در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس‌جمهور

ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور تصویب شد

کدخبر: 2093862

هیات وزیران در جلسه خود به ریاست حسن روحانی ضمن بررسی تعداد دیگری از مواد ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور، کار تصویب آن را به پایان رساند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، هیات وزیران در جلسه امروز خود به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ضمن بررسی تعداد دیگری از مواد ضوابط اجرایی بودجه سال 1396 کل کشور، کار تصویب آن را به پایان رساند.

به موجب یکی از مواد مصوب ضوابط اجرایی بودجه سال 96، حداکثر 10 درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌ها برای شروع پروژه‌های جدید که ظرف دو سال به پایان می‌رسند، اختصاص می‌یابد.

دولت همچنین دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد طرح‌ها و پروژه‌های مصوب ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را در اولویت برنامه‌های اجرایی خود در سال 1396 قرار داده و منابع لازم برای مدیریت و اجرای آنها را از محل اعتبارات خود شامل منابع داخلی و مصوب ابلاغی و تسهیلات بانکی با رعایت قوانین و مقررات مربوط تأمین کنند.

براساس یکی دیگر از مواد ضوابط اجرایی بودجه سال 96، هیات وزیران به دستگاه‌های اجرایی که فهرست آنها توسط سازمان برنامه و بودجه تا پایان تیر ماه اعلام می‌شود اجازه داد تا 5 درصد از اعتبارات هزینه‌ای برنامه‌های پژوهشی خود را در قالب پژوهش‌های تقاضامحوری که حداقل 50 درصد از هزینه‌های آن را کارفرمای غیردولتی تأمین و تعهد کرده باشد، هزینه کند.

همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی که پیش از سال 1396 در اجرای مصوبات مراجع مربوط و بدون موافقت شورای حقوق و دستمزد نسبت به برقراری حقوق یا فوق‌العاده‌ای اقدام کرده‌­اند، مجاز به اجرا و پرداخت آن در سال 1396 نیستند.

به موجب ماده دیگری از ضوابط اجرایی یاد شده، کلیه صندوق‌ها، سازمان‌ها و نهادهای بیمه‌ای، حمایتی و امدادی که به نحوی از انحاء و به هر میزان از منابع عمومی استفاده می نمایند از قبیل کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری، موظفند اطلاعات جامعه هدف تحت پوشش خود را به تفکیک خانوار براساس کد ملی سرپرست و اعضای تحت پوشش وی در پایگاه اطلاعاتی نظام جامع تأمین اجتماعی ثبت و به صورت ماهانه به هنگام رسانی کنند.

ارسال نظر: