یادداشت//

اصلاح طلبان شورا دست از سیاسی کاری بردارند

کدخبر: 2093833

اقدامات هماهنگ برخی اعضای شورای شهر در اتهام زنی به شهردای تهران نشان می دهد که حاشیه سازی علیه مدیریت شهری طی یک تصمیم از پیش طراحی شده و در اتاق فکری منسجم صورت گرفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، با توجه به نزدیک شدن پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا متاسفانه شاهد بی‎اخلاقی هایی از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران هستیم که به جای تبیین عملکرد خود در عرصه های های مختلف شهری مرتبا به دنبال حاشیه سازی و فرافکنی هستند.

دوستان با اتخاذ سیاست فرار به جلو قصد جمع آوری آرای مردم در انتخابات پیش رو را دارند، در حالی که با این شیوه زیر پا گذاشتن اخلاقیات و متهم کردن مدیریت شهری برای کسب کرسی‌ شورا ، نمی‌توان مردم را اقناع کرد، چرا که مردم به خوبی درک می کنند اینگونه موضع گیری‌ها بر سر خدمت رسانی نیست و آقایان برای کسب قدرت و کرسی‌های شورای شهر حاضرند به هر اقدام نامتعارف دست بزنند.

تخریب و سیاه نمایی علیه مدیریت شهری رقابت سالم انتخاباتی را زیر سوال می‌برد؛ بنابراین آقایان بهتر است توجه داشته باشند که اینگونه تخریب‌ها ارزش‌های نظام را تحت شعاع قرار می‌دهد و پیامدهای آن تنها متوجه مدیریت شهری نیست بلکه باورهای عمیق مردمی را نشانه گرفته است.

متاسفانه برخی اعضای شورای شهر به دلیل احساس خطر و تهدید سبد رای خود به دلیل عملکرد ضعیفشان سناریوی هدفمندی را برای تخریب مدیریت شهری و زیرمجموعه های آن آغاز کرده اند.

بهتر است در راستای برگزاری انتخابات سالم اعضای فعلی شورای شهر که امروز در جایگاه منتقد حضور دارند؛ به جای نقدهای غیر منصفانه پاسخ دهند که در بخش‌های مختلف شهری از جمله مساله نوسازی بافت‌های فرسوده، آلودگی هوا و تلاش برای پرداخت بدهی‌های دولت به مدیریت شهری، چه پیگیرهایی از سوی همفکران خود در دولت جهت انجام تکالیفشان داشته‌اند و چه اندازه از وقت خود را در راستای آشنایی با معضلات و مشکلات محلات تهران با شورایاران گذرانده و در اجتماعات مردمی و نشست با نخبگان و دانشجویان در خصوص دغدغه های شهری آنان صرف کرده اند و مهمتر از همه این موارد آقایان محترم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی که معضلی اساسی برای سلامت پایتخت است چه اقدامات موثر و تاثیرگذاری داشته‌اند.

منتقدان بی انصاف بدانند حاشیه سازی ها و تخریب‌های آنان پاسخ نمی دهد، چرا که شهروندان تهرانی به خوبی آثار اقدامات مدیریت شهری در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و عمرانی را ملاحظه می‌کنند. به عبارتی رویکرد شهروندان به فعالیت‌های صورت گرفته در سطح پایتخت نشان‌دهنده کارنامه قابل دفاع شهرداری تهران در یک دهه اخیر است. در حقیقت عملکرد و کارنامه مدیریت شهری مصداق این ضرب المثل معروف است که آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.

علیرضا جعفری، دانشجوی دکتری شهرسازی

ارسال نظر: