در صحن علنی صورت گرفت

ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون امنیت برای بررسی حمله آمریکا به سوریه و پیگیری اقدامات سیاسی و دیپلماتیک متقابل

کدخبر: 2093906

رئیس مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را مامور بررسی حمله آمریکا به سوریه و پیگیری اقدامات سیاسی و دیپلماتیک متقابل کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی لاریجانی امروز (دوشنبه 21 فروردین) در پاسخ به اظهارات متعدد نمایندگان درخصوص حمله موشکی آمریکا به سوریه، گفت: تذکرات نمایندگان نشان دهنده هوشیاری مجلس نسبت به مسائل منطقه ای است و پارلمان با حساسیت این موضوعات را پیگیری می کند البته بعد از آن که مسائل حلب و موصل در مقابله با تروریست ها به نتیجه رسید و تروریست ها مجبور به خروج از این منطقه شدند، جریان دیگری را آمریکا در منطقه به وجود آورده اند تا جایگاه لطمه دیده تروریست ها احیا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این احیاگری و اقدام بدترین و سفاکانه ترین راه است که آمریکایی ها برای حمایت از تروریست انتخاب کردند زیرا بعد از حدود 6 سال که منطقه در قلیان جریان تروریستی قرار داشت، طرفین تازه به سمت راه حل سیاسی سوق پیدا کرده بودند حال آمریکایی ها می خواهند این معادله را بر هم بزنند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا بهانه جدیدی را پیدا کرده اند و این بهانه کاملا تصنعی است و مشخص بوده که تسلیحات شیمیایی از کدام مرزها وارد سوریه شده اند و این ها روی این مسئله دغل کاری کرده اند اما مقامات این کشور باید بدانند که مسئله به این جا ختم نمی شود و تروریست ها مسیر خودشان را می روند و در نهایت آمریکایی ها گرفتار خواهند شد.

لاریجانی با بیان اینکه مسئله آرامش و امنیت در منطقه برای جمهوری اسلامی دارای اهمیت است، تصریح کرد: توطئه ای که در شرایط کنونی در منطقه در حال اجراست، از مدت ها پیش طراحی شده و آمریکایی ها بهانه جدیدی را برای ماجراجویی در منطقه ایجاد کرده اند که این اقدامات از نظر نظامات بین المللی خلاف است. همچنین آمریکا با اقدام اخیر خود تحرکات تروریستی در منطقه را تشدید می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این آتش دامن خود آمریکایی ها را نیز خواهد گرفت و این مسائل به سادگی نیست و آنها نباید تصور کنند که می توانند حالت بزن در رویی داشته باشند. از این رو کمیسیون امنیت ملی مجلس باید جلسه ویژه ای را برای بررسی این تحولات برگزار کرده، این مسئله را پیگیری و رصد کرد و نتایج را به مجلس ارائه کند و اقدامات سیاسی و دیپلماتیک نیز باید دنبال شود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: