سرلشکر باقری در گفتگو با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه:

حمله آمریکا به سوریه تجاوزی آشکار است/ حمایت از مقاومت و رزمندگان سوریه را افتخار خود می‌دانیم/ضرورت تعیین گروه بی‌طرف برای بررسی حادثه "خان‌شیخون"

کدخبر: 2093832

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح محکوم کردن شدید حمله آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه گفت: ما این اقدام را تجاوز آشکار به یک کشور مستقل و آزاده و خلاف قوانین بین‌المللی دانسته و به روح بلند شهدای ارتش و مقاومت سوریه درود می‌فرستیم.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد علی ایوب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه، پیرامون تحولات میدانی جنگ سوریه و حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات، به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

بنابراین، گزارش سرلشکر باقری در این گفت‌وگو با محکوم کردن شدید حمله آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه گفت: ما این اقدام را تجاوز آشکار به یک کشور مستقل و آزاده و خلاف قوانین بین‌المللی دانسته و به روح بلند شهدای ارتش و مقاومت سوریه درود می‌فرستیم.

وی افزود: حادثه هولناک شیمیایی خان شیخون، حادثه‌ای مشکوک و توطئه ضددولت و ملت سوریه بوده و مانند شما و روسیه معتقدیم تحقیق و بررسی میدانی آن با تعیین یک گروه بی‌طرف ضروری است و می‌تواند حقانیت مقاومت برابر این تهاجم بیرحمانه را اثبات نماید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تهاجم موشکی آمریکایی‌ها به سوریه را تلاش کاخ سفید و هم‌پیمانان برای توسعه تجاوزگری و احیای تروریست‌ها دانست و تأکید کرد: ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حمایت از مقاومت و رزمندگان سوریه برابر تروریست‌های تکفیری و مورد حمایت قدرت‌های استکباری را افتخار خود می‌داند و اطمینان دارند دولت و ملت سوریه سرانجام بر تروریست‌ها فائق خواهند آمد.

در این گفت‌وگو سپهبد علی ایوب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه نیز با تشکر از مواضع و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت، ملت و نیروهای مسلح این کشور در نبرد با تروریست‌ها و حامیان آنها گفت: موضع ایران در این زمینه منطقی، آگاهانه و برخاسته از ادراک بالا و عمیق بوده و در حقیقت مهم‌ترین تکیه‌گاه ما برابر این تهدیدات است.

سپهبد علی ایوب افزود: روابط ایران و سوریه تاریخی است و هر دو طی دهه‌های اخیر در محور مقاومت توانسته‌اند بسیاری از فتنه‌ها و تهدیدات را خنثی سازند.

وی با اشاره به عملیات موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات تصریح کرد: حمله و تجاوز آمریکایی‌ها نه تنها روحیه خلبانان و رزمندگان سوری را تضعیف نکرد، بلکه باعث ارتقای انگیزه و روحیه آنها برای درهم کوبیدن تروریست‌ها شده است.

سرلشکر باقری و سپهبد علی ایوب در پایان با تأکید بر تداوم همکاری‌های متحدان سوریه برابر تروریست‌ها و حامیان آنها تأکید کردند: تروریست‌ها در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند و تجاوز آشکار آمریکایی‌ها که برای روحیه دادن به تروریست‌ها و هم‌پیمانان آنان صورت پذیرفته است، نتیجه‌ای نخواهد داشت و به فضل الهی و به برکت خون شهدای مقاومت، شکست نهایی آنها نزدیک است.

ارسال نظر: