادی برگزار کنیم.

وی در خصوص نداشتن کرسی فوتبال ایران در فیفا و AFC گفت:‌ ما در حال حاضر شرایط خوبی داریم. خود من در کمیته مسابقات فیفا عضو هستم که این کمیته ترکیبی از 9 کمیته است و یکی از مهمترین کمیته‌های فیفا به شمار می‌رود. در خصوص فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی، تیم‌های نوجوانان و جوانان همه تصمیمات در این کمیته گرفته خواهد شد. من می‌خواهم بگویم اگر منظور از داشتن اعضا در فیفا و AFC برای بخشیده شدن جرائم است واقعا فکر اشتباهی است چرا که اگر رئیس فیفا هم یک ایرانی باشد باید جرائمی را که به آن دیکته می‌شود پرداخت کند. اگر بیشترین نفوذ را هم داشته باشیم منجر به بخشیدن شدن جرائم ما نمی‌شود و نمی‌توانیم بگوییم آن را اعمال نکنید و به هیچ کسی در فیفا نمی‌توان گفت که ما در آنجا عضویم و به همین دلیل هم برای‌مان کاری کنید.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص دو تماشاگر دستگیر شده در خلال بازی ایران وچین گفت: با همه ارکان نظامی و حتی افراد حاضر در دادسرا ملاقات داشتیم و از این پس تصمیم گرفتیم که به دلیل جلوگیری از بسیاری از تخلفات لیدرها را شناسنامه‌دار کنیم تا باشگاه بداند با چه آدم‌هایی سر و کار دارد. اگر افراد خاطی باشند باید از ورودشان به ورزشگاه جلوگیری شود. ما برنامه‌ریزی‌های خاصی در این زمینه انجام داده‌ایم و از رسانه‌ها می‌خواهیم در این زمینه به ما کمک کنند. حتی از بازیکنان می‌خواهیم در زمین با انجام برخی حرکات باعث تحریک تماشاگران نشوند.

تاج در خصوص ابلاغیه جدید فیفا در خصوص تیم‌های بدهکار ایرانی نیز افزود: جریمه‌هایی داریم که باید پرداخت شود. البته این جرائم برای مدیران قبلی بوده و نباید از مدیران حال حاضر خرده‌ای گرفت بلکه باید به آنها کمک شود. کل سیستم باید به آنها کمک کند. به نظرم برخی از نمایندگان مجلس هم که مکررا به فکر مصاحبه برای بخشیده شدن برخی از محرومیت تیم‌ها هستند باید کمک کنند تا این هزینه‌ها و جرائم پرداخت شود. من نمی‌دانم چرا یک نماینده مجلس باید تماس بگیرد و برای بخشیده شدن تماشاگران یک تیم از ما کمک بخواهد.

وی ادامه داد: باشگاه تراکتورسازی 5 پرونده انضباطی و 3 پرونده در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان دارد. البته برخی از پرونده‌ها به CAS فرستاده می‌شود اما به ما اعلام نمی‌شود. تیم پرسپولیس 11 پرونده در تعیین وضعیت بازیکنان و 2 پرونده در کمیته انضباطی دارد. تیم استقلال هم 3 پرونده در کمیته انضباطی دارد. البته تعداد این پرونده‌های استقلال 12 یا 13 پرونده بوده است که با تلاش مسئولین این باشگاه به 3 پرونده رسیده است. باید تشکر ویژه‌ای از مسئولین استقلال و پرسپولیس شود که تلاش ویژه‌ای برای پیگیری پرونده‌ها داشتند. البته برخی از اینها هم هستند که بدهی کمتری دارند و در پایان هم می‌خواهم این را بگویم که برای هیچ پرونده‌ای حکمی صادر نشده است و هر فردی که صحبت از کسر امتیاز و 6 امتیاز می‌کند درست نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص تیم‌هایی که از جذب بازیکنان خارجی محروم هستند نیز پاسخ داد: بازیکنان خارجی که در حال حاضر در لیگ بازی می‌کنند و برای فصل آینده قرارداد دارند شامل این محرومیت نمی‌شوند اما بازیکنان خارجی که برای فصل آینده می‌خواهند به لیگ ایران بیایند در تیم‌هایی که بدهکار هستند نمی‌توانند حضور داشته باشند.

تاج در خطاب به خبرنگاری که در خصوص بیانیه شدید باشگاه پرسپولیس سؤال پرسید، گفت: آیا ادامه اقداماتی که بعد از این بیانیه انجام شد و صحبت‌هایی که عنوان شد را خوانده‌اید؟ ادامه دادن این موضوع دیگر مریضی است. من با بازرسی کل کشور در خصوص تیم‌های بدهکار در لیگ فوتبال ایران جلسه داشتم و باید بگویم که این بدهی‌ها را در یک سال نمی‌توانیم از تیم‌ها بگیریم. بلکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم طی 3 یا 4 فصل تیم‌ها تسویه حساب کنند. ما اگر بخواهیم سفت و سخت پای حرف‌هامان بمانیم در لیگ برتر دو تیم بیشتر حق بازی کردن نخواهند داشت و باید آن دو تیم با هم 16 بار بازی کنند. در خصوص تیم نفت باید بگویم که متاسفانه مسئولین این باشگاه به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و من هم 2 نامه برای پیگیری حق و حقوق اعضای این تیم به کمیته انضباطی داده‌ام. البته باید از علی دایی تشکر کرد که عملکرد خوبی در این مدت داشته و اجازه داد که این تیم نیمه‌کاره لیگ را رها کند. در این موارد باید سخت‌گیری بیشتر شود تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. من حتی در لیگ یک هم خواهان کمتر شدن تعداد تیم‌ها هستم چراکه چند تیم نمی‌توانند آنطور که باید و شاید اداره شوند. باید تیم‌هایی حضور داشته باشند که توانایی حضور در مسابقات را داشته باشند.

وی در خصوص کاندید شدن برخی از داوران نیز ادامه داد: من نمی‌دانم از اصحاب داوران چه فردی یا افرادی کاندیدا شده‌اند اما این را می‌دانم که اگر داوری شاغل باشد و کاندیدا هم شده باشد این موضوع به کارش آسیب می‌رساند. مگر اینکه در کمیته داوران و با آقای کامرانی‌فر برنامه‌ریزی در خصوص تفکیک کارها انجام شده باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص 48 تیمی شدن جام جهانی نیز گفت: این تصمیم به نفع تیم‌های آسیایی است که در حال حاضر 4 نماینده دارد و رفتن به جام جهانی هم برای ما در آن صورت خیلی آسان می‌شود اما در حال حاضر موضوعی که برای ما اهمیت دارد این است که ما در شرایط خوبی در حال صعود به جام جهانی هستیم.

تاج در مورد اینکه آیا زمان آن نرسیده که در مورد مربیان ایرانی تیم ملی صحبت کند، گفت: خیر، هنوز زمانش نرسیده است!

وی در مورد اینکه آیا باز هم به خاطر تیم‌های بدهکار در ابتدای فصل آینده مصلحت‌اندیشی نخواهد شد، گفت: رئیس فیفا از کمیته مسابقات اعلام کرد که در فدراسیون فوتبال‌های کشورهای مختلف کسی نباید دخالت کرده و تصمیم غیرفوتبالی گرفت، چون باعث تعلیق می‌شود، ما هم رصد می‌شویم. اگر کسی می‌خواهد کمک کند، بهترین کمک این است که مشکلات تیم‌ها را حل کند. اگر معتقدند فوتبال خوشحالی می‌آورد و مردم در شب عید با این بردها خوشحال شدند و اگر معتقدند مردم با همه این مشکلات اقتصادی خوشحال شدند، مشکلات باشگاه‌ها را حل کنند و نمی‌خواهد به فدراسیون کمک کنند، چون در غیر این صورت هم برای ما دردسر می‌شود هم برای فوتبال کشور.

وی در مورد اینکه میزبانی تیم‌های عربستانی به کجا رسید، گفت: رهبر معظم انقلاب امسال هم توصیه به اقتصاد مقاومتی کرده و مطمئناً دیگر در فدراسیون اعزامی برای تیم‌های ملی که ضرورتی نداشته باشد، نخواهیم داشت، اما معنی‌اش این نیست که ضرورت‌ها را نبینیم، یعنی بحث صرفه و صلاح را در نظر می‌گیریم. در بحث تیم‌های ملی و باشگاهی الان به طور مثال تبریز شرایط خوبی دارد و می‌توانیم این شهر را به جای ترکیه و حتی کیش را به جای امارات جایگزین کرد و دیگر فدراسیون به ندرت درخواست‌های باشگاه‌ها را به شورای برون‌مرزی انتقال می‌دهد.

وی در مورد مشکلات میزبانی از تیم‌های عربستانی گفت: زونبندی ما را تغییر داده‌اند و عربستان و ایران را طوری قرار داده‌اند که احتمال رویارویی آنها کم شده است چون ایران را به زون مرکزی بردند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد برنامه‌های تیم ملی گفت: در هفته جاری جلسه‌ای را با کی‌روش داریم تا برنامه‌های بعد از نهایی شدن صعود به جام جهانی را بررسی کنیم. با ازبکستان یک بازی تدارکاتی خواهیم داشت که حریفمان تیم قدرتمندی است، ضمن اینکه بازی با ازبکستان نیز یک شب زودتر از شب قدر برگزار می‌شود، چون در غیر این صورت اگر بازی‌مان شب قدر بود، یک عده در مساجد بودند و یک عده در خیابان‌ها اما با این کار حالا به شب ولادت امام حسن(ع) نزدیک شده‌ایم و دیگر خوشحالی مردم هم برای صعود ایرادی ندارد.

وی درباره اینکه آیا فدراسیون برای کاهش قراردادها برنامه‌ای دارد یا خیر، گفت: به باشگاه‌ها نامه‌ای زده‌ایم که در سال اقتصاد مقاومتی این کار را اجرا کنند، اما باشگاه‌ها هم باید متناسب با بودجه‌شان قرارداد ببندند و این طور نباشد که به ضرر بازیکن جوسازی شود و یا بازیکن مالیات پولی که نگرفته را بدهد و ممنوع‌الخروج شود. از سوی دیگر به باشگاه اعلام کرده‌ایم که ارقام واقعی را اعلام کنند و طبق مقادیری که می‌توانند قرارداد ببندند، این در حالی است که فدراسیون نمی‌تواند در قراردادها دخالت کند، به طور مثال گسترش فولاد برای یک فرد خاص است و نمی‌توان دخالت کرد اما روند عادی باید اقتصاد مقاومتی باشد آن هم در همه زمینه ها.

وی در پایان از قطعی شدن قرارداد آدیداس با فدراسیون فوتبال خبر داد.

منبع: فارس

ارسال نظر: